اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به لطف چینی ها؛ راننده ها بیکار می شوند!



 

 

 

به لطف چینی ها؛ راننده ها بیکار می شوند!

 

سجاد موسوی راضی: راننده ها بازنشسته می شوند

ماه گذشته یک اتومبیل بدون راننده ساخت چین توانست مسافت 280 کیلومتر را با سرعت 88 کیلومتر در ساعت در بزرگراهی پرترافیک با موفقیت و بدون حادثه طی کند.

شاید بی درنگ بگویید حتماً باز پای سامانه موقعیت یاب جغرافیایی موسوم به «جی پی اس» در میان است اما بخش شگفت این فناوری تازه آن است که خودروی بدون راننده چینی ها بدون استفاده از GPS و تنها به کمک دوربین های ویدیویی و حسگر موفق به سفری بدون حادثه شده است.

«هنگکی اچ کیو 3 » که در دانشگاه ملی فناوری های دفاعی چین طراحی و تولید شده، به وسیله سامانه اختصاصی هوش مصنوعی که در صندوق عقب آن قرار دارد، کنترل می شود.

این خودرو توانس ت فاصله طولانی بین مراکز استان های چانگشا و ووهان را با کمترین اشتباه بپیماید و حتی از پس کارهای دشواری مانند سبقت گرفتن و تغییر لاین حرکت نیز بر آمد.

از آنجا که این خودرو بر پایه نشانه های دیداری عمل می کند آزمایش آن هنگام روز انجام شد، زیرا کمبود نور و همچنین شرایط بد آب و هوایی مانند وجود مه می تواند به کاهش دید و اختلال در عملکرد حسگرهای آن منجر شود.

چینی ها در زمینه خودروهای بدون راننده از آمریکایی ها عقب تر هستند زیرا هم اکنون در برخی از ایالت های آمریکا، قوانین متناسب با آنها در حال تصویب است. از سویی، خودروی بدون راننده شرکت گوگل توانسته است به مدت 140 هزار ساعت در جاده ها با موفقیت براند. اما برتری چینی ها دست کم در یک مورد انکارناپذیر نیست، زیرا تنها در آمریکا بوده که یک ماشین بدون راننده به دلیل خطای انسانی دچار سانحه شده است.

گروه طراحی این خودرو قصد دارد با همکاری شرکت های خودروسازی چین نمونه تجاری آن را تولید و به بازار عرضه کند....../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
دو آدم بیکار و شوخی با راننده ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش تصویری: راننده عصبانی چینی


راننده های همه جای دنیا بخصوص شرق، عصبی تر از قبل شده و ترافیک امان انها را بریده است.













منبع: خبرآنلاین