اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بشار اسد آمادگی دارد از قدرت کناره گیری کند


معاون نخست وزیر سوریه در مسکو اعلام کرد که بشار اسد آماده است که از قدرت کناره گیری کند .

تابناک: معاون نخست وزیر سوریه در مسکو اعلام کرد که بشار اسد آماده است که از قدرت کناره گیری کند .

جمیل قدری معاون نخست وزیر سوریه ،  پس از مذاکره با مقامات روسیه اعلام کرد که بشار اسد می تواند به عنوان بخشی از فرایندهای صلح از قدرت کناره گیری کند.

این سخنان غیر مترقبه معاون نخست وزیر سوریه در روزی اعلام می شود باراک اوباما این کشور را به مداخله نظامی در صورت جابجایی سلاح های شیمیایی تهدید کرد.



تهدیدی که بلافاصله با واکنش روسیه و چنین مواجه شد و آنان در واکنش گفتند اجازه نمی دهند آمریکا بار دیگر منشور ملل متحد را نقض کند .


این مقام سوری اعلام کرده است که اگر مخالفان شرط گفتگو را استعفای اسد می دانند ، هیچگاه گفتگویی شکل نخواهد گرفت ، اما اگر در جریان گفتگو چنین مساله ای هم مطرح شد ما حاضریم درباره آن مذاکره کنیم .

تحلیل گران معتقدند که معاون نخست وزیر سوریه به مسکو فرستاده شده است تا در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با حضور همه کاندیداها و از جمله بشار اسد مذاکره کند .

 این در حالی است که مخالفان خواهان ایجاد دولتی انتقالی بدون وجود سران دولت فعلی سوریه هستند.
  


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوری/ سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد:

فوری/ سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد

قدری الجمیل معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد دولت کشورش حاضر است درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت و گو کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:

سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد. قدری الجمیل معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد دولت کشورش حاضر است درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت و گو کند.

به گزارش انتخاب به نقل از العربیه ، او همچنین تاکید کرد که گفت و گو تنها راه حل و فصل بحران سوریه است.

این سخنان را قدری الجمیل معاون نخست وزیر سوریه مطرح کرد که در مسکو پایتخت روسیه سخن می گفت.

الجمیل افزود که دولت سوریه تصمیم گرفته است در روابط و تعاملات خود، به سمت"دوستان" در شرق همچون چین، هند، روسیه، ایران و ونزوئلا پیش برود. او گفت که شرق مفهومی سیاسی است و نه جغرافیایی. او همچنین تاکید کرد که دولت سوریه تصمیم گرفته است به بحران پایان دهد زیرا بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر ضرورت آغاز فوری گفت و گو ها و بررسی راه حل های بحران تاکید کرد: "سخن گفتن درباره هیچ چیزی ممنوع نیست."

معاون نخست وزیر سوریه در واکنش به اظهارات اخیر اوباما گفت: "دخالت نظامی مستفیم در سوریه محال است زیرا هر کس در فکر چنین اقدامی باشد، وارد جنگی خواهد شد که از مرزهای سوریه فراتر می رود."/انتخاب