اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به جای اینكه گرانی، تورم، بیكاری و ... را برطرف كنند، به مقدسات جسارت می‌كنند



 

به جای اینكه گرانی، تورم، بیكاری و ... را برطرف كنند، به مقدسات جسارت می‌كنند

 

آیت‌الله صافی گلپایگانی در واكنش به انتشار ویژه نامه خاتون تصریح كرد: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر كند تا برای كسانی كه قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند كه مملكت صاحب دارد، در این شب‌های قدر از خدا بخواهید كه خداوند اینها را هدایت كند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر روز گذشته در مشهد در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء (عج) تهران، مطالب مهمی را پیرامون فضیلت ماه مبارك رمضان، فلسفه‌ دعا و نیایش، ضرورت بهره‌بردن از آثار و بركات این ماه بزرگ و همچنین اهانت بعضی از سست عقیده‌ها و روشنفكران تصنّعی به مقدسات اسلامی بیان كرد.

وی با استشهاد به آیات و روایات متعدد درباره این ماه مبارك و نیز اهمیت دعا تصریح كرد: مهمترین فایده‌ای كه این ماه برای انسان دارد؛ رسیدن به عالی‌ترین مقام عبودیت و بندگی، معرفت، خودسازی و تكامل روح و جان انسان است كه وجود این همه آداب انسان سازی، خود دلیل اَكمل است بر اینكه دستورات اسلام همه از عالم غیب و مطابق با فطرت پاك انسانی است.

این مرجع تقلید با اشاره به فوائد و بركات این ماه شریف افزود: در این ماه با تلاوت قرآن كریم و استفاده از ادعیه وارده از معصومین علیهم السلام، روح ایثار، گذشت، فداكاری و مواسات با برادران دینی در انسان پدید می‌آید و رذایل اخلاقی از بین رفته و انسان با اطاعت از فرمان الهی به درجه اعلای بندگی می‌رسد.

وی با تأكید بر الگوبرداری از شیوه و منش زندگی مولای متقیان علی علیه السلام اظهار داشت: نكته مهمی كه ما باید از این ماه بزرگ برداشت كنیم، شناخت روش و سیره ائمه معصومین علیهم السلام بخصوص مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علیه السلام می‌باشد. روش حكومت‌داری، عبادت، زهد و پارسائی آن بزرگوار برای همه درس است و محاسبه‌ی نفس، تواضع، انكار منكر و ابطال باطل از ویژگی‌های مهم و آموزنده‌ی آن حضرت می‌باشد.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: عدالت به معنای واقعی كلمه را آن امام مظلوم در جامعه پیاده كردند؛ عدالتی كه فقط با عمل و رفتار قابل تحقق است نه اینكه فقط شعار بدهیم و به آن عمل نكنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی در توصیه‌ای به طلاب تصریح كرد: در حالی كه مشغول تعلیم و تدریس هستید، باید به آن چه در جامعه می‌گذرد توجه داشته باشید و بدانید كه دشمن از فرصت‌های مختلف درصدد ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی و باورهای دینی مردم است.

وی با انتقاد از رویكرد دین‌ستیزی مجله‌ای كه اخیراً با پول بیت‌المال مسلمین و در تیراژ بسیار زیاد و به طور رایگان منتشر شده است، تاكید كرد: عده‌ای به جای اینكه مشكلات مردم مانند گرانی، تورم، بیكاری و ... را برطرف كنند، به مقدسات جسارت می‌كنند. اهانت بزرگی كه بعضی از نویسندگان این مجله به ساحت مقدس اسلام كرده‌اند دل هر انسان مؤمن و شیعه‌ی امیرالمومنین علیه السلام را به درد می‌آورد.

چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌كنند؟مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینكه همه مسئولند و باید از دین در مقابل این هجمه‌ها دفاع كنند، ادامه داد: چه شده است كه عده‌ای در این زمان به خود جرأت می‌دهند این چنین به مقدسات مذهب توهین كنند؟ چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌كنند؟ چرا باید بنام روشنفكری همه مقدسات اسلام را زیر سوال برد؟ این اشخاص از كجا پیدا شدند كه این چنین به احكام الهی حمله می‌كنند و هر روز درصدد تغییر هویت اسلامی جامعه هستند؟

وی با بیان اینكه این اشخاص قلب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را آزردند، افزود: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر كند تا برای كسانی كه قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند كه مملكت صاحب دارد و اینجا مملكتِ امام زمان علیه السلام و مملكتِ هزاران شهید انقلاب اسلامی است. در این شب‌های قدر از خدا بخواهید كه خداوند اینها را هدایت كند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند.

حجاب و چادر برای زن افتخار استآیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینكه حجاب و چادر برای زن افتخار است و كرامت و شخصیت واقعی زن در حفظ حجاب، عفاف و عدم اختلاط زن و مرد است گفت: مردم مسلمان ایران هرگز فریب این اشخاص را نمی‌خورند و با هوشیاری و بیداری و با امر به معروف و نهی از منكر از دستورات شرع مقدس اسلام و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشكر از طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء علیه السلام اظهار داشت: شما خودتان را به امام زمان علیه السلام فروخته‌اید و سرباز آن آقا می‌باشید. سعی كنید كه رضایت حضرت را با درس خواندن، تهذیب نفس، كسب اخلاق حمیده اسلامی و بیان صحیح احكام و تبلیغ دین بدست آورید. من برای موفقیت شما دعا می‌كنم و از شما هم ملتمس دعا هستم...../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
طنز در رابطه با گرانی و تورم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالا رفتن 400 درصدی قیمت موز که گرانی نیست! / تورم، توهم است!



