اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با پول های که بدهکاران بانکی به جیب زدند چه کارهایی می شد انجام داد؟ (+جدول)



اخبار ,اخبار اقتصادی ,معوقات بانکی

 

اخبار اقتصادی - با پول های که بدهکاران بانکی به جیب زدند چه کارهایی می شد انجام داد؟

برآوردها نشان می دهد با 82 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی جداقل امکان ساخت 51 برج دیگر به اندازه برج میلاد وجود داشت.

به گزارش خبرآنلاین، این جدول نشان می دهد با 82 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی چه کارهایی می شد انجام داد.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,معوقات بانکی

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
یکی از بدهکاران بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جاعلان حرفه‌ای، ۲۰ میلیارد تومان پول به جیب زدند/ روش آنها در کلاهبرداری چه بود؟



پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای جعل چکهای بانکی شد که با ترفندی خاص موفق به جعل ۲۰ میلیارد تومان شده بودند.

در پی طرح شکایتهای متعدد و مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حسابهای جاری متعلق به ده‌ها شرکت و سازمان خصوصی و دولتی، پرونده در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و با توجه به اهمیت موضوع، حسب دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 33 تهران، پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


در تحقیقات اولیه مشخص شد که افرادی پس از جعل چکهای بانکی متعلق به سازمانها و شرکتهای مختلف، با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی دارای سابقه سرقت، اقدام به برداشت صدها ملیون تومان از حسابهای بانکی در شعبات مختلف بانکی کرده‌اند؛ نکته مشترک در تمامی برداشت از حسابها نیز در آن بود که اصل چکهای بانکی مجعول ارائه شده به شعبات بانک، همگی در دسته چک صاحبان چکها قرار داشته و هنوز از آنها استفاده نشده بود.


با شناسایی ده‌ها مالباخته حقیقی و حقوقی که حسابهای بانکی همگی آنها به این شیوه و شگرد مورد برداشت غیرمجاز قرار گرفته بود، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این گروه از جاعلین در شعبات بانک مختلف به ویژه شعبات معتبر در مرکز شهر تهران که دارای مشتریان ویژه مانند سازمانها و یا شرکتهای معتبر ایرانی و خارجی هستند، حاضر و با به دست آوردن ارکان چکهای متعلق به مالباختگان، اقدام به برداشت از حسابهای بانکی آنها کرده‌اند.


در ادامه تحقیقات با توجه به گستردگی اقدامات صورت گرفته از سوی این گروه از جاعلین حرفه‌ای، اقدامات ویژه پلیسی جهت شناسایی آنها از سوی کارآگاهان اداره سیزدهم آغاز و در چندین ماه تلاش شبانه روزی، سرانجام یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام «علی اکبر . ج»، در شهر بابل شناسایی و دستگیر شد.


با دستگیری علی اکبر و اعتراف متهم به سرکردگی گروهی از جاعلان حرفه‌ای و سابقه‌دار، دیگر اعضای گروه (مجموعاً شش نفر) نیز طی چندین مرحله اقدامات پلیسی، در شهر بابل دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.


پس از دستگیری متهمان و بررسی مستندات ارائه شده از سوی شعبات بانکها مشخص شد که این گروه با ده‌ها هویت مجعول اقدام به افتتاح حساب در شعبات مختف بانکی و در ادامه وصول چک‌های مجعول کرده‌اند؛ به عنوان مثال تنها یکی از متهمان به نام «بهادر» با هویتهای مختلف «آرش زیادی»، «سیامک پور نعمت»، «خدابخش علی پور»، «جمشید دیندار»، «بهرام بهرامی»، «محمد نوروزی»، «حمزه دارابی»، «حسین سلطانی»، «علیرضا رهبری»، «حسین هاشمی» و «اکبر نوروزی» اقدام به ده‌ها فقره افتتاح حسابهای مختلف بانکی و وصول ده‌ها فقره چکهای بانکی تماماً مجعول کرده بود؛ دیگر اعضای گروه نیز به همین شیوه و شگرد اقدام به افتتاح ده‌ها حساب بانکی در شعبات مختلف بانکی کرده بودند.


با اعترافات به دست آمده از متهمان مشخص شد که آنها در شعبات مختلف بانکی به ویژه در مناطق مرکزی شهر تهران حاضر و افرادی را که قصد وصول چک داشتند، شناسایی و بدون آنکه این افراد متوجه شوند با استفاده از گوشیهای تلفن همراه، اقدام به فیلمبرداری از روی چکهای آنها کرده و بدین صورت از اطلاعات اولیه حسابهای جاری، موضوع نگارش چک، مهر امضاء مورد نظر و ... مطلع و در ادامه با اطمینان از موجودی حسابهای جاری متعلق به شکات، اقدام به جعل چکهای اصیل کرده و نهایتاً اقدام به وصول چکهای مجعول با استفاده از مدارک هویتی سرقتی می‌کردند.


سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به گستردگی اقدامات مجرمانه این گروه از متهمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در سراسر کشور، تحقیقات در خصوص شناسایی جرایم ارتکابی در سراسر کشور آغاز شده که تاکنون بیش از 300 شاکی در استانهای مختلف تهران، البرز، خوزستان، قم، اصفهان، همدان، گیلان، سمنان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اراک، مازندران و ... شناسایی شدند که با جمع بندی صورت گرفته و شناسایی این تعداد از شکات، تاکنون ارزش پرونده به بیش از بیست میلیارد تومان رسیده و تحقیقات جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان همچنان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

اخبار حوادث - تسنیم