اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بشار اسد:امیدواری را از خانواده‌های شهدا الهام می‌گیرم/غرب بهای سنگین حمایت از القاعده را می‌پردازد



«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه بیان اینکه امیدواری و موفقیت را از خانواده‌های شهدای سوری الهام می‌گیرد، تاکید کرد که کشورهای غربی بهای حمایت از سازمان تروریستی القاعده را پرداخت خواهند کرد.

 

حمایت از القاعده,بشار اسد,رئیس جمهوری سوریه

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه امشب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الاخباریه» سوریه صحبت کرد و به سوالات خبرنگار این شبکه درباره بحران سوریه و تغییر و تحولات منطقه‌ای پاسخ گفت.

 

وی در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه سوریه هم اکنون در حال و هوا و شرایط «عید بیرون راندن بیگانگان» نه تنها از کشور خود بلکه از تمام کشورها به سر می‌برد، گفت که در شرایطی که سوریه تلاش می‌کند، استقلال خود را حفظ کند، تلاش‌هایی برای اشغال و تصرف سوریه به واسطه نیروهایی در حال انجام است که از خارج و با تابعیت‌های مختلف وارد کشور شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه «در گذشته عید برای ما به معنای عزت بود»، گفت: باید عید بیرون راندن بیگانگان برای ما در آمیختن گذشته عزت و حال کرامت باشد.

 

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: می‌دانیم کشورهای غربی در این اواخر حمایت خود از گروه‌های معارض مسلح را از وضعیت پنهانی و مخفیانه به صورت آشکارا تبدیل کرده و هم اکنون به صورت علنی به حمایت نظامی و تسلیحاتی و لجستیکی از گروه‌های معارض مسلح می‌پردازند.

 

بشار اسد با اشاره به حضور گروه‌های تکفیری در سوریه گفت که «ما در عمل در سوریه با نیروها و گروه‌های جهادی تکفیری مبارزه می‌کنیم و می‌جنگیم»، افزود: بحران فعلی در سوریه نمونه یک «اقدام استعمارگرانه» است و جنگ علیه سوریه را باید یک جنگ ایدئولوژیک خواند.

 

وی با اشاره به اینکه «جایی نمانده که گروه‌های تروریستی وارد آن نشده و آن را تخریب و نابود نکرده‌ باشند و آنچه که ارتش سوریه با آن در حال مبارزه است، تروریست‌ها هستند»، ترور علامه شیخ البوطی به دست این گروه‌ها را حادثه‌ای غم انگیز خواند که همه را غمیگن و اندوهناک کرد.

 

بشار اسد با اشاره به اینکه «تنها موضوعی که نظام سوریه در این بحران بر سر آن شرط بندی می‌کند، آگاهی و بیداری مردم سوریه است»، تاکید کرد که سوریه قابل تجزیه و تقسیم نیست.

 

وی درباره کردهای سوریه و تلاش‌هایی که برای بهره برداری آنها در بحران سوریه صورت می‌گیرد، گفت: کردها مهمان این کشور نیستند، بلکه سوریه وطن آنها و آنان بخشی از کشور سوریه هستند.

 

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ما از کردها بازجویی نکرده و علیه آنها هیچگونه جرمی مرتکب نشدیم و آنچه در خصوص تقسیم و تجزیه سوریه بیان می‌شود، در چارچوب جنگ روانی است که دشمنان سوریه آن را علیه این کشور به راه انداخته‌اند و در این راه تلاش می‌شود از کردها به عنوان حربه‌ای برای تحقق این هدف استفاده شود، در حالی‌که بسیاری از خانواده‌های شهدایی که من با آنها دیدار کردم از کردهای سوریه بودند.

 

رئیس جمهوری سوریه درباره ترکیه و سیاست «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر این کشور در برابر سوریه و بحران این کشور تاکید کرد که اردوغان ثابت کرد، در سیاست به صفر رساندن مشکلات این کشور با کشورهای همجوار خود با شکست مواجه شده و این استراتژی به «به صفر رساندن سیاست» تبدیل شده است.

 

اسد ادامه داد: اردوغان برای منافع خودش تمام ترکیه را قربانی خواهد کرد. او از کارت کردها برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند و در میان کرد‌ها اعتباری ندارد.

 

بشار اسد در ادامه مصاحبه خود با شبکه سوری «الاخباریه» گفت که سکولاریسم برای ما چیزی جز آزادی ادیان و آزادی مذهب و اعتقادات نیست و در این میان تروریسم و افراط گرایی با مذاهب و ادیان واقعی مبارزه می‌کنند و می‌جنگند.

