اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخی فیلمهای اکران شده با مجوز وزارت ارشاد به لحاظ اخلاقی وحشتناک است



آیت الله مکارم شیرازی:

برخی فیلمهای اکران شده با مجوز وزارت ارشاد به لحاظ اخلاقی وحشتناک است

خبرگزاری مهر: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وضع نامناسب فرهنگی تاکید کرد: برخی فیلمهایی با مجوز وزارت ارشاد در کشور پخش می شود که به لحاظ فرهنگی وحشتناک است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله  ناصرمکارم شیرازی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس مجلس در قم اظهار داشت: ما روزانه قریب به دو هزار نامه و ایمیل و فکس و ... دریافت می کنیم که نگرانیهای مردم در آنها منعکس شده است.

 

نگرانی مردم از گرانی نان

وی افزود: یکی از نگرانی های عمده مردم گرانی است که مخصوصا در گرانی نان ظاهر شده و مردم معتقدند که با زور نمی توان افراد را مجبور کرد تا نان و شیر ارزان بفروشند بلکه باید ریشه گرانیها را برطرف کرد.

مکارم شیرازی با بیان اینکه مردم گاهی ما را هم مقصر می دانند که چرا با صراحت این مسائل را نمی گوییم، تصریح کرد: گرانی سر و صدای مردم را درآورده وباید برای آن فکری شود.

این مرجع تقلید مسایل فرهنگی را از دیگر دغدغه ها و نگرانیهای مردمی برشمرد و ادامه داد: عامل بسیاری از این مسایل دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد است و گاهی فیلمهایی با مجوز ارشاد پخش می شود که وحشتناک است همچنین مردم معتقدند که صدا و سیما نیز در مسایل اخلاقی و فرهنگی خوب عمل نمی کند و اگر کسانی هم امر به معروف کنند دچار مشکلاتی می شوند.

وی اظهار داشت: اخیرا نیروی انتظامی حرکتی را شروع کرده که مبارک است البته اگر اثر آن را با انجام کارهایی خنثی نکنند و از بین نبرند.

 

جریمه بر دیرکرد خلاف شرع است

مکارم شیرازی عملکرد بانکها را از دیگر مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: بانکها جریمه دیرکرد و جریمه بر جریمه می گیرند چیزی که خلاف شرع بین است و اسمش هم بانکداری اسلامی است.

وی تاکید کرد: دریافت جریمه بر سود ربای مضاعف است که در قرآن به آن تصریح شده و هیچ توجیه شرعی ندارد.

 

سوال از رئیس مجلس/ضمانت عدم اجرای بودجه توسط مسئولین مربوطه چیست؟

همچنین آیت الله مکارم شیرازی با طرح سئوالاتی خطاب به رئیس مجلس گفت: بودجه خوبی با توضیحات شما برای امسال بسته شده اما چه ضمانت اجرایی دارد و اگر مسئولان همان طور که گاهی با صراحت می گویند ما اجرا نمی کنیم اجرا نکنند چه برخوردی می توانید داشته باشید و لاریجانی نیز به برخوردهای قانونی از طریق رئیس مجلس و ... اشاره کرد.

وی همچنین سئوالی درباره تعداد نمایندگاناصلاح طلب مجلس از لاریجانی پرسید که لاریجانی گفت: در مجلس نهم 8 نماینده اصلاح طلب حضور دارند که افراد معتدل و خوبی هستند./مهر


ویدیو مرتبط :
باز هم مجوز فحش از وزارت ارشاد-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه وزارت ارشاد درباره مجوز انتشار آثار «هدایت» و «زوال کلنل»



اخبار,اخبار فرهنگی,زوال کلنل


اخبار فرهنگی -  اطلاعیه وزارت ارشاد درباره مجوز انتشار آثار «هدایت» و «زوال کلنل»

روابط عمومی معاونت امور فرهنگی در پی انتشار خبر اعطای مجوز به آثار صادق هدایت و همچنین «زوال کلنل» محمود دولت آبادی در برخی از رسانه‌ها توضیحاتی را منتشر کرد.

این گزارش ضمن تکذیب انتشار این آثار به اطلاع می‌رساند تاکنون مجوزی در این خصوص از سوی اداره کل کتاب و توسعه کتابخوانی منتشر نشده است.

همچنین از تمامی رسانه‌های کشور درخواست می‌شود که اخبار و اطلاعات در این باره را از منابع رسمی(معاونت امور فرهنگی) دریافت کنند.
 اخبار فرهنگی - عصر ایران