اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به راستی تاریخ از احمدی نژاد با چه عنوانی یاد خواهد کرد؟!/سلطان وعده



سلطان وعده

خلیل میهن پرست

عصرایران - بیشتر اهداف و برنامه ها با یك چالش مبنایی مهم روبرو هستند که همان "نیروی انسانی كاملاً كیفی" است. یعنی نیروی انسانیِ باشخصیت، باصداقت و راستگو، ارزشمند و دارای نگرش هایی جامع و مثبت؛ وقتی برنامه ها و اهداف از این مبنا، دارای نقصان باشند با موفّقیت همراه نخواهد بود و از این جاست که وعده گرایی باب می شود.

 

وعده ها و شعارها را می توان از ابعاد گوناگون بررسی كرد، در دنیای سیاست و اداره مملكت از دیرباز شاهدیم كه احزاب و افراد چگونه بر مطالبات مردم موج سواری می كنند.

 

آنها این هنر را دارند كه نیازهای مردم را در زمینه های مختلف مالی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مبارزه با سرمایه داری، عدالت خواهی، شناسائی کنند و بعد وعده ها و شعارهایشان را براساس آن نیاز اعلام دارند، هرچند این وعده های غیرعملیاتی همان طور كه گفته شده در كوتاه مدّت كاربرد دارد امّا بعد از آن مطالبات و توقّعات مردم را بالا می برند و در درازمدّت برای دولت مخاطره انگیز و برای نظام مضرند.

 

به عنوان مثال رئیس جمهور محترم در 18 تیرماه 1390 اعلام فرمود به هرخانوار ایرانی یك قطعه زمین 1000 متری به-صورت رایگان تعلق می گیرد تا خانواده ها در آن باغ میوه و بنای مسكونی برای خودشان احداث كنند. ایشان فرمود: إن شاءالله این طرح تا پایان سال آماده و در 10 الی 15 منطقه به طور آزمایشی اجرا می شود. از زمان اعلام طرح تاكنون سخنی از اجرای آن به میان نیامده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پول نفت بر سر سفره های مردم

یا در آبان ماه سال 1385 رئیس جمهور محترم از توزیع سهامی با نام سهام عدالت در میان مردم خبر داد و اظهار کرد «در سالهای گذشته همه ملّت عادلانه از ثروت كشور بهره مند نبودند و به دلایل گوناگون بین طبقات مختلف جامعه فاصله ایجاد شده بود». به همین دلیل وعده دادند با ایجاد سهام عدالت، بازنشستگان و افراد تحت تكفّلشان، هركدام یك برگه یك میلیون تومانی سهام عدالت دریافت خواهندكرد.

ازآنجایی كه یك بار سود پرداخت شده سهام عدالت به بخشی از سهامداران پیش از انتخابات سال 88 صورت گرفته است. این موضوع شائبه تبلیغاتی سهام عدالت با طعم سیب زمینی را به همراه داشت!

بازخوانی تعدادی از وعده هائی كه داده شد و اجرا نشده است خالی از لطف نیست:

تامین آب آشامیدنی آبادان

تأمین آتیه مهر با واریز یک میلیون تومان به حساب هر نوزاد

3 برابر شدن یارانه ها

آزادسازی ساحل دریای خزر

كارت خرید اعتباری كاركنان دولت

تعطیلی پنجشنبه ها

شایسته سالاری

پول نفت سر سفره های مردم (که بعدها گفت من نگفتم!)

كاهش شهریه دانشگاه آزاد

ریشه کن سازی بیکاری با ایجاد سالانه 2.5 میلیون شغل

منع فامیل بازی

حفظ بیت المال

افشای اسامی مفسدین اقتصادی

برخورد با مفسدین حتی اگر از اطرافیانش باشند

پایین آوردن قیمت دلار تا حد زیر 1000 تومان

حل کامل مشکل مسکن

و ... .

 

سلطان وعده

حدود صدسال پیش مردی در حال مطالعه روزنامه متوجه شد نام او به اشتباه در ستون ترحیم آورده شده-است. شوكه شد، امّا بعد خواست بفهمد مردم در موردش چه گفته اند. در آگهی ترحیم نوشته شده بود: «مرگ سلطان دینامیت، او تاجر مرگ بود! این مرد كسی بود كه دینامیت را اختراع كرده بود» و وقتی جمله را دوباره خواند با خود گفت: «آیا این همان جمله ای است كه قراراست پس از مرگ درمورد من گفته شود؟» همان لحظه تصمیم جدیدی گرفت و از آن روز به بعد تلاش كرد برای صلح كاركند. سلطان دینامیت همان آلفرد نوبل بود كه امروز با «جوایز بزرگ نوبل» یاد می شود.

