اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخی مداحان بهانه دست تکفیری ها می‌دهند


امام جمعه موقت اهواز گفت: برخی مداحان جاهل در داخل کشور حرف های کفرآمیزی می زنند و با این کار بهانه دست تکفیری ها می دهند.

ایرنا: امام جمعه موقت اهواز گفت: برخی مداحان جاهل در داخل کشور حرف های کفرآمیزی می زنند و با این کار بهانه دست تکفیری ها می دهند.

آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز افزود: این مداحان عباراتی چون «من زینب پرستم» و «من حسین پرستم» را بیان می کنند که این گونه حرف ها بهانه دادن به دست تکفیری هاست.

وی گفت: در کنار جریان تکفیری ها جریان تندرو و افراطی در پوشش تشیع شکل گرفته و 17شبکه ماهواره ای به زبان های فارسی، عربی، اردو و فارسی به کمک سلفی ها برای تبلیغ این جریان راه اندازی شده است.

آیت الله حیدری افزود: در این شبکه ها به عنوان نمونه در هفته وحدت برنامه هایی با عنوان «هفته برائت» راه می اندازند و با این کارها بهانه دست تکفیری ها می دهند تا سر مسلمانان را از شمشیر بگذرانند.

وی گفت: سه میلیون عراقی اعلام کردند که در مقابل داعشی ها می ایستند اما این شبکه ها حرفی در مقابل تروریست های داعش نزدند چرا که دست تشیع لندنی ها و تکفیری ها در دست هم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این شبکه به مراجع شیعه توهین می کنند که خوشبختانه دفاتر آنها در برخی از شهرها اعم از قم، شیراز و اصفهان تعطیل شد


ویدیو مرتبط :
استاد میرزامحمدی . کانون مداحان رفسنجان . مداحان سنتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مداحان بهانه به دست تکفیری‌ها ندهند


آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به شرایطی که تکفیری‌ها ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: کاری کنید که وحدت بین مسلمانان بیشتر شود و شرایط بهتر شود تا از این فتنه‌ای که تکفیری‌ها ایجا کرده‌اند و مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند، خارج شویم.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی که در دیدار با 400 پاسدار مداح از سراسر کشور و سردار آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: همچنان در شعاع غدیر هستیم و امروز نیز دو مناسبت به سایر مهم را شاهد هستیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: روز مباهله و سالروز خاتم بخشی امام علی (ع) از مناسبت‌های این روز است و در روز مباهله، پیامبر اسلام) ص) به مسییحیان گفت که جان ما و جان شما و سپس شخص پیامبر (ص) با عزیز‌ترین افراد خود یعنی حضرت فاطمه (س)، امام علی (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) حاضر شد و این مسئله غیر قابل انکار است و در همه روایات شیعه و سنی آمده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آیه بخشش انگشتر در نماز، تصریح کرد: در این آیه خداوند مقام ولایت را از کسانی می‌داند که در نماز انگشتر خود را به سائل می‌دهند و این آیه به روایت شیعه و سنی در مورد امام علی (ع) نازل شده است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم با اشاره به معجزه پیامبر (ص) در خبر دادن از شهادت امام حسین (ع) در طفولیت، تاکید کرد: این معجزه پیامبر (ص) است که از اخبار غیبی خبر داده است و در دوران کودکی پیامبر (ص) فرمود از شهادت امام حسین (ع)، حرارتی شکل می‌گیرد که تا ابد زنده است و بر دل مردم آتش می‌زند و این شعله عشق امام حسین (ع) است که به فرموده پیامبر (ص)، رنگ ابدیت به خود گرفته است.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خرسندی از حضور مداحان در بنده سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: تا به امروز نمی‌دانستم که در سپاه پاسداران این قدر مداح وجود دارد و نشانه ولایت مداری سپاه پاسدران و عشق سپاهیان به اهل بیت (ع) است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برخورد اهل بیت (ع) با مداحان، تصریح کرد: ائمه اهل بیت (ع) با مداحان برخورد بسیار ویژه‌ای داشته‌اند و به آن‌ها هدایایی گوناگونی می‌دادند و حتی پیراهن خودشان را به ایشان می‌بخشیدند و این نشان از مقام مداحان در پیشگاه ائمه دارد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های مداحان اهل بیت (ع) در طول تاریخ، اظهار کرد: مداحان اهل بیت (ع) در طول تاریخ با به خطر انداختن جان خود، شعله عشق به اهل بیت (ع) را به همگان نشان می‌دادند و در دوران تقیه، با اشعار خود، عشق مردم را به اهل بیت (ع) آشکار می‌کردند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حساسیت‌هایی که مداحان باید رعایت کنند، تصریح کرد: نخستین مسئله‌ای که باید رعایت شود، مراجعه به کتب و منابع معتبر است و اشعاری که متعلق به کسانی است که از منابع معتبر استفاده می‌کنند، استفاده شود زیرا این اشعار ارزشمند هستند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تعبیرات نامناسبی که برخی مداحان از ائمه می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعبیرات از شهادت امام حسین (ع) گاهی نادرست است و مردم را ناراحت می‌کند و تعبیر باید به درستی و با رعایت شأن ائمه باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: نکته دیگر این است که باید تعبیر و هدف از اشعار روشن باشد و به تازگی اشعاری از شاعری شنیدم که در آن شاعر به مخاطبان خود می‌گوید آیا پایی که برای حسین (ع) در راه رفته است و چشمی که بر این امام عزیز گریسته است، هر کاری را می‌کند؟ شاعر اینجا مقدمه را چیده و حرف را زده و بعد ارزش‌های اسلامی را در نظر گرفته است و پیام مناسب را رسانده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: نباید در اشعار محرم و مذهبی، به مردم برای گناه کردن و بخشش توسط ائمه (ع) چراغ سبز داد بلکه باید به ایشان آموزش داد که ارادتمند اهل بیت (ع)، کمتر گناه می‌کند یا گناه نمی‌کند و این پیام به مردم منتقل شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت آموزش مقتل به مداحان، تصریح کرد: مناسب است که دوره‌هایی آموزشی‌ای برای آموزش مقتل و دیگر مواد آموزشی به مداحان ایجاد شود و ظلم ستیزی در صدر فعالیت مداحان باشد زیرا انقلاب اسلامی از برکت عاشورا شکل گرفت و ما که به زندان رفتیم و اتفاقاتی که افتاد در بستر عزاداری امام حسین (ع) بود.

وی تاکید کرد: عاشورا و مصیبت امام حسین (ع) است که انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته است و از سوی دیگر باید توجه کنید که در جلسات به هیچ وجه به مقدسات مذاهب دیگر توهین نشود زیرا نتیجه‌اش ریخته شدن خون شیعیان در مناطق دیگر است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: از ریگی معدوم وقتی دستگیر شد، نقل است که وی برای تربیت افراد انتحاری در 48 ساعت، از نوار گفته‌های برخی از مداحان استفاده می‌کرده است و وقتی آن عامل اصلی این را می‌گوید، ما باید آن را در حساب بیاوریم و یک جمله که امروز من می‌گویم، در تمام دنیا منتشر می‌شود و بنابراین باید در جملات خودمان دقت کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به شرایطی که تکفیری‌ها ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: کاری کنید که وحدت بین مسلمانان بیشتر شود و شرایط بهتر شود تا از این فتنه‌ای که تکفیری‌ها ایجا کرده‌اند و مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند، خارج شویم و وظیفه شما در این زمینه سنگین است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: شخصیت مداحان امام حسین (ع) الگوی مردم است و کاری کنید که مردم از شما الگوی مناسب بگیرند و من از صمیم دل برای شما عزیزان دعا می‌کنم و موفقیت شما را از خداوند خواستارم.