اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشدار مرکزی تهران:ستاد بحران در آماده‏باش کامل بود / پردیس و حومه خسارتی ندید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

زمین‏لرزه 3,8 بومهن را لرزاند

ستاد بحران در آماده‏باش کامل بود / پردیس و حومه خسارتی ندید

خبرگزاری فارس: با وجود بروز زمین‏لرزه 3,8 ریشتری بامداد امروز، نقاط مختلف بخش مرکزی تهران، پردیس و حومه از خسارت در امان ماند.

بخشدار مرکزی تهران امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: عوامل مختلف ستاد بحران بخش مرکزی تهران از ساعت یک و یک دقیقه و زمان وقوع زمین‏لرزه بومهن در آماده‏ باش کامل بودند.

محمود مصلی‏شاد ادامه داد: از این رو، هرگونه واقعه طبیعی در منطقه با رویارویی مناسب مسئولان و مردم بخش مرکزی تهران مواجه می‏شد.

وی اضافه کرد: بخش مرکزی تهران دارای وسعت قابل توجهی است؛ اما خوشبختانه این زمین‏لرزه در نواحی وسیع بخش خسارتی بر جای نگذاشت.

بخش مرکزی تهران با مساحتی بالغ بر یک هزار و 378 کیلومتر مربع بر اساس مصوبه هیئت وزیران از 55 آبادی، روستا، نواحی کارگاهی، مناطق زراعی و دو شهر پردیس و بومهن تشکیل شده است.

محدوده جغرافیایی بخش مرکزی تهران از روستای "تلو" در "سرخه‏حصار" آغاز می‏شود و تا انتهای شهر بومهن ادامه می‏یابد.

این بخش 200 هزار نفری با شهرهایی همچون رودهن از شهرستان دماوند، لواسانات از شهرستان شمیرانات و روستای "مسگرآباد" از شهرستان پاکدشت دارای مرز مشترک است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
بخشدار مرکزی شهرستان سلسله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آماده‌باش ستاد پیشگیری و مدیریت بحران تهران به مناطق ۲۲ گانه پایتخت



اخبار,اخباراجتماعی , سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

این ستاد با توجه به تغییرات جوی و وقوع سیل در استان‌های لرستان و ایلام با ارسال نامه‌ای به رؤسای ستادهای مدیریت بحران و شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت، خواستار لایروبی و پاکسازی مسیل‌های تهران شد

 سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با توجه به تغییرات جوی و بارش‌های شدید و وقوع سیل در استان‌های لرستان و ایلام با ارسال نامه‌ای به روسای ستادهای مدیریت بحران و شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت نسبت به پیشگیری و آمادگی‌های لازم خواستار لایروبی و پاکسازی مسیل‌ها پایتخت شد.

در نامه فوق ضمن تأکید به اهمیت پاکسازی مسیل‌ها به منظور کاهش احتمال وقوع خطر در هنگام بروز سیلاب و آبگرفتگی از مسئولان مناطق ۲۲ گانه تهران خواسته شده است که با توجه به دستور العمل وزارت کشور نسبت به انجام موارد ذکر شده اقدام لازم صورت گیرد.

همچنین به زودی در سطح تهران برای افزایش میزان آمادگی در برابر سیلاب‌ها مانور دورمیزی با محور وقوع سیلاب برگزار خواهد شد.

سازمان مدیریت بحران در نامه خود از مدیران شهرداری‌های پایتخت خواسته است که نسبت به شناسایی نقاط آبگیر، انهار و مسیل‌ها، بررسی لایروبی‌ها و نظارت بر پاکسازی کانال‌ها اقدام لازم را صورت دهند.


 اخبار اجتماعی - نسیم