اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدنساز تیم ملی، ناشناخته خارجی بدون رزومه


اردوی تیم ملی در تهران یک چهره جدید داشت. مارکوکوجالا، مربی بدنساز که به تازگی به جمع کادر فنی تیم ملی اضافه شده است و بازیکنان را تمرین داد. البته او پیش از این در اردویی خارج از کشور هم چند روزی با بازیکنان تمرین کرده بود.

روزنامه تماشا: اردوی تیم ملی در تهران یک چهره جدید داشت. مارکوکوجالا، مربی بدنساز که به تازگی به جمع کادر فنی تیم ملی اضافه شده است و بازیکنان را تمرین داد. البته او پیش از این در اردویی خارج از کشور هم چند روزی با بازیکنان تمرین کرده بود.

کوجالا سومین بدنسازی است که از زمان حضور کی روش با او کار می کند. بعد از استعفای بارت کاوبرگ، کوجالا به عنوان بدنساز جدید تیم ملی اضافه شده است. نکته جالب در مورد این مربی این است که او هم مانند بارت پیشینه چندان قوی ندارد و بدنساز شناخته شده ای نیست و به همین دلیل پیدا کردن رزومه اش کار بسیار سختی است. تنها منبعی که می توان در مورد گذشته کوجالا اطلاعاتی کسب کرد، صفحات شخصی این مربی است جایی که او در مورد فعالیت های ورزشی و مربی گری اش توضیحاتی داده است.

پس از بررسی کارنامه کاری این مربی می شود گفت که تیم ملی ایران بزرگترین تیمی است که کوجالا بدنساز آن بوده است. او پیش از این در یک تیم باشگاهی دیگر به نام تامپر در لیگ برتر فنلاند هم فعالیت کرده و در این تیم کمک مربی و بدنساز بوده است.

شاید بزرگترین افتخار کوجالا، قهرمانی با این تیم در لیگ برتر کشورش باشد. البته به جز رزومه کاری، کی روش بسیار امیدوار است که کوجالا هم مانند دو مربی بدنساز دیگر خیلی زود و در آستانه سه بازی بسیار حیاتی غزل خداحافظی را نخواند.

رزومه کوجالا


- مربی بدنساز در تیم ملی ایران از سه ماه پیش
- مربی شخصی بدنسازی در مرکز بدنسازی فرسی سایک
- مربی بدنسازی شخصی در مرکز بدنسازی باشگاه فوراور
- معلم تربیت بدنی در دبیرستان و مدرسه راهنمایی آکا
- مربی بدنساز و کمک مربی در باشگاه فوتبال تامپر در لیگ برتر فنلاند
- مدرس ملی در موسسه قدرت و شرایط بدنی آمریکا
- حضور در نهاد فوتبال بریتانیا
- دانشگاه جان مورس لیورپول
- دانشگاه لیورپول
- کالج تجاری والکیاکوسکی


ویدیو مرتبط :
بچه های تیم ملی استقبال از یک مرد خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رسانه‌های خارجی درباره‌ی برد تیم ملی چه نوشتند؟



اخبار,اخبار ورزشی , تیم ملی فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - پس از کسب دومین پیروزی در برابر قطر؛
رسانه‌های خارجی درباره‌ی برد تیم ملی چه نوشتند؟

عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و خصوصا کسب دومین پیروزی این تیم در دومین دیدارش در این رقابت‌ها در مقابل تیم ملی قطر در رسانه‌ها و نشریات تحلیلی - ورزشی جهان بازتاب داشته است.

 ساکرنت در گزارش خود درباره پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل قطر نوشت که ایران توانسته دفاع سازمان یافته حریف را مغلوب کند تا راهی مرحله بعد شود.

گزارش بازی دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر در سایت ساکرنت با جلمه زیر آغاز می شود:

در شهر سیدنی، سردار آزمون با گلی که در نیمه دوم مقابل قطر به ثمر رساند، موجب پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر شد. ایران که بهترین رتبه در میان تمام تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا را در آخرین رنکینگ فیفا دارد، مقابل قطری قرار گرفت که از نظر دفاعی بسیار سازمان یافته عمل کرد. آنها باید مقابل این خط دفاعی صبوری به خرج می‌دادند تا مهاجم‌شان در نهایت با کنترلی عالی که منجر به دور زدن بازیکن حریف شد، قاسم برهان، دروازه‌بان قطر را مغلوب کرده و گلزنی کند. تیم ملی فوتبال ایران اکنون از دو بازی گذشته خود موفق به کسب 6 امتیاز شده تا به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به امارات در رتبه دوم جدول رده‌بندی گروه سوم قرار بگیرد. قطر و بحرین، دیگر تیم‌های حاضر در این گروه نیز حذف شدند.

این دومین رویارویی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا بود. نخستین دیدار آنها نیز در جام ملت‌های 1988 با حساب دو بر صفر به سود ایران به پایان رسیده بود. با این که در این دیدار، ایرانی‌ها با حداقل نتیجه به پیروزی رسیدند اما دروازه‌شان هرگز از سوی قهرمان جام خلیج فارس تهدید نشد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ترجیح داد سردار آزمون را در ترکیب نخست تیمش مقابل قطر قرار دهد و رضا قوچان‌نژاد که تجربه بیشتری نسبت به وی داشت را روی نیمکت قرار دهد. قوچان‌نژاد تنها گلزن ایران در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل بود.

در دقیقه سه این دیدار، مهرداد پولادی سانتری روی دروازه قطر انجام داد و آزمون می‌توانست در همان دقیقه ایران را از حریف خود پیش بیندازد. ضربه این مهاجم جوان تا اواخر نیمه نخست، تنها ضربه داخل چارچوب ایرانی‌ها مقابل قطر بود. جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در حالی که به پایان نیمه نخست نزدیک می‌شدیم، ضربه سری به سمت دروازه حریف زد و در حالی که قاسم برهان کاری از دستش برنمی‌آمد، احمد محمد توپ را از روی خط برگشت داد.

اشکان دژاگه، هافبک پیشین فولام نیز از زاویه بسته شوتی سنگین را به سمت دروازه قطر زد که با فاصله به بیرون رفت. ایرانی‌ها اما نیمه دوم را قدرتمند آغاز کردند و به دنبال گل برتری بودند. یک دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود که سردار نتوانست ضربه محکمی به کرنر ارسالی دژاگه بزند تا توپ به خارج از زمین برود. شانس‌هایی هم مسعود شجاعی داشت که همه را به هدر داد. ضربه ایستگاهی نکونام هم راهی به درون دروازه نیافت تا تنها گل ایران در دقیقه 52 را سردار آزمون روی سانتر دژاگه به ثمر برساند. او مدافع حریف را با چرخشی عالی جا گذاشت و قاسم برهان را هم مغلوب کرد تا موجب پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل دیده نزدیک به 23 هزار تماشاگر شود.

خبرگزاری رویترز در تحلیل خود از گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل قطر نوشت: ایران با تشویق هواداران متعصب خود موفق شد با حساب یک بر صفر قطر را شکست دهد تا با صعود از گروه سوم رقابت ها، به یک چهارم نهایی برسد.

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران تنها گل مسابقه را در دقیقه 52 وارد دروازه حریف کرد تا هم نزدیک به 23 هزار تماشاگر ایرانی حاضر در ورزشگاه را شاد کند و هم قهرمان سه دوره رقابت‌های جام ملت های آسیا را برای ششمین بار پیاپی به مرحله‌ حذفی این رقابت‌ها برساند.

قطر که با روحیه‌ای بالا ناشی از قهرمانی در جام خلیج‌فارس به این تورنمنت آمده بود نتوانست نتیجه‌های دلخواهش را بگیرد. آنها روز دوشنبه و پس از انجام دیدار سوم مرحله گروهی‌شان مقابل بحرین به خانه باز می گردند.

ایرانی‌ها در نیمه نخست قوی‌تر از حریف کار کردند. سردار آزمون در دقیقه 46 هم شانس این را داشت که ایران را پیش بیندازد. پس از آنکه قاسم برهان، دروازه‌بان قطر نتوانست توپ ارسالی از روی ضربه کرنز را مهار کند، آزمون با پای چپ توپ را به سمت دروازه قطر زد اما ضربه او به بیرون رفت. این بازیکن 20 ساله، 6 دقیقه بعد، توپ ارسالی اشکان دژاگه را که از روی خط محوطه جریمه فرستاده شده بود دریافت و با چرخشی عالی، محمد علی مختار، مدافع قطر را از جریان بازی خارج کرد تا توپ را دور از دستان قاسم به درون دروازه حریف بفرستد.

ورزشگاه منفجر شد و سردار، تنها تغییر ایران در ترکیب ثابت نسبت به رویارویی با بحرین که به پیروزی دو بر صفر ایران انجامید، به سمت هواداران ایرانی رفت تا در آغوش آنها قرار بگیرد.

قطری‌ها در ادامه کار و با وجود داشتن تکنیکی خوب و در دست داشتن میدان در بخش‌هایی از بازی، نتوانستند به سمت دروازه ایران نفوذ کنند. خلفان ابراهیم، بهترین بازیکن پیشین آسیا از ترکیب اولیه قطر خط خورده بود. سردار هم در حالی که یک ساعت از زمان بازی سپری شده بود، به دلیل آسیب‌دیدگی زمین مسابقه را ترک کرد.

رضا قوچان نژاد، جانشین سردار آزمون که قصد داشت جایگاه خود در ترکیب اولیه را پس بگیرد، تلاش زیادی برای گلزنی انجام داد اما ضربه های او قدرت و دقت کافی برای وارد شدن به دروازه حریف را نداشتند.

از سوی دیگر، اشکان دژاگه با نمایش عالی خود دردسرهایی را برای قطری‌ها ایجاد کرد. او سانترهای زیادی روی دروازه حریف انجام داد اما قاسم، دروازه‌بان این تیم موفق عمل کرد و همه آنها را مهار کرد. مشعل عبدالله هم در وقت‌های اضافه نیمه دوم با ضربه سر خود، تیر دروازه ایران را لرزاند اما در موقعیت آفساید این کار را انجام داد تا در ادامه، هیچ بازیکنی از قطر نتواند به توپ ضربه بزند.

در نیمه نخست هم تلاش زیادی برای گلزنی انجام شده بود اما هیچ توپی وارد دروازه‌ها نشد که هواداران حاضر در ورزشگاه را شاد کند. در حالی که گنجایش ورزشگاه 82 هزار نفر بود اما بسیاری از سکوهای آن خالی مانده بود. در هر حال هواداران متعصب ایران با سر و صدای زیادی مشغول تشویق تیم محبوب شان بودند.

ایران در حالی که پنج دقیقه به پایان نیمه نخست مانده بود می‌توانست دروازه قطر را باز کند. توپ ارسالی از روی کرنر توسط پورعلی‌گنجی، کاپیتان تیم ملی به سمت دروازه حریف زده شد که احمد محمود آن را برگشت داد.

فاکس‌اسپورتس: آزمون، زننده بهترین گل جام با چرخشی فوق‌العاده

سردار آزمون، مهاجم 20 ساله تیم ملی فوتبال ایران با چرخشی فوق العاده و غریزی توانست تنها گل تیم ملی کشورش را به ثمر برساند تا ایران مقابل قطر به پیروزی برسد. به عقیده برخی، گل زیبایی که آزمون به ثمر رساند، بهترین و زیباترین گل تورنمنت تا اینجای کار بوده است.

این یک دیدار دیگر بود برای آنکه مشخص شود جام ملت های آسیا 2015 چطور است. فوتبالی تهاجمی به همراه حمایت فوق العاده هواداران از روی سکوهای ورزشگاه با پرچم‌ها و فریادهایشان. پیروزی ایران مقابل قطر بدان معنا بود که احتمال رویارویی ایران و استرالیا در نیمه نهایی همچنان پابرجا است.

سایت اسپورت 360 نیز با تمجید از گل سردار آزمون نوشت که ایران با تک گل این مهاجم 20 ساله روی پاس عالی هافبک پیشین فولام توانسته صعود کند. این سایت در این باره نوشت: تیم ملی فوتبال ایران با تک گل سردار آزمون که روی حرکت فوق العاده و انفرادی وی به دست آمد موفق شد به همراه تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی راهی یک چهارم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا شود.

دفاع خوب قطر در مقابل حمله های ایران روی دروازه خود به خوبی تا دقیقه 52 ایستادگی کرد اما در این دقیقه، حرکت عالی سردار آزمون به ایستادگی قطری ها پایان داد و هواداران ایران را بی اندازه خوشحال کرد.

تیم تحت هدایت کارلوس کی روش اکنون و برای ششمین بار پیاپی راهی مرحله یک چهارم نهایی شده تا به روند قدرتمند خود ادامه دهد و در نهایت بتواند به 39 سال عدم قهرمانی در جام ملت های آسیا پایان دهد.

البته به نظر می رسید تیم ملی فوتبال ایران تا قبل از آنکه سردار آزمون با کنترل افسانه ای خود و گلی که در دقیقه 52 وارد دروازه تیم ملی قطر کرد، دیگر ایده ای برای حمله به سمت دروازه حریف ندارد. وقتی اشکان دژاگه، هافبک پیشین فولام از کنج محوطه جریمه توپی را برای آزمون ارسال کرد، مهاجم 20 ساله ایران هنوز کار زیادی برای رها شدن از دست عبدالکریم حسن، مدافع قطر داشت اما او با کیفیتی فوق العاده، او توپ را کنترل کرد و به فضای خالی محوطه جریمه قطر برد تا با ضربه ای به سمت راست دروازه حریف، توپ را به قعر دروازه بفرستد.
اخبار ورزشی - ایسنا