اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهانه احضار وزیرخارجه جور شد



اخبار,اخبار سیاسی,دیدارهیات پارلمانی اروپا با مقامات ایران


اخبار سیاسی - بهانه احضار وزیرخارجه جور شد

 هیات پارلمانی اروپا در نخستین روز ورود خود به ایران با نسرین ستوده و جعفر پناهی دیدار كرد. همین موضوع سبب انتقاد طیف تندروی مجلس شد و آنها به تقبیح این اقدام هیات اروپایی پرداختند. هیات اروپایی ۶ روز در ایران اقامت خواهد داشت. دیدارهای این هیات با مقامات ایران از روز شنبه آغاز شده است.

وزیر امور خارجه را احضار می‌كنیم
عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دیدار هیات پارلمانی اروپا با ۲ تن از فتنه‌گران ۸۸ نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان اجرایی به هشدار مجلس است. جواد كریمی قدوسی افزود: هیات پارلمانی اروپا می‌تواند در جریان سفر خود دیدارهایی را با همتایان خود و همچنین مقامات قوای سه‌گانه در ایران داشته باشد اما دیدار با این 2نفر، نوعی بدعت در عرصه دیپلماسی و در ایران است.

 

وی اظهار کرد: همان‌گونه كه پیش از انجام این سفر نمایندگان هشدار لازم را به مسئولان مربوطه داده بودند بعد از انجام این دیدار كه عدم توجه به هشدار نمایندگان را نشان می‌دهد قطعا وزیر خارجه برای پاسخگویی در ارتباط با این موضوع باید در كمیسیون امنیت ملی حاضر شود و تذكراتی با امضاهای بسیار زیاد به شخص رئیس‌جمهور داده خواهد شد.

 

كریمی قدوسی خاطرنشان كرد: این قبیل اقدامات همان حاشیه‌سازی‌هایی‌ است كه دولت انجام می‌دهد و ادامه این روند موجب عدم ورود دولت به مسائل اصلی خواهد شد. عضو دیگر این كمیسیون نیز در واكنش به دیدارهای هیات پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی توضیح داد: من به عنوان عضو كمیسیون امنیت ملی هیچ اطلاعی از این دیدار نداشتم و از طریق رسانه‌ها از وقوع آن مطلع شدم. ابراهیم آقامحمدی این دیدار را یك اقدام ضدامنیتی دانست و تاكید كرد كه مجلس از وزارت اطلاعات و خارجه در این باره توضیح خواهد خواست.

 

وی با طرح این پرسش كه هیات پارلمانی اروپا به چه صورت و با هماهنگی چه كسانی با این دو نفر دیدار كرده است؟ گفت: اگر قرار است هیات پارلمانی اروپایی‌ها به تهران بیاید باید كمیسیون امنیت ملی از جزئیات سفر آنها آگاه باشد و این در حالی است كه ما اطلاعی در این زمینه نداشته‌ایم. آقامحمدی اضافه كرد: هیات رئیسه مجلس باید از متولیان این سفر توضیح بخواهد و البته وزرای اطلاعات و امور خارجه نیز باید پاسخگوی این دیدار باشند.

پاسخ معاون وزارت خارجه
معاون امور مجلس وزارت خارجه با اشاره به دیدار هیات پارلمانی اروپایی با ستوده و پناهی گفت: شأن مجلس به گونه‌ای نیست كه وزارت خارجه برای برنامه یك هیات پارلمانی خارجی مجوزی بدهد اما گاهی درباره كلیات سفر هیات‌های پارلمانی از وزارت خارجه استعلام می‌شود. حسن قشقاوی افزود: البته ممكن است از وزارت امور خارجه درخواست نظر و استعلامی در این زمینه انجام شود و گاهی برای هیات‌های پارلمانی كه به كشورمان می‌آیند، از وزارت خارجه نظرخواهی می‌شود

 

و وزارت خارجه نیز نظر مثبت یا منفی خودش را اعلام می‌كند، اما اصولا اصل تصمیم‌گیری برای سفرهای هیات‌های پارلمانی از رئیس مجلس تا تبادل هیات‌های پارلمانی بین ایران و كشورهای مختلف، سفر گروه‌های دوستی، حضور نمایندگان در اجلاس‌های بین‌المجالس آسیایی، اسلامی و جهانی، با مجلس است.

 

معاون كنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از كشور در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه مجلس می‌گوید هیچ دخالتی در زمینه دیدار هیات پارلمانی اروپایی با این افراد نداشته و برنامه‌ای در این باره تنظیم نكرده است، بنابراین آیا وزارت خارجه با انجام این دیدار موافقت كرده است؟ تاكید كرد: بنده هیچ‌گونه نظری در این زمینه ندارم و باید از بخش‌های ذی‌ربط دراین‌باره سوال كنم.

اخبار سیاسی - شرق


ویدیو مرتبط :
اینجا بهانه های زدن جور میشود، کافیست زیر لب پدرت را صدا کنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانم ها از چه جور مرد هایی بدشون میاد



۸ تیپ از آقایون هستند که خانم ها ازشون فرارین .


خانم ها ازچه مردهایی بدشان می آید


۱.مردهای نیازمند...این تیپ بیش از حد احساساتی بوده و نسبت به خود شک دارد و مدام نیاز به ابراز علاقه دارد او جذاب نیست زیر اعتماد به نفس و استقلال از جمله خصوصیات جذاب آقایون نزد خانمها ست.

۲.مردی که رفتارش قابل پیش بینی باشد.

۳.مردهای متکبر

خانم ها ازچه مردهایی بدشان می آید

۴. مرد خشن و بی نزاکت

۵.مردهای جیپ

همون مردهای خسیس که خانمها اصلا خوششون نمی یاد .

۶.مرد جر و بحث کن

۷.مرد عقل کل

او از ان دسته مردهایی ست که در پی قضاوت سایرین است.

۸.مردهای زن گریز

از آن دسته مردهایی که مدام از خانم ها انتقاد می کنند .

اگه جز این ۸ تیپ هستید در رفتارتون تجدید نظر کنید.