اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشش قاتل با دیه ٢٩٠ میلیون تومانی



مردی كه در یك درگیری دسته جمعی با ضربه آجر پسری جوان را به قتل رسانده بود با پرداخت دیه ٢٩٠ میلیون تومانی از چوبه‌ دار نجات یافت.

  متهم ٣٤ ساله پرونده از ٢١ اسفند ٨٨، قاتل شد. او در این روز همراه برادر خود، سوار بر یك دستگاه نیسان در خیابان زمزم تهران می‌راند كه ناگهان یك دستگاه پراید با سه سرنشین از خیابان فرعی جلویش پیچید و با او تصادف كرد. راننده پراید بی‌توجه به تصادف به راه خود ادامه داد و متهم او را تعقیب كرد. پراید به حركت زیگزاگی خود ادامه می‌داد تا سرانجام چند صد متر جلوتر از محل تصادف، راننده نیسان جلوی آن پیچید و همراه برادرش از ماشین پیاده شد. آنها هم پیاده شدند. پنج مرد جوان، به جان هم افتادند. تعدادی از آنها آجر و میله به دست داشتند اما قبل از بالا گرفتن درگیری، اهالی آنها را از هم جدا كردند.

در حالی كه همه فكر می‌كردند دعوا پایان یافته، راننده نیسان و برادرش بار دیگر به سمت مقتول و همراهانش حمله كردند. دست مقتول، یك قطعه آجر بود. متهم آن را از دست او گرفت و محكم به سرش كوباند. مضروب روی زمین افتاد. متهم و برادرش با دیدن این صحنه از محل متواری شدند اما چند روز بعد پلیس آنها را دستگیر كرد. با آغاز بازجویی‌ها، متهم قتل را انكار و حادثه را به شكل عجیبی تعریف كرد. او گفت: «آن روز راننده پراید و دو نفر دیگر از همراهانش جلوی ما پیچیدند و به نیسان‌مان زدند اما بی‌توجه به راه خود ادامه دادند. من آنها را تعقیب كردم.


می‌خواستم درباره خسارتی كه به من زدند با آنها حرف بزنم اما وقتی جلوی‌شان پیچیدم، سریع دعوا شروع شد. هنوز دعوا تمام نشده بود كه من با همان آجری كه مقتول در دست داشت، به سرش زدم. او روی زمین افتاد اما به هوش بود اما ناگهان یك نیسان عبوری، از رویش رد شد و او را كشت.»

اعترافات متهم در حالی بود كه آزمایش پزشكی قانونی ثابت كرده بود، مقتول به دلیل اصابت جسم سخت – آجر – به سرش كشته شده است. به این ترتیب، كیفرخواست متهم با عنوان «قتل عمد» صادر و برای صدور حكم به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد.

متهم در این شعبه، برخلاف اعترافاتش در بازجویی‌ها، قتل را گردن گرفت و گفت: «آن روز نمی‌خواستیم درگیر شویم. من با همان آجری كه از مقتول گرفتم او را زدم. از خانواده‌اش تقاضای بخشش دارم.»

 اولیای دم تقاضای متهم را رد كردند تا حكم قصاص نفس صادر شود و او در آستانه اعدام قرار گیرد. در حالی كه قرار بود متهم پس از تحمل شش سال حبس، پای چوبه‌دار برود، سرانجام خانواده مقتول با دریافت ٢٩٠ میلیون تومان رضایت دادند و متهم به زندگی بازگشت.

 پرونده او برای صدور حكم از جنبه عمومی جرم همچنان در شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده باز است.


 اخبار حوادث  - اعتماد  


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل بالای دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس در جستجوی سارقان قاتل/سرقت 200 میلیون تومانی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پلیس در جستجوی سارقان قاتل

سرقت 200 میلیون تومانی

 دو مرد نقابدار مسلح كه با سرقت 200 میلیون تومان ارز از یك صرافی در استان اردبیل، شاگرد مغازه را به ضرب گلوله كشته بودند، تحت تعقیب پلیس قرار دارند.متهمان، مردمی را كه قصد داشتند سد راهشان شوند، با تهدید سلاح به مرگ تهدید كرده بودند.

به گزارش جام‌جم، ساعت 15:05 دقیقه اولین روز مهر امسال، عابران در خیابان عالی‌قاپو، نبش شیخ‌صفی در استان اردبیل با شنیدن صدای شلیك گلوله مشاهده كردند دو مرد نقابدار در حالی كه ساكی به دست دارند، با عجله از صرافی آریانا خارج شدند و بسرعت به سمت موتورسیكلتی رفتند كه در آن سوی خیابان متوقف شده بود.

مردم قصد داشتند با سد كردن راه سارقان نقابدار مانع فرار آنها شوند، اما دزدها سلاحشان را به سمت مردم نشانه رفتند و آنها را تهدید كردند تا تعقیبشان نكنند.

بلافاصله رهگذران و كسبه محل با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته، موضوع را خبر دادند و برای دستگیری سارقان درخواست كمك كردند.

مرگ شاگرد صرافی به دست دزدها

در پی فرار متهمان، وقتی همسایه‌های مرد صراف وارد مغازه او شدند، مشاهده كردند كارگر 22 ساله صرافی به نام پیمان بر اثر اصابت گلوله دزدها زخمی شده و مغازه نیز به‌هم ریخته است.

بلافاصله مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش پزشكان موثر نبود و مرد جوان بر اثر شدت خونریزی فوت كرد.ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه و تحقیق از همسایه‌ها، با اجرای طرح مهار به جستجوی دزدان مسلح فراری پرداختند.

در مرحله بعدی، ماموران با اطلاع از مرگ شاگرد صرافی، با هماهنگی قضایی جسد او را به پزشكی قانونی منتقل كردند.

در پی وقوع این حادثه، مرد صراف به پلیس آگاهی منتقل و در تحقیق از او معلوم شد در مغازه حضور نداشته و در پی تماس همسایه‌ها از ماجرای سرقت و كشته شدن شاگردش مطلع شده است.

به دنبال این سرقت مرگبار، مرد صراف روز گذشته در این باره به خبرنگار ما گفت: 10 سال است كه در زمینه صرافی فعالیت دارم. شاگردم نیز از 18 ماه پیش همكاری‌اش را با من شروع كرد. روز حادثه ساعت 2 بعدازظهر برای خوردن ناهار از صرافی بیرون رفتم و پیمان در مغازه تنها بود.

مرد صراف یادآور شد: در بازبینی فیلم دوربین مداربسته متوجه شدم دزدهای مسلح، نقابدار بودند و پس از كشتن شاگرد مغازه، انواع ارزهای خارجی را كه ارزش آن 200 میلیون تومان بود، سرقت كرده و متواری شده‌اند. من با كسی دشمنی نداشتم و نمی‌دانم سارقان چه كسانی هستند و چرا شاگرد بی‌گناهم را كشته‌اند.

بنا بر این گزارش، جستجوی پلیس برای دستگیری سارقان مسلح صرافی ادامه دارد./جام جم آنلاین