اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بحران انتشار مواد شیمیایی در چین


دولت چین دستور تخلیه خانه‌های اطراف محل انفجارهای هفته گذشته در شهر تیانجین را تا شعاع سه کیلومتری محل حادثه صادر کرده‌ است.

فرارو: دولت چین دستور تخلیه خانه‌های اطراف محل انفجارهای هفته گذشته در شهر تیانجین را تا شعاع سه کیلومتری محل حادثه صادر کرده‌ است.

این اقدام به دلیل نگرانی از پخش ماده شیمیایی مرگبار سیانید سدیم انجام شده که پلیس وجود آن را در اطراف محل انفجار تایید کرده است.

از خانواده‌هایی که بعد از انفجار در مدارس اطراف پناه گرفته بودند خواسته شده جابجا شوند و ماسک‌های ضد گاز و شلوار بلند و پوشیده بپوشند.

پلیس در مناطق اطراف، ایست‌های بازرسی راه انداخته و هلی‌کوپترهای نظامی بر فراز بندر تیانجین در حدود صد کیلومتری جنوب پکن در پرواز هستند.

این در حالی است که آتش گرفتن خودروهایی که در انفجارهای اولیه در روز چهارشنبه گذشته آسیب دیدند، باعث وقوع انفجارهای تازه‌ای شده است.

تاکنون مرگ ۸۵ نفر در اثر این انفجارها تایید شده و بیش از ۷۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

۲۱ تن از کشته‌شدگان، ماموران آتش‌نشانی بوده‌اند.


ویدیو مرتبط :
انفجار یک انبار مواد شیمیایی در چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار مواد شیمیایی مشکوک در خیابان ولیعصر



خطر انتشار مواد شیمیایی که در کنار سطل زباله در خیابان رها شده بود با تلاش گروه ویژه مقابله با حوادث شیمیایی سازمان آتش‌نشانی تهران برطرف شد.

به گزارش فرهیختگان، سازمان آتش‌نشانی تهران عصر پنجشنبه به دنبال اطلاع از خبر رهاسازی 5 گالن چهار لیتری مشکوک به مواد شیمیایی در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان جمهوری اسلامی و استشمام بوی نامطبوع در محل، گروه امداد و نجات این سازمان گروه هزمت (گروه ویژه مقابله با مواد شیمیایی و خطرناک) را به محل حادثه اعزام کرد.

رحمان شکری، افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش‌نشانی تهران که در محل حضور داشت، در این‌باره گفت: «با توجه به احتمال انتشار مواد شیمیایی که توسط افراد ناشناس در محل رها شده بود و احتمال به خطر  افتادن سلامت شهروندان آتش‌نشانان وارد عمل شدند. اولین گروه از آتش‌نشانان به ایمن کردن محل حادثه پرداختند و از تردد شهروندان به آن محدوده جلوگیری کردند و گروه هزمت آتش‌نشانی بلافاصله با پوشیدن لباس‌های مخصوص، محل را پاک‌سازی و گالن‌های رها شده در کنار سطل زباله را از خیابان جمع‌آوری کردند.»

 وی ادامه داد: «با پایان عملیات بقایای مواد مشکوک برای انجام تحقیقات بیشتر به مراکز ذی‌ربط انتقال داده شد.»

 

 اخبار  حوادث  -  فرهیختگان