اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

براساس شاخص‌هاي ‌ملي جوانان...



 

 

 

براساس شاخص‌هاي سازمان‌ملي جوانان فقط...

نايب‌رئيس كميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌و‌گو با ايلنا:

براساس شاخص‌هاي سازمان‌ملي جوانان فقط برخي آقايان مي‌تواند ازدواج كند


اگر قرار است كسي در خانواده بر ديگري مسلط شود اين فرد مي‌تواند يا مرد باشد يا زن و دليلي ندارد كه مردان را حاكم مطلق خانواده‌ها بدانيم،چنين كاري غيرعقلي است/ معرفي شاخص‌ها از سوي سازماني دولتي غيرضروري است.

ايلنا: اگر به شاخص‌هايي كه سازمان ملي جوانان در رابطه با مرداني كه صلاحيت ازدواج دارند، توجه كنيم آن چيزي كه در ذهن تداعي مي‌شود فقط شخص آقاي بذرپاش است. گويا فقط رئيس سازمان ملي جوانان صلاحيت ازدواج دارد.
مجيد نصيرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: سازمان ملي جوانان به لحاظ ساختاري مجموعه ستادي و كوچكي است كه وظايف اجرايي بر عهده آن گذاشته نشده است.
او ادامه داد: بر اساس شرح وظايف سازمان ملي جوانان بايد يك دستگاه هماهنگ‌كننده بين دستگاه‌هاي اجرايي كشور باشد و سياست‌هاي مختلف جوانان را به آنها ابلاغ كند تا اين دستگاه‌ها با اعتبارات و برنامه‌هايي كه دولت به آنها داده است در زمينه حل مشكلات جوانان اقدام كنند.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در رابطه با اقدام سازمان ملي جوانان در بيان خصوصيات دختران و پسران جوان براي ازدواج گفت: جامعه ما به اين حد از بلوغ رسيده است كه جوانان آن شاخص‌هاي مربوط به ازدواج را بدانند و خود در رابطه با انتخاب همسر خود اقدام كنند بنابراين اين اقدام ملي سازمان ملي جوانان در معرفي شاخص‌ها غيرضروري است.
نصيرپور گفت: البته اگر به شاخص‌هايي كه سازمان ملي جوانان در رابطه با مرداني كه صلاحيت ازدواج دارند، توجه كنيم آن چيزي كه در ذهن تداعي مي‌شود فقط برخي آقايان هستند.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: در زندگي خانوادگي زوجين يعني زن و مرد بايد از هم حرف‌شنوي داشته باشند و اين‌گونه نيست كه زن به طور مطلق در اختيار مرد باشد و بدون هيچ چون و چرايي از گفته‌هاي او تبعيت كند اصلا چنين كاري غيرعقلي است و با توجه به اينكه زنان ايراني به رشد و بالندگي مناسبي رسيدند و از صلاحيت بالايي برخوردارند مسلما چنين چيزي را نمي‌پذيرند.
نصيرپور گفت: حتما سازمان ملي جوانان توجه دارد كه جامعه ما متشكل از دو جنس مرد و زن است و اگر بنا باشد غلبه‌اي يك نفر در خانواده وجود داشته باشد هيچ ضرورتي ندارد نسخه قطعي در نظر بگيريم و بگوئيم مرد بايد حرف آخر را بزند بلكه مي‌توان گفت اگر قرار است كسي در خانواده بر ديگري مسلط شود اين فرد مي‌تواند يا مرد باشد يا زن و دليلي ندارد كه مردان را حاكم مطلق خانواده‌ها بدانيم.
اين نماينده مجلس به سازمان ملي جوانان توصيه كرد: در تدوين مسائل اين‌چنيني كه از حساسيت فراواني برخوردار است از كارشناسان خبره با جنسيت‌ها و جهت‌گيري‌هاي مختلف استفاده كند و بعد از رسيدن به يك جمع‌بندي اظهارنظر نهايي خود را اعلام كند تا با چنين مشكلاتي مواجه نشود.
او ادامه داد: برازنده سازمان ملي جوانان نيست كه متهم به جانب‌داري از گروه جنسي در جامعه شود و خوب است سازمان ملي جوانان با توجه و دقت بيشتري برنامه‌هاي خود را پيش ببرد.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: البته براي ايجاد ازدواج‌هاي بيشتر در كشور و علاقه‌مند كردن جوانان به ازدواج بايد توجه به زيرساخت‌هاي لازم براي ازدواج داشت و بايد براي تامين شغل و مسكن براي جوانان اقدامات لازم را انجام داد كه اگر شرايط براي ازدواج جوانان مهيا شود ديگر نبايد نگران چگونگي ازدواج جوانان بود.


ویدیو مرتبط :
جوانان بنادر و دریانوردی انزلی 2-0 جوانان شاهین رشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستين آزمايشگاه ملي دانه هاي روغني در کرج



 

 

 

کرج - نخستين آزمايشگاه ملي دانه هاي روغني بخش نشانگرهاي مولکولي و فيزيولوژي عصر چهارشنبه طي آييني در موسسه تحقيقات اصلاح، تهيه نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزي مستقر در کرج گشايش يافت .

 

رييس بخش تحقيقات دانه هاي روغني کشور در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت:‌ اين آزمايشگاه براي تحقيق و توليد ارقام پر محصول و پر روغن برخوردار از کيفيت مطلوب و استاندارد غذايي تجهيز و راه اندازي شده است .

 

"سعداله منصوري" ‌افزود:‌ بکارگيري روش هاي ژنتيکي آزمايشگاهي سبب خواهد شد تا در مدت کوتاه و با دقت بيشتر به توليد ارقام جديد دست يابيم .

 

وي خاطرنشان کرد:‌ پيش از راه اندازي اين آزمايشگاه، از روشهاي کلاسيک استفاده مي شد که از دقت لازم برخوردار نبود و هزينه و وقت زيادي صرف مي شد.

 

 

در آيين گشايش آزمايشگاه ملي بخش تحقيقات دانه هاي روغني موسسه تحقيقات اصلاح، تهيه نهال و بذر کشور مستقر در کرج ، معاون تحقيقاتي وزارت جهاد کشاورزي به همراه تعدادي محققان بخش کشاورزي حضور داشتند.