به راستی تاریخ از احمدی نژاد با چه عنوانی یاد خواهد کرد؟!/عصر ایران


ویدیو مرتبط :
شعر طنز / احمدی نژاد، سلطان کاپشن! / نشست حامیان احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلینتون: وعده احمدی نژاد درباره 2 آمریکایی عملی شود



 

 

کلینتون

 

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا ابراز خوش بینی کرده است مقام های ایران به وعده خود وفا کنند و دو شهروند محبوس با وجود 'تاخیری' که پیش آمده، بزودی آزاد شوند.

 

به گزارش بی بی سی، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران اخیرا اعلام کرد که جاش فتال و شان باوئر، دو جوان آمریکایی که بیش از دو سال پیش به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران در منطقه مرزی با کردستان عراق بازداشت شده بودند، احتمالا به زودی با سپردن وثیقه از زندان آزاد خواهند شد.

 

اما مقام های قضایی ایران بلافاصله آن را رد کردند و گفتند بررسی های این پرونده هنوز ادامه دارد.

 

کلینتون که برای گفتگو با مقام های استرالیایی در سانفرانسیسکو به سر می برد افزود پیش تر نیز تاخیرهایی از این قبیل پس از اعلام تصمیم مقام های ایران پیش آمده است و در حال حاضر نگرانی وجود ندارد.

 

وی گفت از چند منبع شنیده است که این دو شهروند آزاد خواهند شد و به خانواده هایشان باز می گردند.

 

مسئولان قوه قضاییه ایران روز چهارشنبه در اطلاعیه ای نسبت به سخنان محمود احمدی نژاد که یک روز پیش تر از آن گفته بود این دو شهروند آمریکایی "ظرف دو روز آینده آزاد خواهند شد" واکنش نشان دادند و اعلام کردند فقط اطلاعاتی که از سوی قوه قضاییه در این زمینه منتشر می شود اعتبار دارد.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: "من بر روی این حساب می کنم که حکومت ایران اظهارات رئیس جمهور این کشور برای آزادی این دو نفر را عملی کند و امیدوارم که این روند تسریع شود و آنها خیلی زود آزاد شوند."

 

بر اساس گزارش هایی که پیش تر منتشر شد، مقام های عراقی و عمانی سرگرم گفتگو و رایزنی با مقامات ایران هستند تا مقدمات آزادی دو شهروند آمریکایی فراهم شود.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، عمان یک هواپیمای خصوصی را برای انتقال شین باوئر و جاشوا فتال به ایران اعزام کرده است.

 

در همین حال یکی از فرستادگان حکومت عراق که اکنون در تهران به سر می برد، از ایفای نقش جلال طالبانی، رییس جمهوری این کشور برای آزادی این دو شهروند آمریکایی خبر داده است.

 

ناظم دباغ، نماینده جلال طالبانی در تهران در این مورد به روزنامه شرق گفت: "رییس جمهوری عراق پس از درخواست خانواده این دو آمریکایی برای میانجیگری، با مقامات عالی رتبه ایرانی تماس گرفته است. آنها اوایل هفته آینده به سفارت سوییس در تهران تحویل داده می شوند."

 

از زمان قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا در سال ۱۹۷۹ میلادی، سفارت سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران فعالیت می کند.

 

مسعود شفیعی، وکیل این دو آمریکایی نیز امروز به خبرگزاری رویترز گفته است که مبلغ وثیقه برای آزادی هر یک از دو موکلش ۵۰۰ هزار دلار تعیین شده است.

 

آقای شفیعی نسبت به آزادی قریب الوقوع موکلانش ابراز امیدواری کرده و می گوید که مذاکرات برای آزادی این دو در جریان است، اما به گفته او هنوز زمان دقیق آزادی آنها اعلام نشده است.

 

محاکمه شین باوئر و جاشوا فتال به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران و جاسوسی به نفع کشورهای خارجی ماه گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

 

سارا شورد، دیگر شهروند آمریکایی که همراه با دوستانش شین باوئر و جاشوا فتال در سال ۲۰۰۹ در مرز ایران و عراق بازداشت شده بود نیز در سپتامبر سال گذشته و با میانجیگری مقام های کشور عمان آزاد شد و به کشورش بازگشت./عصرایران