اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادر عروس قالیباف، نماینده شهرداری در بانک شهر و معاون ارزی شد، بانک مرکزی هم صلاحیتش را تایید کرد! + عکس و سند



 در دوران فعالیت اجرایی دکتر محمدباقر قالیباف، اشتیاق فراوان به بانکداری از سوی وی دیده شده است.

به گزارش انتخاب  ؛ نشانه های سودای بانکداری در قالیباف از زمان حضور وی در نیروی انتظامی و تاسیس موسسه مالی اعتباری قوامین که بعدها به بانک قوامین ارتقا یافت، مشاهده شد.

همچنین بعد از حضور وی در ساختمان بهشت، شهرداری تهران بخش عمده ای از سهام بانک سرمایه را خریداری کرد تا رویای بانکداری شکل واقعی تری به خود بگیرد.

برنامه ریزی های مستمر در نهایت منجر به تشکیل و تاسیس بانک شهر شد تا رویای بانکداری یک گام دیگر به تحقق نزدیک تر شود.

هدف تشکیل بانک شهر که سهامداران عمده آن شهرداری های کلان شهرهایی نظیرتهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرج و... هستند حمایت مالی و اقتصادی از شهرداری های کشور برای اجرای پروژه های عمرانی، ساخت و سازها، توسعه حمل ونقل شهری، مترو؛ مدیریت پسماند، محیط زیست و موضوعات اجتماعی و فرهنگی بوده است اما آنچه در عمل در این سالها رخ داده شباهت چندانی به این نقشه ندارد.

برادر عروس قالیباف، نماینده شهرداری در بانک شهر و معاون ارزی شد
آخرین خبرها حکایت از آن دارد که در یک اقدام بی سابقه و عجیب، قالیباف فردی به نام سیدمحمدمهدی احمدی را که جوانی است تازه کار و کم تجربه و بدون هیچ سابقه موثر بانکی را به عنوان نماینده شهرداری تهران درهیئت مدیره این بانک مطرح و تاثیرگذار معرفی کرده است.

اخبار,اخباراجتماعی ,بانک شهر


احمدی که برادر عروس شهردار تهران است و سابقه عضویت در دفتر تحکیم وحدت طیف شیراز را در کارنامه خود دارد، اکنون داماد محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه و دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست.

اهمیت این انتصاب زمانی بیشتر می شود که همزمان با این اقدام، مدیرعامل بانک شهر که از دوستان قدیمی قالیباف است احمدی به عنوان معاون ارزی و بین الملل بانک شهر نیز منصوب می شود.

همچنین احمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت لیزنگ شهر و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی شهر وابسته به بانک شهر را نیز عهده دار شده است.

 

اخبار,اخباراجتماعی ,بانک شهر

 

خبرنگار «انتخاب» می افزاید: نکته دیگر این ماجرا عملکرد قابل تامل بانک مرکزی در تایید صلاحیت «احمدی» برای عضویت در هیئت مدیره بانک شهر، بدون داشتن سابقه بانکی و مالی و حتی پست اجرایی مناسب، است.


  اخباراقتصادی  - انتخاب 


ویدیو مرتبط :
بررسی سیاست های ارزی بانک مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون پیشین ارزی بانک مرکزی پیش‌بینی کرد: کاهش بیشتر نرخ ارز با افزایش عرضه



معاون پیشین ارزی بانک مرکزی پیش‌بینی کرد:

کاهش بیشتر نرخ ارز با افزایش عرضه

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 معاون سابق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه بازار ارز از ثبات بیشتری برخوردار شده است، گفت: در صورتی که روند افزایش عرضه ارز همانند چند روز اخیر ادامه یابد، قیمت ارز باز هم کاهش خواهد یافت. سیدکمال سیدعلی افزود: نرخ ارز به دلیل التهاب و نگرانی از آینده، افزایش پیدا ‌کرد و برخی مسوولان با طرح‌های خود به افزایش التهاب دامن می‌زدند.

وی افزود: اگر مکانیزم بازار را قبول داشته باشیم، نتایج سیاست‌ها باید با اثرات آن در بازار سنجیده شود؛ هر نوع شرایطی که موجب تعیین دستوری قیمت شود در اقتصاد حرکت صحیحی نخواهد داشت، به غیر از اینکه تنش‌های بیشتری ایجاد شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: هم اکنون با توجه به اینکه طرح‌های متعدد ارائه نمی‌شود و تنها مرکز مبادلات ارزی در حال تکمیل است، بازار از ثبات بیشتری برخوردار شده و در صورتی که از همان زمان آغاز به کار این مرکز ارز بیشتری تزریق می‌شد، کاهش قیمت با سرعت بیشتری انجام می‌گرفت.

سید علی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران ظرفیت پذیرش ارز 3 هزار تومانی را نداشت، گفت: قیمت فعلی ارز به دلیل محدودیت‌های اقتصادی است و اگر این شرایط مقداری مدیریت شده و آثار جانبی آن کمتر شود، قیمت ارز پایین‌تر خواهد آمد.

به گفته وی، افزایش قیمت ارز فرصت‌های زیادی برای توسعه صادرات و کنترل واردات ایجاد کرده است و می‌تواند مزیت تولید ملی را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون سابق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه هنوز قیمت کالاها و خدمات مطابق با کاهش قیمت ارز، کاهش نیافته، گفت: امیدواریم در روزهای آینده قیمت کالاها و خدمات مطابق با این کاهش قیمت‌ها کاهش یابد. وی در پاسخ به این سوال که آیا مرکز مبادلات می‌تواند مبنای تعیین قیمت ارز قرار گیرد؟ گفت: مرکز مبادلات ارزی به نوعی یک بازار فرعی است، اما این مرکز زمانی موفق خواهد بود که ارز تزریق‌شده متناسب با تقاضای اقتصاد باشد. به همین دلیل در چند هفته اول میزان اثرگذاری آن پایین بود، اما در چند روز اخیر که تزریق ارز افزایش یافته، قیمت ارز در بازار کاهش یافته است.

این کارشناس ارزی با بیان اینکه تقاضای ارز برای واردات بیش از 40 میلیارد دلار نیست، گفت: به راحتی چنین تقاضایی قابل تامین است، زیرا به همین میزان در کشور صادرات غیرنفتی صورت می‌گیرد؛ بارها گفته شد که این افزایش نرخ به دلیل تحریک تقاضا و علامت‌های غلطی بود که به اقتصاد داده شد، و اگر علامت غلط داده نشود، قیمت ارز افزایش نمی‌یابد.وی افزود: در چند ماه گذشته همه مسوولان از جمله نمایندگان مجلس، وزارت اقتصاد، رییس‌جمهور و سایر مسوولان در مورد ارز و مباحث ارزی صحبت می‌کردند و به جای اینکه همه در اجرا به یک رویه واحد برسند، صحبت‌های مختلفی می‌کردند.

سید علی گفت: نرخ تعیین شده برای ارز مبادله‌ای نزدیک به نرخ بازار بود و این اطمینان خاطر را به بازار داد که به تدریج قیمت ارز کاهش می‌یابد و کسانی که انتظارات بالای تورمی داشته‌اند، مجبور می‌شوند ارز خود را به بازار عرضه کنند./دنیای اقتصاد

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی