اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بغداد: سپاه قدس فعالیتی در عراق ندارد/ علی موسی را به ایران نمی دهیم



 

بغداد: سپاه قدس فعالیتی در عراق ندارد/ علی موسی را به ایران نمی دهیم

 

دولت عراق فعالیت سپاه قدس ایران در این کشور را تکذیب کرد.

به نقل از روزنامه المدی چاپ بغداد، دولت عراق ادعاهای برخی از منابع آمریکایی درباره فعالیت سپاه قدس در بغداد و استان های عراق و قصد آنها برای فعالیت های خشونت آمیز در عراق پس از خروج نظامیان آمریکای از این کشور را رد کرد.

"مریم الریس" مشاور نخست وزیر عراق گفت: بغداد اطلاعات معتبری دارد که نشان می دهد سپاه قدس ایران ارتباط و تماسی با گروه های ویژه در عراق ندارد.

ارتش آمریکا در عراق پیش از این اعلام کرده بود سپاه قدس ایران تلاش می کند روابط خود را با گروه های ویژه در عراق تقویت کند.

الریس اضافه کرد: ارتش آمریکا در این باره به اظهارات برخی از نمایندگان و فراکسیون های پارلمانی عراق دارای موضع ضد ایرانی استناد می کند. این نمایندگان و فراکسیون ها دارای اطلاعات معتبری نیستند.

وی افزود: ایران و عراق درباره رعایت حسن همجواری و عدم دخالت در امور یکدیگر ، توافق نظر دارند.

در همین حال "عبدالحسین الجابری" از مشاوران کابینه عراق گفته است واشنگتن پس از ترک عراق قبل از پایان سال جاری میلادی، تمامی زندانیان در اختیار خود و از جمله "علی موسی دقدوق"را تحویل بغداد خواهد داد.

وی ادامه داد: این عضو ارشد حزب الله به ایران یا لبنان تحویل داده نخواهد شد بلکه در دادگاهی در عراق محاکمه می شود.

برخی منابع خبری گفته بودند دولت آمریکا قصد دارد برخی از مهمترین زندانیان در اختیار خود در عراق را حتی پس از خروج کامل از این کشور، همچنان در کنترل خود داشته باشد../عصرایران


ویدیو مرتبط :
سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جانشین فرمانده سپاه قدس: با حضور ایران، جلوی کشتار های بزرگ در سوریه گرفته شد



جانشین فرمانده سپاه قدس: با حضور ایران، جلوی کشتار های بزرگ در سوریه گرفته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: سردار اسماعیل قاآنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور موثر نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه افزود: تا وقتی در سوریه نبودیم، کشتار های مردم آن توسط معارضین زیاد بود، اما با حضور جمهوری اسلامی به طور فیزیکی و غیر فیزیکی جلوی کشتار های بزرگ در سوریه گرفته شد.

وی تصریح کرد: با وجود تمام اشکالاتی که دولت سوریه دارد و ما برای رفع آنها متذکر بوده‌ایم، اما سوریه جفرافیای مقاومت است و علت فشارهای آمریکا و اسرائیل به این دلیل است که دیدند تصرف آن امکان پذیر نیست.

قاآنی در پاسخ به این‌که نیروی قدس سپاه چه نقشی در خصوص بیداری اسلامی منطقه داشته است، خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی تنها مربوط به نیروی قدس نمی شود، بلکه این نیرو در کنار نیروهای دیگر کار خود را انجام داد و این ادامه خواهد داشت.

وی افزود:اگر آمریکایی‌ها و کشور های اروپایی جمع شوند و تمام انرژی خود را صرف کنند، نمی توانند کنفرانسی مانند بیداری اسلامی برگزار نمایند ؛چرا که کسی پاسخ مثبت به آنها نخواهد داد و نیرو هایی در این اجلاس حضور داشتند که حاضر نیستند در کشور خودشان در چنین کنفرانس هایی شرکت کنند و این خیلی ارزشمند است.

وی ادامه داد: زیر ساخت بیداری اسلامی اینها است و ولایت نقش به سزایی در آن دارد؛ چرا که اذعان همه ملت ها این است که چون جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه دارد، موفق است./انتخاب