اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بن سلطان: مادران شیعه را عزادار می‌کنم



ندر بن سلطان,حمله نظامی آمریكا به سوریه

بن سلطان: مادران شیعه را عزادار می‌کنم

رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی که انتظار نتیجه دادن تلاشهای دیپلماتیک روسیه درباره سوریه و منتفی شدن حمله نظامی به این کشور را نداشته است، اظهاراتی بسیار خشمگینانه و کینه توزانه را علیه شیعیان مطرح کرده است.

به گزارش مهر به نقل از الخبر پرس، دست کشیدن آمریکا از اجرای گزینه نظامی علیه سوریه و قبول پیشنهاد طرف روسی توسط "باراک اوباما" درباره حل موضوع تسلیحات شیمیایی سوریه، هرگز به مذاق "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی خوش نیامده و وی را دچار جنون کرده است.

بندر بن سلطان پس از آنکه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه را تهدید کرد که بحران سوریه فقط راه حل نظامی دارد، امید زیادی به حمله ارتش آمریکا به سوریه بسته بود.

این شاهزاده سعودی معتقد است که دیپلماسی ایران و ترس از حزب الله لبنان باعث توقف حمله نظامی به سوریه شده است و روسیه نیز همگام با این مسائل تلاشها در سطح بین المللی را دنبال می کرده است.

در نتیجه وی پس از اطمینان از اینکه گزینه نظامی علیه سوریه منتفی شده، در محفلی خصوصی وعده داده که انتقام این رخداد را از ایران، سوریه و حزب الله  خواهد گرفت.

به گزارش منابع ویژه اطلاعاتی بندر بن سلطان طی اظهاراتی همچنین تهدید کرده که انتقامی سخت از شیعیان در لبنان خواهد گرفت و مادران شیعه را در این کشور عزادار خواهد کرد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
ضرب و شتم پلیس با سلطان بن خالد بن سلطان ال سعود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بندر بن سلطان: قطر بیشتر از یک شبکه تلویزیونی و 300 نفر نیست



بندر بن سلطان,حمایت عربستان از گروههای مسلح در سوریه,حمایت قطر از گروههای مسلح در سوریه

بندر بن سلطان: قطر بیشتر از یک شبکه تلویزیونی و 300 نفر نیست

رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی گفته که قطر بیشتر از یک شبکه تلویزیونی و 300 نفر نیست.

به گزارش  فارس به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی در توصیف قطر گفت که قطر چیزی بیش از 300 نفر و یک شبکه تلویزیونی نیست و اینها یک کشور را تشکیل نمی دهد.
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت: بندر بن سلطان این مطلب را تابستان گذشته در جریان نشستی برای هماهنگی ارسال محموله های سلاح به افراد مسلح در سوریه عنوان کرده بود.

این روزنامه افزود: مسئولان سعودی از اظهار نظر در این ارتباط خودداری کرده اند.
عربستان و قطر از گروههای مسلح در سوریه که علیه نظام این کشور می جنگند حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و در یک جبهه علیه سوریه فعالیت دارند اما آنها همزمان بعد از اقدام ارتش مصر در عزل کردن محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور از قدرت دچار اختلاف نظر در این رابطه شده اند.

دولت قطر بعد از روی کار آمدن دولت مرسی که عضو گروه اخوان المسلمین این کشور است، از این گروه حمایت سیاسی و مالی کرد و هشت میلیارد دلار به مرسی کمک کرد.
در این میان شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به عنوان بازوی رسانه ای و تبلیغاتی این کشور در حمایت از مرسی فعالیت داشته است.
در مقابل دولت عربستان بعد از اقدام ارتش در کنار زدن گروه اخوان المسلمین حمایت سیاسی و مالی خود از مسئولان تازه مصری را اعلام کرد./فارس