 

وی درباره افراط گرایی و تندروی در سوریه گفت که نشانه‌های افراط گرایی و تندروی در سوریه از زمان اشغال عراق توسط نظامیان اشغالگر آمریکایی آشکار شد و گروه‌های معارض مسلح هیچ‌گاه نمی‌توانند، گروه‌های ملی و وطنی باشند، مگر اینکه از میان مردم سوریه برخاسته باشند.

 

وی در خصوص گفت‌وگو با معارضان نیز گفت: با هر کس که از اسرائیل هم پیمان نباشد و یا از خارج پولی دریافت نکرده باشد، آماده گفت‌وگو هستم.

 

اسد با اشاره تلویحی به انتخابات ریاست جمهوری 2014 سوریه گفت: اینکه من به عنوان رئیس جمهور بمانم یا نه به نظر و خواست مردم بستگی دارد.

 

رئیس جمهوری سوریه در ادامه تاکید کرد: کسانی‌که برای به دست آوردن مقام و منصب یا رسیدن به قدرت تلاش می‌کنند، بدون تردید تحقیر می‌شوند.

 

اما درباره تغییر سیاست‌های اردن در قبال بحران سوریه و انتشار اخباری درباره احداث پایگاه‌های نظامی برای آموزش معارضان مسلح در این کشور گفت: فرستاده‌ای را برای تحقیق در این قضیه راهی اردن کردیم. مقامات اردنی وجود چنین پایگاه‌هایی را در خاک کشورشان تکذیب کردند و ما امیدوار هستیم که حکومت اردن دریابد، آتشی که در سوریه در گرفته و آن را می‌سوزاند، ممکن است دامنه آن به کشورهای همجوار نیز کشیده شود.

 

اما در خصوص حمایت کشورهای غربی از گروه تروریستی «القاعده» رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که کشورهای غربی بهای حمایت خود از القاعده در لیبی و سوریه پرداخت خواهند کرد. این درحالی است که غرب پیشتر بهای حمایت خود از این سازمان تروریستی در افغانستان را پرداخت کرده بود، اما گویا از آن درس عبرت نگرفته است.

 

بشار اسد درباره زندگی خصوصی و شخصی خود گفت: من برخلاف آنچه در پایگاه‌های خبری ذکر می‌کنند، دارای 5 فرزند نیستم. من دارای 3 فرزند هستم.

 

وی درباره بحران سوریه و وضعیت جاری در کشور و گزینه‌ای که نظام سوریه در برخورد و تعامل با این بحران انتخاب کرده است، گفت: در برابر ما تنها یک گزینه وجود دارد و آن «پیروزی» است.

 

اسد تصریح کرد: چیزی تحت عنوان «مبارز میانه‌» در سوریه وجود ندارد. غرب با القاعده در مالی می‌جنگد، اما از آن در سوریه حمایت می‌کند.

 

بشار اسد با بیان اینکه «اگر خوش‌بینی‌ و امیدواری وجود نداشت مبارزه را آغاز نمی‌کردیم و دست به مقاومت و ایستادگی نمی‌زدیم»، گفت: من خوش‌‌بینی و امیدواری را از خانواده‌های شهدا الهام می‌گیرم.

منبع:farsnews.com


ویدیو مرتبط :
حمایت از بشار اسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت حماس از مخالفین بشار اسد/هنیه: به مردم قهرمان سوریه که برای آزادی مبارزه می‌کنند، سلام می‌گویم



گروه حماس , بیت المقدس , سوریه  , بشار اسد

 

گروه حماس برای اولین بار از گروه های مخالف بشار اسد حمایت کرد. اسماعیل هنیه، رهبر حماس این موضوع را به هنگام برگزاری نماز جماعت روز جمعه در قاهره و همچنین در یک راهپیمایی که در نوار غزه انجام شد، اعلام کرد.

هنیه، رهبر حماس روز جمعه در سفری که از نوار غزه به مصر داشت، در مقابل هزاران نمازگزاری که در مسجد الازهر قاهره گردآمده بودند، اظهار داشت: من به تمام معترضان بهار عربی سلام می‌گویم و به مردم قهرمان سوریه که برای آزادی، دموکراسی و اصلاح مبارزه می‌کنند، سلام می‌گویم.

وی این اظهارات را در حالی بیان می کرد که چندین عضو اخوان المسلین در کنار او ایستاده بودند.

وی گفت: از مسلمانان و جهان عرب می خواهم که از بیت المقدس در مقابل تلاش های اسرائیل برای تضعیف هویت عربی آن دفاع کنید.

هینه در ادامه شعری عربی خواند که می گفت راه بیت المقدس از قاهره اغاز می شود.

زمانی که وی گفت حماس، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، جمعیت حاضر تشویق بسیار کردند و شعار دادند: هنیه اسلحه را رها نکن/ ما تا بیت المقدس میلیونی راهپیمایی می کنیم.../انتخاب