اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگترین كیك جهان در فرانسه پخته شد



 

پخت بزرگترین کیک درفرانسه

 

رسانه های دولتی فرانسه از پخت بزرگترین كیك جهان در پایتخت این كشور خبر داده و اعلام كردند: این كیك بزرگ بیش از هفت متر ارتفاع دارد.

 

«جیلز استاسارت» و «ژان بوكابیل» كه سرآشپز و معمار فرانسوی هستند، با گردآوری گروهی از مهندسان، هنرمندان و آشپزان در «پاریس» كیك «برج بدون گرسنگی» را با ارتفاع هفت متر و ۸۲ سانتیمتر پختند.

 

این دو نفر در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه، تصریح كردند: دمایی كه برای پخت این كیك مورد استفاده قرار گرفت، ۳۰ درجه سانتیگراد بود و برای درست كردن این كیك از ۶۲۸ كیلوگرم آرد، ۵۰۸ كیلوگرم شكر، ۳۵۰ عدد تخم مرغ و ۱۸ كیلوگرم كره، استفاده كردیم.

 

در گزارش این خبرگزاری آمده است: پیش از نمایش این كیك غول پیكر در مركز نمایش «هنرهای معماری پاریس»، نمایندگان كتاب ركوردهای گینس نام این كیك را به همراه پدید آوردندگان آن در این كتاب جهانی ثبت كردند.


ویدیو مرتبط :
ساخت بزرگترین آچار فرانسه جهان با پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین املت جهان با 15000 تخم مرغ پخته شد+تصاویر



به رسم هرسال مردم بسیر فرانسه در میدان اصلی این شهر جمع شدند تا املتی با 15000 تخم مرغ درست کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از سال 1973 هرسال دوشنبه بعد از عید پاک مردم شهر بسیر فرانسه یک املت بزرگ با 15000 تخم مرغ تازه درست می کنند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

این رسم از آن جا سرچشمه می گیرد که هنگامی که ناپلئون بناپارت به جنوب فرانسه سفر می کرد یک شب را در بسیر سپری کرد. آشپزی در بسیر املتی برای او آماده کرد و ناپلئون هم که آن املت را خورد و از آن لذت برده بود به مردم شهر دستور داد تا در میدان اصلی شهر جمع شوند و آن املت را برای سربازان آماده کنند. مردمی هم که آن جا حاضر شده بودند غذای خود را با سربازان تقسیم کردند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

این املت بزرگ در نقاط مختلف فرانسه نیز تهیه می شود.

 

اخبار گوناگون  - باشگاه خبرنگاران