اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برقراری پرواز بین ایران و آمریکا جدی تر شد


خلبان حمیدرضا پهلوانی گفت: با عنایت به دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر راه اندازی مجدد خط پرواز مستقیم بین ایران - آمریکا، با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هموطنان، سازمان هواپیمایی کشوری، چگونگی برقراری مسیر پروازی مذکور را در دستور کار خود قرار داد.

خبرگزاری فارس: خلبان حمیدرضا پهلوانی رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با عنایت به دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر راه اندازی مجدد خط پرواز مستقیم بین ایران - آمریکا، با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هموطنان، سازمان هواپیمایی کشوری، چگونگی برقراری مسیر پروازی مذکور را در دستور کار خود قرار داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی دارد در صورت توافق اقدامات لازم جهت تدوین و امضا یادداشت تفاهم بین دو کشور را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین ایران و تعداد زیادی از کشورها پروازهای بین المللی برقرار است، افزود: برقراری پرواز بین ایران و سایر کشورها براساس هماهنگی پروازی بین سازمان های هواپیمایی کشوری 2 طرف میسر می شود.


ویدیو مرتبط :
هشدار جدی آمریکا به ایران !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور روحانی برای بررسی برقراری خط پرواز مستقیم ایران - آمریکا



روحانی, خط پرواز مستقیم ایران - آمریکا,اکبر ترکان

دستور روحانی برای بررسی برقراری خط پرواز مستقیم ایران - آمریکا

سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد که این شورا باید به کلیه ایرانیان اعم از یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان و مسلمانان ایرانی مقیم خارج به بهترین نحو خدمات ارائه کند.

اکبر ترکان در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ضمن اعلام این موضوع، دستاوردهای دیدار رییس‌جمهور با ایرانیان مقیم آمریکا را تشریح کرد.

وی نتایج دیدار رییس‌جمهور با ایرانیان مقیم نیویورک را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دکتر روحانی، ایرانی بودن را مهمترین نقطه مشترک برای تمام ایرانیان می‌داند و بر ضرورت و افزایش خدمت‌رسانی به تمامی ایرانیان در سراسر جهان از سوی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تاکید کرده است.

ترکان، تسهیل رفت و آمد و ارتباط ایرانیان مقیم خارج به کشور را یکی دیگر از محورهای سخنان رییس‌جمهور اعلام کرد و افزود: ایشان در راستای رفع مشکلات رفت و آمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا را صادر کرد.

سرپرست شورای عالی ایرانیان با اشاره به موافقت رییس جمهور بر باقی ماندن دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در مجموعه نهاد ریاست جمهوری گفت: انتظار رییس جمهور از دبیرخانه این است که با اصلاح ساختار و چابک سازی مجموعه، در زمینه ارائه خدمات و برقراری ارتباط و تسهیل امور هموطنان مقیم خارج بیش از پیش تلاش شود.

وی افزود: از نکاتی که رییس‌جمهور بر آن تاکید دارد، پیگیری دبیرخانه شورای عالی در جهت تسریع و حل مشکلات قضایی ایرانیان، وظیفه عمومی و تسهیل قوانین و مقررات رفت و آمد و رفع موانع و موارد بازدارنده ارتباط هموطنان مقیم خارج با کشور از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

ترکان در پایان گفت: لازم است دبیرخانه در اسرع وقت نسبت به بررسی قوانین و مقررات مربوطه و ارائه لایحه اصلاحی برای رفع کلیه موانع و محدودیت‌های پیش روی ایرانیان اقدام کند./ایسنا