اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگزاری كنگره دوازدهم حزب مشاركت



 

اخبار سیاسی

 

حزب مشاركت همچنان مانند گذشته حضور جدی در فعالیت‌های سیاسی خواهد داشت/در كنگره سال آینده،انتخابات شورای مركزی و انتخاب دبیركل انجام خواهدشد/نحوه حضور در انتخابات شورای شهر باید در كنگره حزب بررسی شود.

 

سخنگوی حزب مشاركت گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری كنگره دوازدهم حزب را برگزار كنیم تا در آن گزارشی از عملكرد واحدهای ذیربط از جمله شورای مركزی و دفتر سیاسی ارائه شود.

حسین كاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نحوه فعالیت جبهه مشاركت در سال آینده گفت:‌گرچه تعدادی از اعضای مشاركت بعد از انتخابات بازداشت شدند اما حزب به فعالیت خود ادامه داده و خواهد داد.

سخنگوی حزب مشاركت بااشاره به پلمپ دفتر این تشكل سیاسی ،اظهارداشت:از همان ابتدا كه دفتر بسته شد موضوع را از مراجع ذیربط پیگیری كردیم اما تا كنون پاسخی ارائه نشده و از ‌آنجا كه این اقدام بدون ابلاغ رسمی صورت گرفت،هنوز شخص یا نهادی مسئولیت پلمپ دفتر را برعهده نگرفته است.

وی با تاكید براینكه حزب مشاركت همچنان مانند گذشته حضور جدی در فعالیت‌های سیاسی خواهد داشت،در خصوص برنامه‌های این تشكل در سال آینده گفت:‌در حال حاضر مانند گذشته جلسات حزب برگزار می‌شود و طبیعی است برنامه‌هایی كه قبلا پیش بینی شده بود با توجه به اتفاقات رخ داده در همان مقاطع زمان‌بندی شده عملی نشود اما این موضوع موجب نمی‌شود كه اعضای حزب از این برنامه‌ها چشم پوششی كنند.

كاشفی در ادامه از برگزاری كنگره حزب در سال آینده خبرداد و گفت: در این كنگره با توجه به اینكه بحث دو سالیانه به اتمام می‌رسد،انتخابات شورای مركزی،هیات داوران و انتخاب دبیركل انجام خواهد شد.

وی همچنین اظهارامیدواری كرد تا اعضای حزب متبوع خود بتوانند تا پایان سال‌جاری كنگره دوازدهم حزب مشاركت را برگزار كرده تا در آن گزارشی از عملكرد واحدهای ذیربط از جمله شورای مركزی و دفتر سیاسی ارائه شود.

سخنگوی حزب مشاركت با بیان اینكه برنامه سال آینده باید در كنگره به تصویب رسد تا هركدام از ارگان‌های مربوطه بتوانند كار خود را پی بگیرند،ادامه داد:در كنگره پیش رو برنامه دوسال آینده،نحوه گسترش حزب و برنامه‌های این تشكل در زمینه‌های اقتصادی،سیاسی و فرهنگی مطرح و بررسی خواهد شد.

كاشفی خاطرنشان كرد: همچنین موانع و مشكلاتی كه حزب داشته و دارد در این كنگره مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش كه با توجه به استعفای برخی از اعضای شورای مركزی حزب مشاركت و نیز عدم حضور برخی دیگر اعضای شورای مركزی به علت بازداشت، آیا جلسات برگزار شده در این مدت از نصاب نیافتاده بود،اظهارداشت:این موضوع دو بحث جداگانه از یكدیگر است.به دلیل اینكه افراد شورای مركزی توسط كنگره انتخاب شده‌اند، استعفای هریك از آنان منوط به پذیرش در كنگره است.

وی در خصوص حدنصاب جلسات برگزار شده نیز گفت:طبق اساسنامه حزب اگر كسی نتواند به صورت مرتب در جلسات حضور پیدا كند،اعضای علی البدل به دلیل اینكه فعالیت حزب با وقفه و مشكل مواجه نشود،جایگزین آنها می‌شوند.

سخنگوی مشاركت خاطر نشان كرد:‌در گذشته نیز اعضای علی البدل در جلسات حضور پیدا كرده و نقطه نظرات خود را ارائه می‌كردند اما در زمان رای‌گیری تنها اعضای رسمی اجازه این كار را داشتند كه در حال حاضر به علت بازداشت برخی از اعضای شورای مركزی اعضای علی البدل در جلسات حضور داشته و آنان در رای‌گیری شركت دارند.

كاشفی در پاسخ به این پرسش كه با توجه به انتخابات شورای شهر در سال آینده،حضور و فعالیت حزب مشاركت در این انتخابات به چه نحوی خواهد بود،اظهارداشت:نحوه حضور و فعالیت در این انتخابات باید در كنگره حزب بررسی و تصمیم گیری شود.


ویدیو مرتبط :
اقدامات شهرداری قم در برگزاری كنگره خطر جریانات تكفیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان برگزاری آزمون مهندسی حرفه‌ای



 

مهلت ثبت‌نام در آزمون مهندسی حرفه‌ای (PE) تا ۲۰ بهمن تمدید شد.

 


مهلت ثبت نام در آزمون مهندسی حرفه ای

 


با توجه به استقبال برخی از داوطلبان شاغل در صنعت كه تاكنون موفق به ثبت‌نام در آزمون مهندسی حرفه‌ای (PE.Exam) نشده‌اند و همچنین فراهم نمودن تسهیلات لازم برای كلیه داوطلبان دومین آزمون مهندسی حرفه‌ای و براساس تصمیمات متخذه در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی آزمون مهندسی حرفه‌ای، داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند حداكثر تا روز سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۸۸ نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذكور اقدام كنند.

 


همچنین آزمون مذكور در صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه ۶ اسفند و جمعه ۷ اسفند ۸۸ ، منحصراً در شهرستان تهران برگزار خواهد شد كه آدرس محل برگزاری آزمون و نیز زمان و نحوه دریافت كارت ورود به جلسه در اطلاعیه‌های بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.

 


در خاتمه شایان ذكر است، كتاب اخلاق مهندسی (ترجمه كتاب Ethics) اخیراً توسط انتشارات سازمان سنجش آموزش كشور به چاپ رسیده است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان به آدرس: www.sanjesh.org مراجعه كنند.