   تورم,افزایش تورم,علت افزایش تورم,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار اجتماعی

 

بالا رفتن 400 درصدی قیمت موز که گرانی نیست! / تورم، توهم است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارژنگ حاتمی:در روزنامه ایران می خوانیم: «دولت فضای کاذب گرانی را می شکند.» کمی متعجب می شویم و هر چه دور و برمان را نگاه می کنیم خبری از گرانی نمی بینیم و نمی دانیم وقتی گرانی کاذب نداریم دولت می خواهد چه چیز را بشکند؟!

 

بعدش هم به بالا رفتن 400 درصدی قیمت موز و 20 درصدی قیمت برنج و روغن و شکر و... آن هم در یکماه که گرانی نمی گویند! سالیانه به حقوق کارمندان 15 درصد افزوده می شود، حالا اشکالی ندارد که هر ماه، اقلام خوراکی 20 درصد گران شود!

 

پرسش اساسی: اگر یک کالا در یکسال قیمتش 2 برابر شده باشد، چطور می شود که نرخ تورم 21درصد باشد؟!

 

الف. کدوم کالا قیمتش در مقایسه با فروردین 90 دوبرابر شده؟! چرا نشر اکاذیب می کنی؟!

 

ب. تورم همون 21 درصد هست! اسنادش هم موجوده!

 

ج. سؤال مشکل دارد! هیچ کس در کشور ما شب گرسنه نمی خوابه و اصلا فقیر نداریم!

 

پرسش اساسی: اگر قبول کنیم به قول روزنامه ایران گرانی به صورت کاذب وجود دارد چه نتیجه ای می گیریم؟!

الف. دولت سرش شلوغ هست و فرصت برای نظارت بر قیمتها ندارد، به همین دلیل قیمت ها به صورت کاذب افزایش یافته است!

ب. کی به کیه؟! تاریکیه! هر صنفی و هر مغازه ای واسه خودش یه قیمتی رو اعلام می کنه!

ج. به به! پس روزنامه دولت هم قبول کرد گرونی وجود داره! تبریک!

پرسش اساسی: با توجه به اینکه در خبرها می خوانیم: «نظارت دقیقی بر تعرفه دریافتی دندانپزشکان وجود ندارد.» کدام گزینه درست است؟!

روزنامه ای نوشت: تورم، توهم است!

مهدی محمدی - همین طور که داریم روزنامه دولتی ایران را می خوانیم، در صفحه سوم آن در یک ستون طنز ، می بینیم که نویسنده، منتقدان گرانی ها را به سخره گرفته است.

نویسنده که دلش نمی خواسته تورم را قبول کند، از آن با نام بالا رفتن توهمی تورم، یاد کرده است!

نویسنده همچنین معتقد است دولت در گرانی ها بی تقصیر است و چون انتقاد از دولت هزینه ای ندارد، همه دارند از دولت انتقاد می کنند.

 

در قسمتی از این ستون روزنامه می خوانیم:

«در پی توهم بالا رفتن میزان تورم، هزینه انتقاد از ماکتین و ساکتین فتنه به صورت سرسام آوری افزایش یافته و منتقدین بهتر است سرگرم انتقاد از افراد بی هزینه، مخصوصا دولتی ها شوند!» (ایران، یکشنبه 27 فروردین91)

 

با خواندن این مطلب روزنامه دولتی، متوجه این نکات می شویم:

1- تورم، وجود خارجی ندارد و کسی که حرف از گرانی می زند، متوهم است. اما در عوض، خانه های هزار متری، یک میلیون تومانی که قرار بود به تازه متولدین تعلق بگیرد، ایجاد چند میلیون شغل و سایر وعده های رئیس جمهور عین واقعیت است. واقعیتی که مردم از درکش عاجزند.

2- این نکته که تورم یک توهم است، باید به کاسبها گوشزد شود و از آنها خواسته شود از خواب غفلت بیدار شوند. به نظر شما اینکه چاقاله بادام، کیلویی 20هزار تومان شده است، توهم یا خواب و خیال نیست؟!

3- همچنین، اگر به ارز نیاز داشتید، صفحه اقتصادی روزنامه ایران را به صرافی ها نشان دهید، در این صفحه این قیمتها به چشم می خورند:

یورو:16030 ریال

پوند:19330ریال

البته فقط مواظب باشید، پس از اینکه این قیمتها را به صرافی ها نشان دادید، زود فرار کنید،؛ چون ممکن است عصبانی شوند و تا ته خیابان فردوسی با لنگه کفش دنبالتان کنند.

به هر صورت خیلی ها هستند که هنوز توی توهم هستند.

الف. نه اینکه روی بقیه قیمتها نظارت دقیق هست!

ب. مردم که دندون نمی خورند! پس مشکلی هم نداره که تعرفه دندانپزشکی بالا بره!

ج. فقط مرفهان بی درد هستند که اقدام به عصب کشی و پر کردن دندان می کنند، بذار اینقدر تعرفه های دندانپزشکی بالا بره که جونشون در بیاد و اونها هم مثل فقیر فقرا وقتی دندوناشون درد کرد، بکشنش!/انتخاب