اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادر صدام: ملت عراق مرا ببخشند، تقصیر طارق عزیز بود!



 

 

برادر صدام: ملت عراق مرا ببخشند، تقصیر طارق عزیز بود!

 

سرویس بین الملل ـ «وطبان التكریتی» برادر صدام، در دادگاه از ملت عراق عذرخواهی كرد و از اینكه «احتمالا» حزب بعث به مدت 34 سال موجب ناراحتی عراقی ها شد، اظهار شرمندگی نمود!

به گزارش «تابناک»، این بعثی جنایتكار كه علاوه بر ده ها منصب نظامی، رئیس زندان های مخوف عراق نیز به شمار می رفت، همه سیاست های سركوب در عراق را به طارق عزیز وزیر امور خارجه صدام نسبت داد و افزود: «مهندس كشتار و شكنجه» در عراق، شخص طارق عزیز دست نشانده بیگانگان در عراق بود!

او كه در جریان محاكمه نظامی سخن می گفت، افزود: من و برادرم صدام، همانند مردم عراق از گرسنگی رنج بردیم و بر خلاف طارق عزیز كه همیشه به مسافرت های خارج از كشور می رفت و در مراكز تفریح سیگار برگ می كشید، در عراق ماندیم و به مردم خدمت كردیم و اگر اجازه دهید همچنان در خدمت مردم خواهم بود و...!

بنا بر این گزارش، قاضی محمد العریبی در این هنگام از او خواست تا بنشیند و به سخنان خود ادامه داد و افزود: خسته نباشید؛ كشور عراق از خدمات شما، برادرتان و حزب بعث به اندازه كافی بهره برده اند، شما فعلا استراحت كنید.

وطبان مقامات كنونی عراقی را به مردانی دراز كشیده و پا در آفتاب ـ یك ضرب المثل عراقی ـ توصیف كرد و ادامه داد: ما راه و روش خدمت به وطن را بیش از هر كسی می دانیم.

گفتنی است، «القدس العربی» در این باره نوشت: برای نخستین بار است كه یك مقام عراقی بعثی، در حالی که می کوشد، نسبت به جنایات حزب بعث فرافکنی کند، این گونه از ملت عراق عذرخواهی می كند و این به این دلیل است که احتمالا او مطمئن شده كه به زودی طناب دار را بر گردن خود خواهد دید؛ بنابراین، تلاش می كند، خود را از مرگ نجات دهد...../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
پیام امام به ملت و ارتش ایران و عراق پس از تجاوز صدام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش دختر صدام به خبر مرگ "طارق عزیز"



اخبار,اخبار بین الملل ,مرگ طارق عزیز

دختر صدام دیکتاتور معدوم عراق، در واکنش به خبر مرگ "طارق عزیز" مدعی شد که او درحالی مرد که در مقابل ستمگران ایستاده بود !

به گزارش العالم، به نقل از سایت خبری رأی الیوم،  "رغد" با تسلیت مرگ طارق عزیز به خانواده‌اش و طلب بخشش و مغفرت برای او، ادعا کرد که وی درحالی مرد که در مقابل ستمگران ایستاده بود.

طارق عزیز به اعدام محکوم شده بود.

محافل عراقی دختر صدام را که در اردن ساکن است، به حمایت از بعثیهای باقیمانده جهت ایجاد آشوب و ناآرامی در این کشور متهم می کنند.


طارق عزیز که نام واقعی او "میخائیل یوحنا" بود در سال 1936 متولد شد. وی پس از فارغ التحصیلی در رشته زبان انگلیسی از دانشکده ادبیات دانشگاه بغداد، بعنوان یک روزنامه نگار مشغول به کار شد ولی پس از مدتی به حزب بعث پیوست.


در دوران صدام، طارق عزیز همواره نماینده او در نشستها و کنفرانسهای بین المللی و عربی بود.


وی در سالهای 1983-1991 وزارت خارجه صدام را برعهده داشت و در سالهای 1979-2003 نیز نائب رئیس شورای وزیران بود.


طارق عزیز، از مشاوران بسیار نزدیک صدام به شمار می آمد.


طارق عزیز که در ردیف دوازدهم فهرست شخصیتهای تحت تعقیب نیروهای آمریکایی قرار داشت، در 19 مارس 2003 دستگیر شد.


وی در ارتباط با پرونده سرکوب احزاب دینی از سوی دادگاه عالی جنایی عراق، به اعدام با چوبه دار محکوم شده بود.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم