اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشی از کاشی های گنبد "مسجد امام" فرو ریخت + عکس



اخبار,اخبار اجتماعی ,مسجد امام

 

اخبار اجتماعی - به دلیل باد کردن و عدم رسیدگی:
 بخشی از کاشی های گنبد "مسجد امام" فرو ریخت + عکس

بخشی از کاشی های گنبد "مسجد امام" در میدان نقش جهان فرو ریخت.

به گزارش ایمنا به نقل از یک منبع آگاه؛ بعدازظهر روز جمعه ۲۴ مرداد ماه تعدادی از کاشی های ضلع جنوبی مسجد امام اصفهان به مساحتی حدود ۲ متر و نیم فرو ریخت.


وی ادامه داد: این کاشی ها از مدتی پیش طبله (باد کردن) کرده بودند و کارشناسان احتمال ریزش آن را می دادند. علاوه بر اینکه احتمال ریزش مجدد و رخ دادن تلفات انسانی بر اثر فرو ریختن آن بر سر عابران نیز وجود دارد.


شایان ذکر است؛ کاشی های این اثر تاریخی به دلیل تردد وسایل نقلیه در اطراف، تابش مستقیم نور خورشید، یخ زدگی، آلودگی های هوا و صوتی نیاز به ترمیم و بهسازی دارند و عدم انجام آن در فواصل زمان منجر به ریزش آن می شود.

اخبار اجتماعی - ایمنا

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشی از دیوار چین فرو ریخت +عکس


در پی بارش شدید باران، بخشی از دیوار چین فرو ریخت.

خبرگزاری ایسنا: در پی بارش شدید باران، بخشی از دیوار چین فرو ریخت.

در پی بارش شدید باران در مناطق مختلف چین در روزهای اخیر كه به مرگ دهها تن انجامیده، بخشی از دیوار چین كه از آن به عنوان بزرگترین سازه‌ی ساخت دست بشر و یكی از عجایب هفتگانه از نگاه دنیای مدرن نام برده می‌شود، فرو ریخت.

پس از چند روز بارش شدید باران، بخش «داجینگ‌من» دیوار چین در استان «هبی» چین كه در شمال این كشور واقع شده، 36 متر از دیوار چین كه بشدت سست شده بود، فروریخت.



مقامات محلی قصد بازسازی بخش تخریب شده را دارند كه براساس متون تاریخی به سلسله «مینگ» تعلق دارد، این در حالیست كه در سال‌های اخیر و با رشد چشمگیر گردشگران چین، تعداد زیاد گردشگران و گذشت زمان، دیوار چین كه از آن به عنوان بزرگترین سازه‌ی ساخت دست بشر و یكی از عجایب هفتگانه از نگاه دنیای مدرن نام برده می‌شود بسوی نابودی پیش می‌رود.

اكنون كارشناسان شرایط این اثر تاریخی منحصر به فرد را بحرانی دانست و بر این باورند كه تنها 20 درصد دیوار چین در شرایط مطلوبی بوده و مابقی یا به مرمت جدی نیاز داشته و یا به دلیل قرار گرفتن در مناطق دورافتاده و استفاده‌ی بخش‌هایی از آن به عنوان مصالح ساختمانی توسط روستائیان در حال ناپدید شدن است.

دیوار چین با 8850 كیلومتر طول، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی دنیای باستان است.

تاریخ ساخت دیوار چین به قرن 9 قبل از میلاد باز می‌گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی، برجهای آتش برای خبررسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد.