اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگزیدگان رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی معرفی شدند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

برگزیدگان رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی معرفی شدند

اختتامیه آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی برگزار شد و برگزیدگان 25 رشته تخصصی و 24 رشته فوق تخصصی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگارمهر، در مراسم اختتامیه پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و 26 دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی، برگزیدگان در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد تقدیر قرار  گرفتند.

دکتر سید امیر محسن ضیایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به آمار شرکت کنندگان و درصد پذیرش در این دوره از آزمون ها گفت: در آزمون دانشنامه تخصصی 2123  نفر شرکت کردند که پس از شرکت در آزمون های کتبی و  آسکی ، 1259 نفر معادل نیمی از شرکت کنندگان پذیرفته شدند.

وی  گفت: آزمون های دانش نامه بالاترین سطح آزمون در سطح کشور هستند که در آزمون دانشنامه فوق تخصصی نیز 256 نفر شرکت داشتند که با قبولی 220 نفر معادل  91 درصد افراد پذیرفته شدند.

ضیایی خاطرنشان کرد: امسال دو شرکت کننده خارجی نیز درمیان داوطلبان حضور داشتند که یک فرد عراقی در رشته جراحی قلب و عروق ویک فرد اردنی در رشته روانپزشکی اطفال شرکت کرده بودند.

وی اضاقه کرد: شرکت کننده اردنی به دلیل نبودن آزمون "ورد" در کشور خود و راه اندازی این رشته درخواست شرکت در آزمون ما را داشت که دراین آزمون هم پذیرفته شد.

دراین مراسم معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس شورای سیاستگذاری این وزارتخانه به همراه اساتید، طراحان سوال و اعضای کمیته های "ورد" تخصصی وفوق تخصصی حضور داشتند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
زبان تخصصی (1) (رشته مدیریت دولتی و بازرگانی) مدیریت مالی ﴿1﴾ (رشته حسابداری) مق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییرات اساسی در پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی/ امکان انتخاب 3 رشته



اخبار دانشگاه,تغییرات اساسی در پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی

تغییرات اساسی در پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی/ امکان انتخاب 3 رشته

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از تازه ترین تصمیم این شورا برای نحوه پذیرش دستیاران فوق تخصصی پزشکی بالینی خبر داد و گفت: این تغییرات در این دوره از آزمون که بهمن ماه برگزار می شود، اعمال خواهد شد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس تصمیمی که در نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی برای تغییرات در نحوه پذیرش دستیاران فوق تخصصی بالینی اخذ شد، از این پس دستیاران در سه گروه به رقابت می پردازند.

وی افزود: پیش از این دستیاران در بیش از 27 رشته رقابت می کردند و در صورت پذیرفته نشدن در آن رشته دیگر امکان انتخاب رشته دیگری را نداشتند و همین امر موجب می شد ظرفیت رشته های فوق تخصصی خالی بماند.

عین اللهی اظهار داشت: از این پس آزمون در سه گروه اطفال، جراحی و داخلی برگزار می شود و در روز آزمون نیز به جای 27 دفترچه آزمونی تنها سه دفترچه آزمونی به داوطلبان داده می شود.

وی گفت: هر داوطلب امکان سه انتخاب دارد و در گروه خود می تواند سه رشته را انتخاب کند که در صورت پذیرفته شدن در یک رشته امکان حضور در رشته دیگری را بر اساس نمره خود داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: در واقع دانش عمومی و پایه داوطلب در گروه مورد نظر خود به آزمون گذاشته می شود و داوطلبان فرصت بیشتری برای ادامه تحصیل دارند.

وی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته به دلیل شیوه پذیرش تنها در یک رشته بیش از 30 درصد ظرفیت رشته های فوق تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی خالی می ماند که این شیوه کمک می کند ظرفیت ها با انتخاب درست داوطلبان پر شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: علاوه بر این مسائل برای آزمون دستیاری فوق تخصصی هر ساله برای هر رشته تعداد زیادی از اساتید برای طراحی سئوال دعوت می شدند و هزینه زیادی برای مجموعه وزارت بهداشت به همراه داشت اما با شیوه جدید هم امکان صرفه جویی در وقت اساتید وجود دارد و هم هزینه ها کاهش می یابد.

وی با اشاره به اعمال این تغییرات در زمان آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی در بهمن ماه گفت: این تغییرات از این دوره اجرایی می شود.

آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی روز 17 بهمن ماه 92 برگزار می شود./مهر