اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با همكاری اروپایی‌‌ها تعداد اعدام‌ها كاهش می‌یابد



اخبار,اخبارسیاسی,محمدجواد لاریجانی


 اخبارسیاسی - با همكاری اروپایی‌‌ها تعداد اعدام‌ها كاهش می‌یابد

دبیرستاد حقوق بشر دیروز در دیدار وزیر امور خارجه اتریش از آمادگی كشورمان برای همكاری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم خبر داد

دبیرستاد حقوق بشر دیروز در دیدار وزیر امور خارجه اتریش از آمادگی كشورمان برای همكاری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم خبر داد و گفت: امیدوارم كشورهای اروپایی نیز برای این همكاری عزم و اراده جدی داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، محمدجواد لاریجانی در پاسخ به سوال سباستین كورتز، مبنی بر علت بالا بودن تعداد اعدام‌ها در ایران گفت: نزدیك به 80 درصد از اعدام‌ها در ایران به لحاظ عزم جدی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و ایران به دلیل داشتن بیش از 800 كیلومتر مرز مشترك با افغانستان، اصلی‌ترین مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت اروپا است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ما آمادگی كامل داریم با كشورهای اروپایی كه علاقه‌مند مبارزه با این پدیده هستند همكاری كنیم و با كمك یكدیگر در برابر آن بایستیم. دبیر ستاد حقوق بشر با تكرار اینكه بیشترین تعداد اعدام‌های ایران مربوط به قاچاق موادمخدر است گفت: اگر كشورهای اروپایی كه نگران میزان بالای اعدام در كشور ما هستند و به حق، ما نیز از آن راضی نیستیم، در همكاری با ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم جدی باشند، قطعا تعداد اعدام‌ها، پایین خواهد آمد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بخش دیگری از اعدام‌ها در ایران مربوط به مساله قصاص است.
اخبار سیاسی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
تعداد بالایی از عناصر انتحاری داعش، جوانان اروپایی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعداد اعدام های داعش در 6 ماه؟



اخبار,اخباربین الملل,داعش


 اخبار بین الملل -  2 هزار اعدام در 6 ماه توسط داعش

116 نفر از جنگجویان خارجی داعش نیز که قصد داشتند به کشورشان برگردند در استان های رقه ، دیر الزور و حسکه سوریه با اعدام روبه روشدند.

 داعش در 6 ماه 2 هزار نفر را اعدام کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است اعلام کرد گروه دولت اسلامی (داعش) در 6 ماه گذشته 1878 نفر را در سوریه اعدام کرد که 1175 نفر آنها افراد غیرنظامی شامل 8 زن و 4 کودک هستند.

داعش همچنین در دو ماه گذشته 120 نفر از اعضای خود را نیز اعدام کرد که اغلب آنها اتباع خارجی بودند و قصد داشتند به کشور خود بازگردند.

930 نفر از افراد غیرنظامی از قبیله عرب سنی شعیطات در شرق سوریه هستند که برای به دست گرفتن کنترل دو میدان نفتی با داعش جنگیده بودند.

رویترز اعلام کرده است که نمی تواند به صورت مستقل این اعداد و آمار مربوط به داعش را تایید کند.

داعش در هفته ها و ماه های اخیر بارها تصاویر و فیلم هایی از اعدام و سنگسار افراد را در مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق منتشر کرده بود. به گفته داعش این افراد به دلیل زنا، همجسنگرایی، سرقت، اقدام علیه داعش، جاسوسی، توطئه چینی و دیگر جرایم با مجازات مرگ روبه رو شدند.


اتهامات اعلام شده از سوی داعش علیه این افراد در هیچ دادگاه مستقل و بی طرف ثابت نشده است.
 
داعش همچنین دو خبرنگار امریکایی و سه نفر از فعالان کمک های انسان دوستانه را سربرید. این اقدام با هدف اعمال فشار بر ائتلافی بین المللی ضدداعش صورت گرفت.

این ائتلاف با حضور شماری از کشورهای عربی و غربی مراکز داعش در عراق و سوریه را بمباران می کند.

براساس این آمار، داعش 502 نظامی از نیروهای مسلح دولت بشار اسد و 81 نفر از مخالفان مسلح اسد را نیز اعدام کرده است.

116 نفر از جنگجویان خارجی داعش نیز که قصد داشتند به کشورشان برگردند در استان های رقه ، دیر الزور و حسکه سوریه با اعدام روبه روشدند.

4 نفر دیگر از اعضای داعش هم به اتهامات مختلف اعدام شدند.


اکثر قربانیان خشونت های داعش را ساکنان سوریه تشکیل می دهند.

سوریه از 3.5 سال گذشته تاکنون با بحران شدیدی روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی فراگیری تبدیل شده است.


براساس آمارهای شبه رسمی تاکنون بیش از 200 هزار نفر در بحران سوریه کشته شدند.


  اخبار بین الملل -  عصر  ایران