اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلاژویچ با چه زبانی توهین کرد؟!


مهاجم تیم فوتبال سپاهان گفت: سرمربی مس کرمان به زبان خارجی به ما بی احترامی کرد.

مهدی سیدصالحی در مورد اینکه بیاتی نیا مدعی شده او و اشجاری به بلاژویچ بی احترامی کرده اند، گفت: با بیاتی نیا مشکلی ندارم و بهتر است او کاسه داغ تر از آش نشود. بلاژویچ به من بی احترامی می کرد که اشجاری هم متوجه شد و به او گفت بی احترامی نکند. : نیا اصلا در جریان قضیه نبود و خودش را وسط انداخت.

این مهاجم در مورد اینکه چرا بلاژویچ به او بی احترامی می کرد، گفت: نمی دانم. بهتر است از خود او بپرسید.

سید صالحی در پاسخ به این سؤال که بلاژویچ با زبان فارسی به او بی احترامی کرده که او واکنش نشان داده، گفت: بلاژویچ با همان زبان خارجی حرف می زد!

این بازیکن در خصوص اینکه چرا سپاهان با سه گل به مس باخت، گفت: روی سه حادثه و با بدشانسی دروازه مان باز شد. در نیمه دوم هرچه تلاش کردیم توپ هایمان گل نشد.  در بازی با تراکتورسازی این نتیجه را جبران می کنیم هر چند که تراکتورسازی مربی خوبی دارد و بازی راحتی نخواهد بود.

سید صالحی در مورد اینکه چرا سپاهان وارد حاشیه شده، عنوان کرد: حاشیه ای در تیم نیست و این سوال حاشیه ای است!

منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
دوزبانی، چند زبانی یا تک زبانی؛ کدام یک بهتر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ده نمکی: توهین می کنید، هرگز به برنامه شما نمی آیم!



 

ده نمکی: توهین می کنید، هرگز به برنامه شما نمی آیم!

 

شب گذشته در هنگام پخش برنامه هفت که به موضوع تاثیر ستاره ها در فروش فیلم ها می پرداخت، سخنان حمیدرضا صدر کارشناس این برنامه موجب عصبانیت و واکنش مسعود ده نمکی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پرتال آفتاب، شب گذشته، حمیدرضا صدر که پیش از این همواره در برنامه های ورزشی و به ویژه برنامه های مربوط به فوتبال به عنوان کارشناس ظاهر می شد، در برنامه هفت حاضر شد تا به عنوان کارشناس سینما در مقابل فریدون جیرانی بنشیند و درباره بحران مخاطب سخن بگوید. صدر در لابلای سخنانش به اخراجی ها-۲ اشاره کرد و آن را فیلمی ساخته شده از چندین شوخی پیاپی معرفی کرد که اگر جای بعضی از این شوخی ها با یکدیگر تغییر کند، اتفاقی نخواهد افتاد.

ده نمکی با لحنی عصبانی سخن را آغاز کرد و خطاب به جیرانی گفت: چرا شما در همه برنامه هایتان به اخراجی ها که پرمخاطب ترین فیلم ایران بوده است توهین می کنید؟ وی خطاب به جیرانی افزود: از شما توقع داریم وقتی که در این برنامه حاضر می شوید، از حقوق سینماگرها دفاع کنید و به آنان احترام بگذارید. ده نمکی ادامه داد: چیزی که اخراجی ها را اخراجیها کرد، مجموعه ای از عوامل بود، نه صرف حضور تعدادی ستاره در فیلم. اخراجیها اولین فیلم دفاع مقدس است که توسط بخش خصوصی ساخته شده است. چرا به این راحتی توهین می کنید؟

وی در ادامه بازی اکبر عبدی در این فیلم را با بازی او در فیلم «مادر» اثر زنده یا علی حاتمی مقایسه کرد و گفت: باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است که عبدی با آن همه استعداد به اینجا می رسد. گفتنی است، صدر درباره بازی عبدی در اخراجی ها با عنوان «لودگی» یاد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پرتال آفتاب، در میان گفتگوی جیرانی و صدر، ناگهان اعلام شد که مسعود ده نمکی کارگردان اخراجی ها پشت خط است و می خواهد توضیحاتی ارائه کند. ده نمکی با لحنی عصبانی سخن را آغاز کرد و خطاب به جیرانی گفت: چرا شما در همه برنامه هایتان به اخراجی ها که پرمخاطب ترین فیلم ایران بوده است توهین می کنید؟

وی خطاب به جیرانی افزود: از شما توقع داریم وقتی که در این برنامه حاضر می شوید، از حقوق سینماگرها دفاع کنید و به آنان احترام بگذارید.

