اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین و بد‌ترین شغل‌ ها برای زنان


برخی از شغل‌ها می‌توانند برای خانم‌ها مفید باشند، در حالیکه که برخی دیگر می‌توانند به بانوان آسیب جدی سلامتی وارد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: برخی از شغل‌ها می‌توانند برای خانم‌ها مفید باشند، در حالیکه که برخی دیگر می‌توانند به بانوان آسیب جدی سلامتی وارد کنند.

کار‌شناسان و متخصصان بهداشتی توصیه می‌کنند، بانوان سعی کنند در مشاغل پیچیده به لحاظ درگیری ذهنی کار کنند زیرا این نوع کار‌ها باعث می‌شوند بانوان دارای ذهنی خلاق‌تر شوند و در سالمندی کمتر به بیماری‌های ذهنی مانند آلزایمر و یا ضعف حافظه دچار شوند.

گفتنی است، از جمله بهترین مشاغل برای بانوان می‌توان مواردی مانند معماری، مهندسی عمران، گرافیک، برنامه نویسی کامپیو‌تر و وکالت را نام برد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در عوض مشاغل ساده که نیاز به درگیری ذهنی خاصی ندارند باعث کند شدن عملکرد ذهن بانوان و در نتیجه بروز انواع بیماری‌ها در دوران سالمندی آن‌ها می‌شود.


ویدیو مرتبط :
زنان در شغل مردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان از شنیدن اخبار بد بیشتر مضطرب می‌شوند



زنان از شنیدن اخبار بد بیشتر مضطرب می‌شوند

کارشناسان سلامت روان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که زنان پس از شنیدن اخبار بد بیشتر از مردان مضطرب و نگران می‌شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این کارشناسان در ارزیابی‌های خود دریافتند زنانی که اخبار منفی را می‌خوانند بهتر از مردها این اخبار را به یاد می‌آورند و این امر نشان می‌دهد که حساسیت زنان نسبت به شرایط استرس‌زا بیشتر است.

دکتر سونیا لوپین و دستیاران وی در دانشگاه مونترال کانادا برای انجام این آزمایشات گروهی‌ از مردان و زنان را در معرض عناوین خبری مربوط به جدیدترین مقالات و اخبار روزنامه‌ها قرار دادند.

پس از مطالعه اخبار یک تست استاندارد تشخیص استرس روانی از تمام شرکت‌کنندگان گرفته شد. این کارشناسان متوجه شدند هر چند شنیدن اخبار منفی باعث افزایش استرس در هیچ یک از گروه‌ها نشد اما در زنانی که اخبار بد را می‌شنیدند، سطح هورمون استرس موسوم به کورتیزول بیشتر شد.

در این آزمایش سطح این هورمون پس از شنیدن یا خواندن اخبار منفی در زنان به مراتب بیشتر از مردان بود. این یافته نشان‌دهنده تاثیر جدی فاکتور جنسیت در فرآیندهای مهمی چون استرس و حافظه است./ایسنا