اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بشار اسد: روابط ما با حماس مرده است؛ دیگر به این گروه اعتقاد نداریم



اخبار,اخبار بین الملل ,بشار اسد

جنبش حماس اعلام کرد اتهامات بشار اسد رئیس جمهور سوریه به این جنبش مبنی بر حمایت از گروههای مسلح در داخل این کشور بی اساس است و صحت ندارد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین، اسماعیل رضوان گفت جنبش حماس در امور داخلی هیچ کشور عربی دخالت نمی کند.

رضوان بار دیگر هرگونه ارتباط حماس را با گروه موسوم به گردانهای « اکناف بیت المقدس» در اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در جنوب دمشق تکذیب کرد.

وی افزود :« حماس با هیچ شبکه مسلحی در داخل سوریه ارتباط ندارد. جنبش حماس به امنیت و ثبات کشورهای عربی علاقه مند است . وحدت کشورهای عربی به معنای قدرت منطقه است و این چیزی است که حماس و ملت فلسطین به آن نیاز دارند.»

رضوان از اظهار نظر درباره سخنان بشار اسد در خصوص ماهیت روابط با حماس خودداری کرد.
بشار اسد گفته است :« روابط با حماس مرده است و ملت و دولت سوریه دیگر به حماس اعتماد ندارند.»

بشار اسد گفت:« جنبش حماس به عنوان بخشی از جبهه النصره عمل می کند زیرا فرماندهی النصره مستقر در [ جنوب] دمشق [ در یرموک] پس از حمله داعش و النصره به اردوگاه یرموک به کمک به شاخه مسلح آن یعنی اکناف بیت المقدس دعوت کرده است.»

حماس بار دیگر هرگونه ارتباط با گردانهای « اکناف بیت المقدس » را در اردوگاه آوارگان یرموک در جنوب دمشق تکذیب و تأکید کرد هیچ گونه تشکیلات نظامی در سوریه ندارد.

اکناف بیت المقدس بزرگترین گروه مسلح مسلط بر اردوگاه یرموک پیش از ائتلاف جبهه النصره با داعش و ورود داعش به این اردوگاه محسوب می شد. داعش اول آوریل کنونی وارد اردوگاه یرموک شده و بخش اعظم این اردوگاه را تصرف کرده است.

آنها ادعا می کنند بیشتر جنگجویان این گروه از عناصر سابق سازمان حفاظت خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پیش از انتقال از دمشق به خارج سوریه بودند.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت حماس از مخالفین بشار اسد/هنیه: به مردم قهرمان سوریه که برای آزادی مبارزه می‌کنند، سلام می‌گویم



گروه حماس , بیت المقدس , سوریه  , بشار اسد

 

گروه حماس برای اولین بار از گروه های مخالف بشار اسد حمایت کرد. اسماعیل هنیه، رهبر حماس این موضوع را به هنگام برگزاری نماز جماعت روز جمعه در قاهره و همچنین در یک راهپیمایی که در نوار غزه انجام شد، اعلام کرد.

هنیه، رهبر حماس روز جمعه در سفری که از نوار غزه به مصر داشت، در مقابل هزاران نمازگزاری که در مسجد الازهر قاهره گردآمده بودند، اظهار داشت: من به تمام معترضان بهار عربی سلام می‌گویم و به مردم قهرمان سوریه که برای آزادی، دموکراسی و اصلاح مبارزه می‌کنند، سلام می‌گویم.

وی این اظهارات را در حالی بیان می کرد که چندین عضو اخوان المسلین در کنار او ایستاده بودند.

وی گفت: از مسلمانان و جهان عرب می خواهم که از بیت المقدس در مقابل تلاش های اسرائیل برای تضعیف هویت عربی آن دفاع کنید.

هینه در ادامه شعری عربی خواند که می گفت راه بیت المقدس از قاهره اغاز می شود.

زمانی که وی گفت حماس، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، جمعیت حاضر تشویق بسیار کردند و شعار دادند: هنیه اسلحه را رها نکن/ ما تا بیت المقدس میلیونی راهپیمایی می کنیم.../انتخاب