اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگترین مروارید دنیا در دل یك صدف



بزرگترین مروارید دنیا در دل یك صدف

یك صدف بسیار بزرگ كه عمر آن به 145 میلیون سال می رسد بزرگترین مروارید جهان را در دل خود پنهان كرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ون مینوت فرانس، كشف بزرگترین مروارید جهان بسیار مهیج است اما دانشمندان بریتانیایی حاضر به گشودن فسیل صدف كه این مروارید را در دل خود پنهان كرده نیستند.

دانشمندان بلو ریف آكواریوم پرتسموث انگلستان  ترجیح می دهند این صدف 145 میلیون ساله كه 10 برابر بزرگتر از صدف های عادی است دست نخورده باقی بماند، به‌رغم اینكه  تصاویرMRI آن نشان می دهند یك مروارید به بزرگی یك توپ گلف در درون شكم آن است.

به گفته كارشناسان جواهر، مرواریدی  به بزرگی یك توپ گلف دو برابر بزرگتر از مرواریدی است كه هم اكنون ركورد بزرگترین مروارید جهان را در اختیار دارد. برای این مروارید به دشواری بتوان قیمتی تعیین كرد.

اما بلو ریف آكواریوم پرتسموث انگلستان  به دلیل ارزش علمی صدف حاضر به نابودی آن نیست. بر اساس حلقه های رشد كه روی پوسته آن مشاهده می شود صدف 200 سال عمركرده و سپس مرده است. اما اخیرا این صدف فسیل شده در تور ماهیگیران گرفتار شد.

یك دانشمند بلو ریف آكواریوم پرتسموث تایید می كند: هنگامی كه ماهیگیران به بندر بازگشتند تصور می كردند كه صدف زنده است اما پس از تمیز كردن پوسته آن متوجه شدند كه صدف تبدیل به فسیل شده و مانند یك تكه سنگ است.

بلو ریف آكواریوم پرتسموث فسیل صدف ارزشمند را از ماهیگیران خریداری كرده است و  بنا به تصمیم دانشمندان گنجی كه در زیر پوسته آن پنهان است در همان جا  باقی خواهد ماند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
حجاب صدف مروارید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر بزرگترین خرچنگ دنیا



 

بزرگترین خرچنگ

 

بزرگترین خرچنگ دنیا که از ژاپن به نمایشگاه زندگی دریایی بلژیک راه یافته است در حال حاضر ۵/۳ متر طول دارد.

 

این خرچنگ که "کرابزیلا" نام دارد و در نمایشگاه زندگی دریایی "بلانکبرگ" در بلژیک به نمایش در آمده در آبهای ژاپن پیدا شده است.

 

طول بازوهای بزرگترین خرچنگ دنیا ۵/۳ متر است و می تواند در بزرگسالی به ۵/۴ متر برسد.

 

این خرچنگ از گونه Macrocheira kaempferi است که سال گذشته در اقیانوس آرام شکار و به آکواریومی در بیرمنگام انگلیس منتقل شد.

 

برای انتقال "کرابزیلا" از انگلیس به بلژیک، این خرچنگ را در یک واگن ویژه در ترنی که از تونل زیر دریای مانش می گذرد قرار دادند./خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)