اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشنامه رئیس قوه قضاییه: ممنوعیت استعمال دخانیات توسط قضات در جلسات دادگاه



ممنوعیت استعمال دخانیات توسط قضات

بخشنامه رئیس قوه قضاییه: ممنوعیت استعمال دخانیات توسط قضات در جلسات دادگاه

رییس دادگاه عالی انتظامی قضات ضمن بیان جزئیاتی ازپرونده شش قاضی بركنار شده علت بركناری این قضات از شغل قضاوت تشریح كرد.

به گزارش ایرنا،  حسین علی نیری روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: یكی از قضات از نظرعلم ضعیف بود كه تبدیل به كارمند اداری شد و پنج نفر دیگر مسایل و تخلفاتی داشتند كه به دلیل حفظ حیثیت و آبروی افراد نمی توانم نام آنهارا بگویم.

رییس دادگاه انتظامی قضات گفت: این پنج نفر دیگر قاضی نیستند اما می تواند به عنوان كارمند در سایر دستگاهها مشغول شوند.

نیری با بیان اینكه در مساله قضا حساسیت زیاد است افزود: به همین دلیل قضات باید كت و شلوار داشته باشند و نمی توانند در هر مجلس و عروسی شركت كنند.

این مقام قضایی توضیح داد: تخطی قضات از اینگونه موارد تخلف محسوب می شود اما تخلفی نیست كه سبب بركناری وی از شغل قضاوت شود.

این مقام مسوول در دستگاه قضا همچنین درباره بخشنامه اخیر رییس قوه قضاییه مبنی بر اینكه استعمال دخانیات توسط قضات سبب بركناری آنها از شغل قضاوت می شود افزود: استعمال دخانیات توسط قضات خارج از جلسه دادگاه اشكالی ندارد اما در صورتی كه اقدام به استعمال دخانیات در جلسه دادگاه كنند تخلف محسوب می شود.

براساس این گزارش قوه قضاییه به تازگی از بركناری شش نفر از قضات دادگستری از شغل قضاوت به دلیل انجام برخی تخلفات خبر داده است. /ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
افشای اختلاس6500میلیاردی توسط رئیس قوه قضاییه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابلاغ دعوت رئیس قوه قضاییه ایران به...



 

 

 

 رئیس قوه قضاییه

 

 

مباحث مربوط به استرداد مجرمین از دیگر موضوعاتی بود كه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس دیوان عالی ژاپن مورد بحث و‌گفت‌وگو قرار گرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی طی دیدارش با رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن ضمن تبادل نظر و گفت وگو‌ها ، دعوت رئیس قوه قضاییه از رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن را برای سفر به ایران به وی ابلاغ كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به ژاپن ، علی‌لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در ادامه برنامه‌های سفر به توكیو با رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن ملاقات و گفت‌وگو كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این ملاقات به تشریح نظام قضایی پرداخت و نقش پارلمان و مجلس ایران را در تهیه و تصویب قوانین قضایی مهم عنوان كرد.

لاریجانی تبادل نظر و تجربیات در حوزه قضایی كشور اعم از تدوین قوانین واجرای آنها بااهمیت توصیف كرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به موضوع پیشگیری از جرم وتاكید قانون اسلاسی جمهوری اسلامی ایران بر آن، خواهان تبادل تجربیات كشور در این زمینه شد.

گفتنی است مباحث مربوط به استرداد مجرمین از دیگر موضوعاتی بود كه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس دیوان عالی ژاپن مورد بحث و‌گفت‌وگو قرار گرفت.

لازم به ذكر است رئیس مجلس كشورمان، ‌دعوت رئیس قوه قضاییه ایران از رئیس دیوان عالی ژاپن برای سفر به ایران به وی ابلاغ كرد.

توكه ساكی رئیس دیوان عالی ژاپن نیز با اشاره به ارتباطات گذشته دستگاه قضایی دو كشور به مشتركات قوانین قضایی كشور با وجود اختلافات قومی و زبانی ملت‌ها اشاره و قوانین را به‌عنوان زبان مشترك ملت‌ها دانست.

وی ادامه داد: لازم است به موضوعات مهمی كه اشاره شد توجه داشت و در مورد آن به تبادل نظر پرداخت.

رئیس دیوان عالی ژاپن این كشور را دارای كمترین جرم وجنایت در جهان عنوان كرد و علت آن را پیشرفت قوانین در این كشور دانست.

وی از عوامل فرهنگی واقتصادی نیز به ‌عنوان عامل تاثیر‌گذار در این زمینه یاد كرد.