اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برف تابستانی طالقان را سفید پوش کرد



اخبار,اخباراجتماعی ,بارش  برف  در طالقان

بارش برف در ارتفاعات طالقان سبب شد تا در روزهای پایانی تیر ماه بار دیگر مردم این شهرستان به خصوص در روستاهای بالا طالقان وسایل گرمایشی خانه های خود را روشن کنند.

فرماندار طالقان از کاهش شدید دمای هوا و سفیدپوش شدن ارتفاعات این منطقه در روزهای پایانی نخستین ماه تابستان خبر داد.
 
مصطفی فراهانی در گفت و گو با ایرنا، افزود: پس از بارندگی شدید و وقوع سیل در عصر یکشنبه، دمای هوا در این شهرستان کاهش چشمگیری پیدا کرد به گونه ای که در ارتفاعات شاه البرز طالقان برف بارید.
 
وی اظهار کرد: بارش برف در ارتفاعات طالقان سبب شد تا در روزهای پایانی تیر ماه بار دیگر مردم این شهرستان به خصوص در روستاهای بالا طالقان وسایل گرمایشی خانه های خود را روشن کنند.
 
وی گفت: هم اکنون جمعیت 25 هزار نفری ثابت و بیش از 50 هزار نفری سیار منطقه ساعات سردی را سپری می کنند اما ذخیره نفت سفید برای پاسخگویی به نیاز مردم وجود دارد.
 
وی یادآور شد: کاهش شدید دمای هوا در ارتفاعات طالقان برای 50 نفر از عشایر در گردنه عسلک مشکلاتی را به وجود آورده بود که با امداد رسانی سریع جمعیت هلال احمر امکانات لازم از جمله وسایل گرما یشی و تغذیه در اختیار آنان قرار گرفت.
 
فرماندار طالقان در ادامه به فعالیت تیم کارشناسی خسارت ناشی از وقوع سیل و طوفان در این شهرستان اشاره کردو افزود: این خسارات در مزارع ، باغات ، پل و راههای ارتباطی اصلی و فرعی منطقه ، انهار آب کشاورزی چشمگیر است.
 
شهرستان طالقان در 90 کیلومتری کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

 اخبار اجتماعی  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
برف تابستانی طالقان و کلاردشت را سفید پوش کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر: برف جهان را سفید پوش کرد


زمستان چندان هم منتظر اول دی ماه نماند و از اواخر پائیز امسال سراسر نیم کره شمالی را در بر گرفت.