اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسی طرح ساماندهی تخصیص ارز



طرح ساماندهی تخصیص ارز, تولید ملی,ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد

بررسی طرح ساماندهی تخصیص ارز

کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفته آتی طرح ساماندهی تخصیص ارز در شرایط اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه هفته آینده با تشکیل جلسه‌ای، طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرایم خشونت‌بار و همچنین طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

طرح ساماندهی تخصیص ارز در شرایط اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی نیز عصر روز یکشنبه در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

هیئت تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور گزارش‌های تحقیق و تفحص از این صنایع را روز یکشنبه بررسی می‌کند.
کارگروه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز روز یکشنبه مشکلات صنعت کاشی و سرامیک را با حضور هیئت مدیره انجمن صنفی تولید‌کنندگان کاشی و سرامیک کشور بررسی خواهد کرد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
طرح بررسی و ساماندهی تمرکززدایی و چگونگی انتقال پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی جزئیات طرح ساماندهی پایتخت در صحن مجلس



اخبار,اخبار اجتماعی,طرح انتقال پایتخت

 
 اخبار اجتماعی - بررسی جزئیات طرح ساماندهی پایتخت در صحن مجلس

نائب رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشوربا بیان اینکه جزئیات طرح ساماندهی پایتخت این هفته در صحن مجلس بررسی می شود، گفت: بر اساس این طرح شورایی در دولت طی 2 سال ساماندهی تهران را بررسی می کند.

محمد جواد کولیوند در گفت وگو با خانه ملت، درباره اینکه طرح انتقال پایتخت تا کنون چه مراحلی را طی کرده است، گفت: درحال حاضر طرح انتقال پایتخت به طرح ساماندهی پایتخت و یا انتقال پایتخت اداری و سیاسی تهران اصلاح شده و مقرر است که شورایی در دولت طی 2 سال ساماندهی تهران را بررسی می کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته اگر این شورا در زمان بررسی  تشخیص داد که قسمتی از تهران باید منتقل شود، درآن زمان  مکان انتقال پایتخت و اینکه با چه برآوردی و اعتباری این انتقال باید انجام شود  مورد بررسی قرار می گیرد، زیرا هم اکنون مشخص نیست که پایتخت باید به کدام شهر منتقل شود.

وی، گفت: بنابراین این شورا در دولت هنوز تشکیل نشده ودرصورت اینکه این موضوع قانون شود ومورد تائید شورای نگهبان قرار گیرد به ریاست رئیس جمهور و با حضور تعدادی از وزرا، مسئول پدافند غیرعامل، نماینده نیروهای مسلح، معاونت راهبردی ریس جمهورو دستگاه های ذی ربط این شورا تشکیل شده و در طی 2 سال ساماندهی تهران را بررسی می کند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها وامورداخلی کشور مجلس، تصریح کرد: کلیت این قانون در حال حاضر تصویب شده و جزئیات آن این هفته در صحن علنی مجلس بررسی شده ودر صورت اینکه آراء لازم را بدست آورد به شورای نگهبان ارجاع می شود.

  اخبار اجتماعی - خانه ملت