ده نمکی ادامه داد: چیزی که اخراجی ها را اخراجیها کرد، مجموعه ای از عوامل بود، نه صرف حضور تعدادی ستاره در فیلم. اخراجیها اولین فیلم دفاع مقدس است که توسط بخش خصوصی ساخته شده است. چرا به این راحتی توهین می کنید؟

فریدون جیرانی مجری برنامه در پاسخ به انتقاد ده نمکی گفت: «فروش سرسام آور اخراجی ها مهم است و باید تحلیل شود. ذکر کلمه «سرسام آور» از سوی جیرانی کافی بود تا آتش خشم ده نمکی دوباره شعله ور شود. کارگردان اخراجی ها با ذکر این که «از انتقاد ناراحت نمی شوم، بلکه توهین ناراحتم می کند» گفت: شما همیشه درباره اخراجی ها از کلمات نامناسب مثل سرسام آور و لودگی و... استفاده می کنید. می گویید فروش این فیلم به خاطر بازیگرانش بوده است، اما همین بازیگرها را به فیلم های دیگری بردند تا موفقیت اخراجی ها را تکرار کنند، اما نتوانستند. گزارشها و آمار می گویند که حدود ۷میلیون در سینماها این فیلم را دیده اند. اگر مردم فیلمی راپسندیدند شما باید به سراغ آن فیلم بروید.

پس از گفتن این سخنان توسط ده نمکی، جیرانی برای قطع کلام او چندین بار از او تشکر کرد، اما بازهم فایده ای نداشت و ده نمکی گفت: من هرگز به برنامه شما پا نخواهم گذاشت. شما مدام توهین می کنید.

جیرانی نیز در پاسخ گفت: مرسی از توضیحتان و انتقادتان و اعتراضتان!

در ادامه، پس از قطع ارتباط تلفنی ده نمکی، صدر به سخن آمد و گفت: قصد توهین نداشتم. فیلمی که تا این حد فروش کرده است، طبیعی است که مورد اشاره باشد.

وی در ادمه، اخراجی ها را مانند «گنج قارون» -فیلم پرفروش سینمای قبل از انقلاب که شخصیت معروف آن، علی بیغم در فرهنگ عامه جایی برای خود گشوده بود- فیلمی پرفروش دانست که باید از لحاظ جامعه شناختی مورد توجه قرار گیرد و افزود: اما به هرحال، باید انتظار داشت که کسانی این فیلم را نپسندیده باشند.

وی در پایان سخنانش باز به بازی اکبر عبدی اشاره کرد و گفت: عبدی در دلشدگان و مادر خیلی خوب بازی می کند، اما در اخراجی ها کاملا عادی است.

گفتنی است در ابتدای این برنامه، پولساز ترین بازیگران سال ۸۸ معرفی شدند که در این میان، امین حیایی و محمدرضا شریفی نیا که هر دو در اخراجی ها حاضر بودند، با ۴میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، پولسازترین بازیگران سال ۸۸ انتخاب شدند. سید جواد رضویان و اکبر عبدی بازیگران دیگر اخراجیها نیز در این جدول سوم و چهارم بودند و پس از آنان، رضاعطاران، مهناز افشار، شهاب حسینی، رضا شفیعی جم، نیکی کریمی و الناز شاکر دوست به عنوان پولسازترین بازیگران سال معرفی شدند.

سوال پیامکی این برنامه نیز این بود که چه فیلمی به خاطر حضور ستاره ها پرفروش شده است؟ و جواب ۶۳درصد از مردم این بود؛ اخراجی ها ۲!.... /پرتال آفتاب