اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنج هم گران شد



  ,قیمت هر كیلوگرم برنج ,برنج درجه یك طارم,اخبار,اخبار اقتصادی

 

برنج هم گران شد

به گفنه دبیر انجمن برنج ایران، اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها تاثیر غیر مستقیم بر افزایش قیمت برنج داشته و این موضوع نیز به عنوان عاملی دیگر در گران شدن این كالا نقش داشته است.


دبیر انجمن برنج ایران از افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار خبر داد و گفت: متاسفانه كیفیت برنج‌های عرضه شده در مراكز فروش تهران بسیار پائین‌تر از كیفیت برنج‌هایی است كه در مراكز فروش شمال كشور عرضه می‌شود.

 

جمیل علیزاده شابق در گفتگو با مهر در خصوص دلایل نوسان قیمت برنج در بازار اظهار داشت: همیشه در چنین موقعی از سال به دلیل عدم تولید برنج جدید، قیمت این كالا در بازار به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌كند.

وی درعین حال تصریح كرد: البته دلالان و سوداگران برنج هم در افزایش قیمت برنج بی‌تاثیر نیستند، چون آنها به بهانه گران شدن هزینه سوخت كه تاثیر مستقیمی بر هزینه حمل ونقل برنج از شمال كشوربه پایتخت دارد، قیمت برنج را افزایش می‌دهند.

 

به گفنه دبیر انجمن برنج ایران، اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها تاثیر غیر مستقیم بر افزایش قیمت برنج داشته و این موضوع نیز به عنوان عاملی دیگر در گران شدن این كالا نقش داشته است.

 

علیزاده با بیان اینكه وقتی به اواخر تیرمی رسیم شوك جدیدی به بازار برنج وارد می‌شود و تولید 500 هزار هكتار برنج از شالیزارهای شمال كشوردر مرداد و شهریور موجب افت قیمت برنج در بازار می‌شود، گفت: این روند از ابتدای فصل پائیز تغییر می‌كند به طوری‌كه قیمت برنج تا شب عید مجددا افزایش پیدا می‌كند.

 

وی افزود: به‌طور متوسط قیمت برنج درجه یك طارم محلی در تیرماه سال گذشته در شهرهای شمالی كشور در حدود 3300 تومان و در تهران در حدود 3600 تومان بود كه این رقم شب عید در شهرهای كشور به حدود 3700 تومان و در پایتخت نیز به حدود 4300 تومان رسید.

 

دبیر انجمن برنج ایران تصریح كرد: امسال قیمت هر كیلوگرم برنج در شهرهای شمالی كشور به طور متوسط در حدود 4000 تومان و در تهران نیز به بیش از 4500 تومان رسیده است در حالی كه متاسفانه كیفیت برنج‌های عرضه شده در مراكز فروش در پایتخت به دلیل فعل و انفعالاتی كه بر روی آن صورت می‌گیرد، بسیار پائین‌تر از كیفیت برنج‌هایی است كه در مراكز فروش شمال كشور عرضه می‌شوند./تابناک


ویدیو مرتبط :
برنج و لبنیات گران شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنج گران و حبوبات ارزان شد





 

برنج گران و حبوبات ارزان شد

بررسی قیمت لبنیات، حبوبات، برنج و تخم مرغ در بازار حاکی از ثابت ماندن قیمت لبنیات، افزایش قیمت تخم مرغ و برنج و کاهش قیمت حبوبات در بازار تهران است..../تحلیل:روزنامه قدس