اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه‌های هفته کارگر اعلام شد



 

 

برنامه‌های هفته کارگر اعلام شد

 

 

معاون وزیر کار با اعلام اینکه از یکشنبه تا روز ۱۱ اردیبهشت ماه سالجاری هفته کارگر خواهد بود از راه اندازی دبیرخانه دائمی شناسایی چهره های کار و تولید و مفاخر کاری و اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به کارگران نمونه خبر داد.

 


به گزارش مهر، مجتبی زارعی عصر دیروز در یک نشست خبری به تشریح برنامه های هفته کارگر پرداخت و گفت: از یکشنبه هفته کارگر آغاز و تا روز ۱۱ اردیبهشت ماه جاری با معرفی ۳۴ تن از برگزیدگان کارگری و گروه های کار نمونه ادامه خواهد یافت.

 


معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کار و امور اجتماعی با بیان اینکه تقویت ۳ جانبه گرایی بین کارگران -کارفرمایان و دولت، از برنامه های اصلی وزارت کار در دوره جدید خواهد بود ، از راه اندازی دبیرخانه دائمی شناسایی چهره های کار و تولید و مفاخر کاری از سال آینده خبر داد و گفت: این دبیرخانه علاوه بر شناسایی کارگران نمونه واحدهای تولیدی ، تلاشگران نمونه در عرصه های مختلف را هم شناسایی خواهد کرد.

 


وی به حضور ۱۶ هزار و ۵۸۱ نفر کارگر و گروه کاری نمونه در مراسم هفته کارگر سالجاری خبر داد و گفت: در ۱۱ اردیبهشت ماه سالجاری ، ۱۱ کارگر و ۵ گروه کاری نمونه که در مجموع ۳۴ نفر خواهند بود از رئیس جمهور لوح تقدیر و جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

 


زارعی با اعلام اینکه تعداد مشارکت کنندگان در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد یافته است، بیان داشت: دبیرخانه دائمی شناسایی چهره ها برای ایجاد برند ملی ونظام مند شدن اقدامات با هماهنگی بنیاد نخبگان، وزارت علوم وسایر دستگاه ها اجرا خواهد شد که وزرت کار آن را ابلاغ کرده است.

 


این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: برای کارگران نمونه سالجاری تسهیلات ویژه های در نظر گرفته شده است به نحوی که اگر کارگر نمونه ای بخواهد به عنوان کارفرما یک واحد تولیدی راه اندازی کند از سوی صندوق مهر امام رضا به وی ۱۰۰ میلیون تومان تهسیلات پرداخت خواهد شد.

 


به گفته زارعی ، عمره مفرده و تحصیل بدون کنکور در دانشگاه جامع علمی کاربردی از دیگر مزایای کارگران نمونه سالجاری خواهد بود.

 


معاون وزیر کار ایجاد مرکز ملی مهارت و ادغام مراکز فنی و حرفه ای را یکی از اقدامات مهم وزارت کار در آینده نزدیک قلمداد کرد و افزود: باید روشی در آموزشها ایجاد کنیم که مدرک گرایی جای خود را به مهارت گرایی بدهد.

 


وی تدوین سند توسعه اشتغال در کشور را اتفاق مهمی براساس ظرفیت برنامه پنجم توسعه دانست وبیان داشت: ارائه پیوست فرهنگی توسط دستگاهها در برنامه پنجم توسعه مورد تاکید قانون قرر گرفته است.

 


زارعی در مورد مراسم هفته کارگر به اولین روز مراسم (امروز یکشنبه) و حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی اشاره کرد و گفت: روز دوم هفته کارگر به روز خلاقیت و روز سوم نیز به تجلیل از پیشگامان فرهنگ کار و بهره وری و روز چهارم نیز به تجدید میثاق با ولایت نامگذاری شده است.

 


معاون وزیر کار روز پنجم هفته کارگر را روز کارگران، ایثارگران و پاسداشت شهدا اعلام و بیان داشت: روز ششم نیز به حضور کارگران در آئین های نماز جمعه و روز آخز نیز به تجلیل از کارگران نمونه خواهد گذشت که در این روز کارخانجات و بنگاهها نیز جشنی را برگزار خواهند کرد.

 


وی مراحل شناسایی و معرفی کارگران و گروههای کار نمونه را ۳ مرحله دانست و گفت: مرحله مقدماتی (در سطح کارگاه)، مرحله نیمه نهایی تا سطح استانی و در نهایت مرحله نهایی نیز کشوری خواهد بود که بعد از آن به معرفی خواهد انجامید.... /  خبرگزارى مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
اعلام برنامه هفته دوم (دی ماه) بخش اول (VGtv.com) (HD)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال اعلام شد



 

2 برنامه هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال اعلام شد

 

برنامه هفته دوم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال اعلام شد.به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه مسابقات به شرح زیر است:پنجشنبه:15 مهر -ساعت 15

 

همیاری اراك-شهرداری بندر عباس-امام خمینی-اراك

فولاد نطنز-مقاومت شهید سپاسی-صفائیه-مباركه

شهر صنعتی كاوه تهران-پیام خراسان-شهرك قدس-تهران

شهرداری یاسوج-داماش گیلان-تختی-یاسوج

اتكا گلستان-ماشین سازی تبریز-آزادی-گرگان

تربیت یزد-گل گهر سیرجان-نصیری-یزد

مس رفسنجان-نفت مسجد سلیمان-شهید زینلی-رفسنجان

فولاد گستر تبریز-فولاد یزد-لشگر 31 عاشورا-تبریز

استقلال اهواز-مس سرچشمه كرمان-تختی-اهواز

داماش درود-نساجی مازندران-تختی-درود

ابومسلم خراسان-ایرانجوان بوشهر-تختی-مشهد

سپید رود رشت-برق شیراز-عضدی-رشت

پیام فارس-شیرین فراز كرمانشاه-حافظیه-شیراز

آلومینیوم هرمزگان-صنعت ساری-تختی-بندرعباس.../خبرگزاری فارس