اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بنگاهدار شیاد، آپارتمان خیالی می‌فروخت




بنگاهدار شیاد، آپارتمان خیالی می‌فروخت

مرد بنگاهدار که به بهانه پیش فروش آپارتمان، از مردم کلاهبرداری می‌کرد، از سوی پلیس آگاهی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرهنگ داوود عبدالمالکی فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی، از مرد بنگاهداری به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او برای خرید آپارتمانی به یک بنگاه مراجعه و پس از توافق با مرد بنگاهدار و نوشتن قولنامه پیش خرید، 25 میلیون تومان به وی پرداخت کرده و قرار شده چند ماه دیگر پس از تحویل گرفتن آپارتمان بقیه پول را بپردازد.

وی افزود: در موعد مقرر، فروشنده آپارتمان به طرز مرموزی ناپدید شده و وی وقتی برای بررسی موضوع به محل احداث آپارتمان رفته، مشاهده کرد آنجا یک زمین خالی است و هیچ مجتمع مسکونی احداث نشده و چند مرد دیگر نیز با حضور در محل، مدعی اند از مرد بنگاهدار آپارتمان پیش خرید کرده اند اما او از آنها نیز کلاهبرداری کرده است.

ردپای متهم در کلاهبرداری سریالی
فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان یادآور شد: با تشکیل پرونده و آغاز تحقیقات، افراد دیگری نیز که در دام مرد بنگاهدار گرفتار شده بودند، از او در پلیس آگاهی شکایت و عنوان کردند برای پیش خرید آپارتمان، مبالغی از 20 تا 25 میلیون تومان به فروشنده پرداخت کرده و متوجه شده اند بنگاهدار، آپارتمان خیالی به آنها فروخته است.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: با پیگیری پرونده و جستجوی گسترده، مرد کلاهبردار چند روز پیش در حالی که قصد داشت با فریب افراد دیگری، آپارتمان های خیالی به آنها بفروشد و کلاهبرداری کند، شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با شاکیان، به جرمش اعتراف و عنوان کرد به بهانه پیش فروش آپارتمان، مردم را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است.

بنابر این گزارش، برای متهم، قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

/جام جم


ویدیو مرتبط :
وز خیالی نامشان و ننگشان ، وز خیالی جنگشان و صلحشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنی که خانه خیالی می‌فروخت



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری ساختمانی

اخبار حوادث - زنی که خانه خیالی می‌فروخت

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری زنی با 280 میلیون ریال کلاهبرداری ساختمانی در پرند خبر داد.

سرهنگ کامران تقی بیگی گفت: با مراجعه حضوری شخصی مبنی بر یک مورد کلاهبرداری از وی توسط یک خانم و آقا در شهر جدید پرند، موضوع در اولویت کار مأموران پلیس آگاهی رباط کریم قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از شاکی پرونده اظهار داشته بود که متهمان در قالب شرکتی از وی کلاهبرداری کرده اند که با استعلام از اداره ثبت شرکت ها مشخص شد که چنین شرکتی وجود خارجی نداشته و به صورت غیرقانونی در حال فعالیت می باشد.

 

سرهنگ تقی بیگی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با فعالیت های اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم اصلی خانمی به نام «ف-ل» در شهر جدید پرند شده و با هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه متهم شده و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

 

این مقام انتظامی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی های پلیسی جرم خود را قبول داشته و اعتراف کرد با کمک همدستش به نام «ح-ر» از مالباخته مبلغ 280 میلیون ریال بابت ساختمانی که وجود خارجی نداشته پول دریافت کردند و سپس متواری شدند.

 

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: کلاهبردار دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی و پیگیری موضوع تحویل مراجع قانونی شد. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران