اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدل اندازان شکار شدند



بدل اندازان شکار شدند

سرهنگ بهمنیاری با اشاره به دستگیری دو عضو باند بدل‌اندازی در نواحی مرکزی پایتخت از مالباختگانی که به این شیوه مال خود را ازدست داده یا از آنان کلاهبرداری شده خواست تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به دایره تجسس کلانتری 113بازار واقع در خیابان 15خرداد، میدان ارک مراجعه و یا با شماره تلفن 21864749 تماس حاصل کنند.

به گزارش مردم سالاری از  پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ امید بهمنیاری رییس کلانتری 113 بازار ظهر دیروز در گفت‌وگو با ما به تشریح جزییات خبر فوق پرداخت. وی گفت:چندی پیش تعدادی از شهروندان تهرانی به کلانتری 113بازار مراجعه و از فعالیت مجرمانه اعضای باندی که به شیوه بدل‌اندازی وجوه نقدشان را به سرقت برده بودند شکایت و خواهان رسیدگی به موضوع شدند. به محض وصول شکایت شکات پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی‌از کارآگاهان و ماموران مجرب و تخصصی دایره تجسس کلانتری رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

با ارجاع پرونده به دایره تجسس ماموران تحقیقات گسترده خود را در جهت شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند در این رابطه ماموران ضمن احضار شکات از آنان تحقیق به عمل آوردند یکی از شکات به ماموران گفت:»اوایل آذرماه سال جاری زمانی که برای خرید به بازار تهران مراجعه کرده بودم مرد جوانی به من نزدیک شد و ضمن صحبت کردن به زبان انگلیسی خود را تبعه یکی از کشورهای اروپایی و توریست معرفی کرد و به بهانه اینکه پول ایرانیش تمام شده و احتیاج به پول ایرانی دارد خواهان فروش گردن بند طلای خود شد در همین حین مرد دیگری که شاهد ماجرا بود مرا راضی کرد تا گردنبند طلایش را به مبلغ 450 هزار تومان خریداری کنم اما پس از خرید گردنبند و مراجعه به طلافروشی ، متوجه بدل بودن آن شدم».

کارآگاهان دایره تجسس کلانتری در ادامه رسیدگی به این پرونده و با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که به همین شیوه و در مناطق مختلف مرکزی پایتخت عموماً حوالی بازار تهران مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

با اطلاعات بدست آمده از مالباختگان مشخص شد هر بار پس از زاغ زنی و شناسایی مالباختگانی که به مراکز اقتصادی بویژه شعبات بانکی و با اطمینان از به همراه بودن پول به همراه مالباختگان ، به این شیوه و شگرد به آنها مراجعه و در قالب بدل اندازی زنجیر طلا اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است. با تجمیع اطلاعات بدست آمده از شکات اقدامات لازم مبنی بر چهره‌نگاری متهمان به عمل آمد و با ترسیم چهره‌فرضی متهان عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی آغاز شد و در نهایت ماموران تخصصی کلانتری 113 بازار موفق شدند دو مرد جوان را که چهره آنان با مشخصاتی که شکات ارائه کرده بودند مطابقت داشت را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کنند.

متهمان پس از انتقال به کلانتری در مواجهه حضوری با شکات پرونده مورد شناسایی قرار گرفته و در خلال بازجوییهای پلیسی هویت خود را «اکبر.ج» و «محمود.ب» فاش ساختند.ماموران دریافتند هردو متهم سابقه دار بوده و قبلا هم 2 بار به جرم بدل اندازی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ماموران گفتند: شگرد ما به این صورت است که اکثر سوژه‌های خود را موقع خروج ازبانک انتخاب کرده یک نفر از ما خود را به عنوان تبعه بلغار معرفی کرده و به زبان بلغاری صحبت می‌کند و نفردوم به عنوان مترجم به سوژه مورد نظر نزدیک شده و بیان می‌کند که این فرد پول‌هایش تمام شده و از نظرمالی نیازمند کمک است و حتی یک زنجیر طلا دارد که می‌خواهد زیر قیمت بفروش برساند

.در همین حین نفر سوم به عنوان یک مغازه دار نزدیک شده و سوژه موردنظر را تحریک می‌کند که این زنجیرطلای خوبی است و قیمتش در بازار بیشتر از این قیمتی است که از سوی این فرد (تبعه بلغاری)اعلام شده، بنابراین سوژه اغوا شده و طلا را با نصف قیمت خریداری می‌کند و زمان مراجعه به طلافروشی درمی‌یابد که طلا بدل بوده و تمام پولهایش را به باد داده است.

رییس کلانتری 113 بازار در پایان با اشاره به اینکه بنا به دستور بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه12 می‌بایست مراتب دستگیری متهمان از طریق جراید کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی شود،خاطرنشان کرد:قربانیانی که به این شیوه مال خود را ازدست داده اند جهت شکایت به دایره تجسس کلانتری113 بازار مراجعه کند./مردم سالاری

 


ویدیو مرتبط :
سوریه: شکار تک تیر اندازان... -قسمت اول -داریا (زیرنویس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار پنجمین شکار از چنگ قاتلان سریالی



 

مدیر یك معدن در اطراف كرمان پنجمین قربانی قاتلان سریالی راننده‌های مسافربر بود كه با هوشیاری كارآگاهان پلیس از مرگ نجات یافت.



رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: ۲۰ فروردین امسال مأموران پلیس آگاهی هرمزگان در جریان ناپدید شدن مرموز راننده تاكسی ۵۰ ساله‌ای در بندرعباس قرار گرفتند.



براساس شكایت خانواده این مرد، او ساعت ۱۴ روز حادثه برای كار از خانه خارج و پس از آن ناپدید شده بود. مأموران در ادامه ردیابی خودروی مرد گمشده را در دستور كار قرار دادند.



۲۴ ساعت بعد نیز تاكسی مورد نظر را در حالی كه آثار خون روی صندلی‌اش دیده می‌شد در ساحل بوستان «سورو» كشف كردند.پس از تحقیقات مقدماتی و در حالی كه هیچ ردی از مرد راننده در دست نبود، موضوع به مأموران پلیس آگاهی سایر استان‌ها اعلام شد كه كارآگاهان در بررسی‌ها دریافتند دو خودروی مسافربر دیگر نیز روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین در حوالی شهرستان خوی كشف شده است. راننده این خودروها نیز ناپدید شده و لكه‌های خون در خودروهایشان مشاهده شده بود.



در حالی كه احتمال می‌رفت سه ماجرا به هم مرتبط باشد، كارآگاهان پلیس شهرستان خوی دو پسر ۱۸ و ۲۱ ساله را در همین‌ رابطه، حوالی كرمان دستگیر كردند كه آنها در بازجویی‌ها به قتل سه راننده مسافربر با انگیزه سرقت اعتراف كردند.



از سوی دیگر كارآگاهان كه احتمال می‌دادند متهمان مرتكب قتل‌های دیگر شده باشند به بازجویی‌ها ادامه دادند كه دو پسر جنایتكار از قتل راننده دیگری در شیراز پرده برداشتند.



سرهنگ قطب‌زاده با اشاره به اعتراف‌های عاملان جنایت‌ها گفت: قاتلان سریالی راننده‌های مسافربر كه اهل شهرستان مرند هستند، ابتدا راننده مسافربری را در شهرستان خوی كشته و پس از سرقت پول و طلاهایش به مرند رفته و در آنجا نیز مرتكب قتل مشابه دیگری شدند، پس از این قتل، جنایتكاران برای فرار از دام پلیس به بندرعباس آمده و برای سرقت ۲۰ هزار تومان، راننده تاكسی ۵۰ ساله‌ای را كشته و جسدش را دفن كردند.



آنها در ادامه با هویت‌های جعلی به شیراز رفته و در آنجا چهارمین جنایت‌شان را رقم زدند. دو پسر جنایتكار مدتی در یكی از معدن‌های اطراف كرمان مشغول به كار بودند تا این‌كه تصمیم‌ گرفتند مدیر معدن را نیز بكشند كه قبل از اجرای نقشه، دستگیر شدند.



رئیس پلیس آگاهی هرمزگان تأكید كرد: مجرمان پس از دستگیری مدعی شدند فقط با انگیزه سرقت دست به جنایت‌ زده‌اند. حال آن‌كه در جریان این چهار قتل، كمتر از ۱۰۰ هزار تومان بدست آورده‌اند.

سرهنگ اصغر قطب‌زاده.../ روزنامه ايران