اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدهی 2هزار میلیاردی دانشگاه آزاد روی دست دانشجو



بدهی 2هزار میلیاردی دانشگاه آزاد روی دست دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از بدهی 2هزار میلیاردی این دانشگاه خبر داد و گفت: وقتی هشتم اسفندماه سال گذشته دانشگاه آزاد را تحویل گرفتم، طی یک حسابرسی، مشخص شد که دانشگاه مبلغ 2هزار میلیارد بدهی دارد.

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، فرهاد دانشجو با اشاره به اعمال تخفیف شهریه‌های دانشجویی گفت که این تخفیف‌ها مشروط به معدل دانشجویان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه رشته‌های تحصیلی را فعلاً متوقف خواهیم کرد، گفت: این اقدام را به خاطر ارتقای رشته‌های موجود انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه برای اعمال تخفیف‌ها باید منابع جدیدی مثل "بانک دانشگاه آزاد اسلامی" را ایجاد کنیم، ادامه داد: اعمال تخفیف‌ها به معدل ترم قبل دانشجویان بستگی دارد و البته دانشگاه آزاد از شهریه ها سود نمی‌کند.

 

به گفته دانشجو، با این وجود، دانشجویانی که معدلشان بالای 17 است، می‌توانند نقل و انتقال بگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تلاش این دانشگاه برای افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: اجازه افزایش پذیرش تنها به واحدهایی داده می‌شود که ظرفیت و کیفیت لازم را ایجاد کرده باشند./قدس آنلاین


ویدیو مرتبط :
کلیپ افتتاح مرکز پیام دانشجو ( پد ) دانشگاه آزاد اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه آزاد جزئیات بدهی 3 هزار و 600 میلیاردی را افشا کند



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - با هدف شفاف سازی مدیریت تیم فرهاد دانشجو
دانشگاه آزاد جزئیات بدهی 3 هزار و 600 میلیاردی را افشا کند

به نظر نمی رسید که سایه این بدهی و تخلف تنها در 18 ماه مسوولیت تیم سابق در دانشگاه آزاد به رقم 3 هزار و 600 میلیارد تومان برسد: یعنی هر ماه 200 میلیارد تومان و هر هفته 50 میلیارد تومان.

بدهی های سنگین در دولت گذشته و انحراف بالای 90 درصد از بودجه با وجود آن که از سوی نهاد های نظارتی بارها اعلام شد و از سوی احمدی نژاد و تیم اجرایی وابسته به او هرگز واکنش درخوری صورت نگرفت، با این وجود به نظر نمی رسید که سایه این بدهی و تخلف تنها در 18 ماه مسوولیت تیم سابق در دانشگاه آزاد به رقم 3 هزار و 600 میلیارد تومان برسد: یعنی هر ماه 200 میلیارد تومان و هر هفته 50 میلیارد تومان.

به گزارش انتخاب ؛ بی تردید چنین هنری (!) از هیچ تیم مدیریتی پر سابقه و حرفه ای نه تنها در سطح ایران که در سطح جهان بر نمی آید. جالب تر آن است که در طول مدیریت غصبی 18 ماهه بر دانشگاه آزاد، اینک که مدیریت جدید با وجود رتبه پروفسوری از نظر علمی و سابقه مدیریت اجرایی در حساس ترین پست های دستگاه اجرایی نظام بنا را بر اعتدال، تدبیر و مهمتر از آن نجابت نهاده است؛  رسانه های وابسته به این جریان چندی است در اقدامی هماهنگ دانشگاه آزاد و شخص آیت ا... هاشمی رفسنجانی را نشانه گرفته اند.

بی گمان در چنین شرایطی درخواست روزنامه نگاران اعتدال گرا و اصلاح طلب و بی تردید اصولگرایان معتدل از رئیس هیأت امنا و مدیریت  جدید دانشگاه آزاد این است که درباره بدهی سنگین 3 هزار و 600 میلیارد تومانی تیم مدیریتی فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد، نه تنها شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند، بلکه در تشریح جزئیات این بدهی از مواردی که به تخلف آشکار انجامیده، به سادگی نگذرند.

این ارزیابی در میان جامعه رسانه ای کشور وجود دارد که دکتر حمید میرزاده با اهمیت دادن به نخبگان و مدیریت شورایی از یک سوی و توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علمی از دیگر سوی بنا را بر کار و متن دانشگاه گذاشته است و نه حاشیه ها.

این برخورد معتدل و البته شایسته یک نهاد آموزشی و علمی، گرچه در جای خود موثر و کارساز است، اما به مطالبه جامعه رسانه ای نیز در صورت حاشیه پردازی های مکرر جریان افراطی، می بایست پاسخ داد، تا «سیه روی شود هر که در او غش باشد.»
اخبار دانشگاه - انتخاب