اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادرکشی به‌خاطر اختلاف قدیمی



مردی که برادر خود را بعد از مدت‌ها اختلاف به قتل رسانده است، روانه زندان شد تا به پرونده او رسیدگی شود..

کارآگاهان جنایی استان خراسان‌رضوی چندی قبل در جریان وقوع جنایت در منزلی مسکونی قرار گرفتند و وقتی تحقیقات خود را آغاز کردند، پی بردند مردی ٥٥ساله به نام صمد با ضربه چاقوی برادر کوچک‌ترش که مراد نام دارد، به قتل رسیده است. به این ترتیب، مراد بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

 

او با پذیرش اتهام قتل از کاری که انجام داده اظهار ندامت کرد و گفت قصد نداشت صمد را به قتل برساند.  متهم که مردی ٤٢ساله است، سه همسر و پنج فرزند دارد و به‌عنوان راننده خودرو سنگین کار می‌کند.

 

او در بازجویی‌ها گفت: «مدتی قبل فهمیدم برادرزاده‌ام به دختر چهارساله‌ام حرف زشتی زده است بسیار ناراحت شدم و موضوع را با همسر برادرم در میان گذاشتم تا پسرش را ادب کند اما برادرزاده‌ام در همان اثنا با سنگ ضربه‌ای به‌سرم زد به‌همین‌دلیل درگیری به‌وقوع پیوست بعد از آن اتفاق، برادرم از من شکایت کرد. پرونده‌ای برایم تشکیل شد و من بعد از محاکمه به پرداخت بیش از پنج ‌میلیون تومان دیه محکوم شدم اما از نظر مالی در مضیقه بودم و توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداشتم به همین دلیل اختلافات من و برادرم ادامه پیدا کرد».


متهم به قتل در ادامه اعترافاتش، توضیح داد: «یکی از همسران من در خانه‌ای زندگی می‌کند که برادرم نیز آنجا سکونت داشت. خودم در خانه یکی دیگر از همسرانم ساکن بودم. یک روز وقتی به خانه برگشتم همسرم به من گفت صمد برای بازداشت من مأمور آورده بود.

 

وقتی موضوع را پیگیری کردم، فهمیدم او به‌خاطر گرفتن دیه این کار را انجام داده است. به‌شدت عصبانی شدم و به خانه برادرم رفتم. در آنجا صمد با من دعوا کرد و در حالی‌که فریاد می‌کشید، مرتب تکرار می‌کرد دیه را می‌خواهد من نیز در این‌ گیرو‌دار کنترل خودم را از دست دادم و با چاقو ضربه‌ای را به برادر بزرگ‌ترم وارد کردم که به قلبش اصابت کرد و باعث خونریزی شدید و مرگ او شد. من واقعا قصد انجام قتل نداشتم و فقط می‌خواستم برادرم را بترسانم تا مرا تحت فشار نگذارد».


مراد بعد از اعتراف به جرمش به صحنه قتل منتقل شد و صحنه جنایت را بازسازی کرد. او درحالی‌که به‌شدت می‌گریست، بار دیگر از قتل برادرش ابراز تأسف کرد. متهم درحال‌حاضر در زندان منتظر جلسه محاکمه است.

اخبار حوادث - شرق


ویدیو مرتبط :
کلیپ قدیمی / به خاطر کسی که از توپ جمع کنی به پر افتخار ترین سرمربی بارسا رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برادرکشی به خاطر اختلاف مالی



برادرکشی به خاطر اختلاف مالی

یک مرد جوان که برادرش را قربانی اختلاف مالی کرد، دیروز در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

حوادث - به گزارش فرهیختگان، در نشست رسیدگی به این ماجرا که به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان پایتخت، کیفرخواست را خواند. «صالحی» اظهار داشت: مدرک‌های موجود نشان می‌دهد شامگاه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۱ «محسن- ه» ۴۲ ساله در خیابان «شریفی» مارلیک با برادر ۳۶ ساله‌اش «رحیم» درگیر شد و وی را با ضربه‌های چاقو از پا درآورد.

سپس همسر «رحیم» که قیم فرزند خردسالش است در جایگاه ویژه ایستاد و اظهار داشت: از طرف فرزندم تقاضای قصاص دارم.

نوبت دفاع به «محسن» که رسید سر به پایین انداخت و گفت: باور کنید برادرم را دوست داشتم و پس از مرگش حتی یک شب هم راحت نخوابیده‌ام. من و «رحیم» مغازه‌ای در بازار روز «مارلیک» اجاره کرده بودیم و با هم کار می‌کردیم اما به خاطر مسائل مالی، اختلاف پیدا کردیم. شامگاه بیست‌ویکم خرداد ۱۳۹۱ برای تسویه‌حساب به خانه برادرم رفته بودم که دعوا بالا گرفت. در آن گیرودار «رحیم» چاقو کشید و ضربه‌ای به دستم زد.

من هم که کنترل اعصابم را از دست داده بودم چاقو را به زور از دستش گرفتم. باور کنید نمی‌خواستم برادرم را به قتل برسانم.

«محسن» در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: اگر به من فرصت بدهید با پرداخت دیه، رضایت خانواده را جلب می‌کنم.

در پایان این نشست، هیات قضایی وارد شور شد و با درخواست «محسن» موافقت کرد. به این ترتیب مرد عصیانگر برای جلب رضایت شاکیان خصوصی دو ماه مهلت گرفت./فرهیختگان