اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برای مقابله با اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی کارهای شعاری فایده ندارد



اخبار,اخبار اجتماعی,شبکه اجتماعی

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسائل و مفاهیم دینی را باید در باور و اعتقاد مردم و جوانان رشد داد تا در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو  (ایسنا)، با بیان این‌که «ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیایی زندگی می‌کنیم که کشورهای دیگر فرهنگ خود را از طریق رسانه‌های مختلف در اختیار جوانان و مردم جهان قرار می‌دهند» اظهار کرد: اکنون در برابر ما یک موج جهانی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و ما باید تلاش کنیم یک محتوای درونی دینی و فلسفی قوی در بین مردم و به ویژه نسل جوان به وجود بیاوریم تا عملکرد این رسانه‌ها در جامعه ما تاثیر کمتری داشته باشد.

وی ادامه داد: باید نسل جوان را از درون مقاوم و پرمایه کرد تا از این طریق آنها بتوانند تا حدی در برابر این هجمه‌هایی که از سوی برخی از رسانه‌ها وارد می‌شود مقاومت کنند و راه‌های مقابله باید فکری و فلسفی باشد و کارهای سطحی و ظاهری نتیجه‌ای ندارد و یا خیلی موقتی است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر نسل جوان خودش از نظر اندیشه‌ای، فکری و فلسفی به یک مطلبی برسند می‌توانند در برابر امواج مخالف ایستادگی کنند و کمتر تحت تاثیر افکار و فرهنگ‌های نادرست قرار می‌گیرد وگرنه انجام کارهای شعاری، زوری و صوری نمی‌تواند خیلی اثربخش باشد و دیر یا زود سبک زندگی و رفتاری افراد ما تحت تاثیر امواج و شبکه‌های ماهواره‌ای قرار می‌گیرد.

غرویان در ادامه با بیان این‌که «رسانه‌ها باید بتوانند برای رفع هجمه‌های تبلیغاتی به صورت فلسفی کار کنند» گفت: فکر و اندیشه دینی باید برای نسل جوان تبدیل به باور شود. می‌توان برنامه‌های تربیتی را به صورت عکس، فیلم و هنرهای صوتی و تصویری مختلف تهیه و به نسل جوان ارائه داد، ولی تمام این فعالیت‌ها باید براساس یک چارچوب و پارادایم قوی فلسفی و دینی باشد و از درون فکر درست را به نسل جوان القا کرد.

وی ادامه داد: برای مقابله با اثرات مخرب این شبکه‌های اجتماعی باید از متفکران، فیلسوفان و اهل فکر کمک گرفت و مطالب آموزنده را در قالب هنر ارائه داد و باید دانست که پایه اصلی دین، فکر و فلسفه است و برای رسیدن به تدین و دین‌داری قوی در جامعه باید ریشه‌های فکری و اعتقادی افراد را محکم کرد وگرنه در قالب صوری تدین معنی و مفهومی ندارد

اخبار اجتماعی- ایسنا


ویدیو مرتبط :
انیمیشن آثار مخرب شبکه های اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیرات مخرب شبکه های اجتماعی بر سلامت نوجوانان



اخبار,اخبار اجتماعی,نوجوانان

نوجوانانی که وقت زیادی را در سایت های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر صرف می کنند قیمت آن را با کم کردن از زمان خواب خود می پردازند و در این افراد ریسک بروز اضطراب و افسردگی بالاست.

پژوهشگران با توجه به بررسی های اجتماعی اخیر خود دریافتند که روابط اجتماعی چهره به چهره با دوستان و یا خانواده نسبت به تماس های تلفنی و ارسال ایمیل، اثر محافظتی بسیار قوی تری در برابر ایجاد افسردگی دارد.

نوجوانی دورانی است که فرد بیش از هر زمان دیگری در خطر اضطراب و افسردگی قرار دارد و کیفیت کم خواب می تواند این حساسیت را بیشتر کند. بررسی یاد شده نشان داد که هر چه نوجوانان مورد مطالعه، بیشتر در سایت های اجتماعی بودند و از لحاظ عاطفی با آن درگیر می شدند میزان اضطراب و افسردگی در آنها بیشتر و خواب آنها کمتر بوده است.

محققین می گویند به خصوص کسانی که شب ها و قبل از خواب وارد این سایت های اجتماعی می شوند درگیری عاطفی بیشتری با آن دارند و بیشترین آسیب پذیری از طریق این سایت ها به این دسته از نوجوانان وارد می شود.

 

از طرف دیگر در کسانی که بصورت غیرفعال در این سایت ها شرکت می کنند درجه آسیب پذیری بیشتر است. اینها افرادی هستند که فقط پست های دیگران را می خوانند و خود فعالانه در ارتباط با دیگران شرکت نمی کنند.


اخبار اجتماعی - مهر