اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخاری نفتی، کلاس 37 نفره را به آتش کشید/حال 8 دانش‌آموز وخیم است



در روستای «شین‌آباد» رخ داد؛

بخاری نفتی، کلاس 37 نفره را به آتش کشید/حال 8 دانش‌آموز وخیم است

رییس اورژانس آذربایجان‌غربی درباره آخرین وضعیت دانش‌آموزان مصدوم در حادثه آتش‌سوزی در کلاس درس چهارم دبستان را تشریح کرد.

حوادث - دکتر حمیدرضا عمرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در اولین دقایق وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای «شین‌آباد» شهرستان پیرانشهر عوامل اورژانس در محل حاضر و متوجه شدند که 33 تن در جریان این حادثه مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه از میان 33 تن، 32 تن برای ادامه درمان نیاز به اعزام به مراکز درمانی داشتند، اظهارکرد: تمامی این افراد از مدرسه به بیمارستان پیرانشهر منتقل شدند.

رییس اورژانس آذربایجان‌غربی به ایسنا گفت: پس از انجام اقدامات اولیه در بیمارستان پیرانشهر، اورژانس به کمک 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که از شهرستان‌های «اشنویه»، «مهاباد»، «پیرانشهر»، «ارومیه» و ... آمده بودند، 32 دانش‌آموز دختر در حال انتقال به بیمارستان امام‌خمینی ارومیه هستند.

عمرانی با بیان اینکه در حال حاضر 24 تن از این دانش‌آموزان وارد ارومیه شدند که 15 تن از آنان در بخش بیمارستان امام‌خمینی پذیرش شده‌اند، گفت: متاسفانه هشت تن از این دانش‌آموزان، وضعیتی نامساعد دارند و سوختگی‌شان بالای 40 تا 50 درصد گزارش شد.

به گفته رییس اورژانس آذربایجان‌غربی، مصدومیت تمامی این دانش‌آموزان که در مقطع چهارم دبستان «انقلاب‌اسلامی» تحصیل می‌کردند، سوختگی گزارش شده است.

پیش از این محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات 37 دانش‌آموز دختر مقطع ابتدایی که در پی حریق بخاری نفتی دچار سانحه شده بودند، خبر داده بود و به ایسنا گفته بود که در ساعت 8:25 صبح امروز (چهارشنبه) وقوع یک فقره آتش‌سوزی در مدرسه ابتدایی «انقلاب اسلامی» در روستای «شین‌آباد» در شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان‌غربی به این مرکز اطلاع داده شد

وی گفت: امدادگران با حضور در صحنه دریافتند که این حریق در مدرسه ابتدایی دخترانه رخ داده و 37 تن در این حریق دچار حادثه شدند که خوشبختانه 37 تن نجات پیدا کرده‌اند و این حادثه کشته‌ای بر جا نگذاشت./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
افتادن دانش آموز در کلاس!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوباره بخاری نفتی، کلاس درس و آتش!


آتش گرفتن بخاری نفتی در دبیرستان شهید غیاثی روستای درمانلوی گرمی استان اردبیل، باعث سوختگی معلمی شد که اقدام به خاموش کردن آتش کرده بود.

پایگاه اطلاع رسانی  شبکه خبر: آتش گرفتن بخاری نفتی در دبیرستان شهید غیاثی روستای درمانلوی گرمی استان اردبیل، باعث سوختگی معلمی شد که اقدام به خاموش کردن آتش کرده بود.

آتش گرفتن بخاری در یک مدرسه روستایی استان اردبیل، باعث سوختگی معلم کلاس شد. او که سعی داشت آتش را خاموش کند، بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

صمد سلیمان زاده دبیر زبان این دبیرستان، نخست 15 دانش آموز مضطرب را به سرعت از کلاس پر از دود خارج، و سپس به کمک همکارانش برای مهار شعله های درحال گسترش آتش اقدام کرد.

سلیمان زاده گفت: با بالا گرفتن شعله های بخاری نفتی، ابتدا به سرعت دانش آموزان را از کلاس خارج و برق مدرسه را قطع کردیم.

وی افزود: پس از خروج کامل دانش آموزان، به کلاس بازگشته و با کمک همکارانم برای خاموش کردن آتش بخاری نفتی تلاش کردیم.

وی بیان کرد که در حین خاموش کردن بخاری نفتی دچار مشکل تنفسی شده و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفته است.

به گفته وی، با اینکه به آتش نشانی اطلاع داده شده بود ولی آنها در محل حادثه حاضر نشدند و آتش بخاری نفتی با تلاش کارکنان مدرسه و روستائیان خاموش شد.

بخشعلی کامرانی مدیر آموزش وپرورش گرمی مغان در این باره گفت: در تماس تلفنی با معلم و پیگیری از طریق بیمارستان ولایت گرمی، حال این معلم رضایت بخش اعلام و او از بیمارستان مرخص شده است.

وی گفت: تمام بخاری های نفتی چکه ای خطرساز از مدارس جمع آوری شده و به جای آنها بخاری های نفتی کاربراتوری کارگذاشته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دبیرستان روستایی شهید غیاثی فاقد گاز می باشد در این دبیرستان نیز بخاری های چکه ای با بخاری های کاربراتوری جدید استاندارد تعویض شده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه هیچ یک از دانش آموزان و معلمان آسیب ندیدند، گفت: برای تامین بخاری های استاندارد در مدارس این شهرستان نهایت دقت صورت گرفته و علت آتش گرفتن بخاری این کلاس در حال بررسی است.

پیش از این یاور وحدتی پورمدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفته بود که تمام بخاری های چکه ای در استان برچیده شده و مسوولان بدنبال این هستند که تا پایان سال 94 حتی با حذف بخاری های کاربراتوری استاندارد، مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز چندی پیش گفته بود که در هشت هزار و 600 کلاس درس در استان از بخاری های حرارت مرکزی، نفت، گاز و تابشی استاندارد استفاده می شود.

به گفته صابر سپهری با این وجود ، سیستم گرمایشی مدارس باید به گونه ای باشد تا در نیمه دوم سال دانش آموزان، معلمان و کادر آموزشی بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.

روستای درمانلوی بخش موران گرمی حدود 65 خانوار جمعیت دارد.

گرمی مغان با 334 روستا درقالب سه بخش مرکزی،انگوت و موران در شمال اردبیل قرار دارد.