اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با مقاومت وزیر علوم در برابر دستور رئیس جمهور; آیا احمدی نژاد کابینه اش را ساقط می کند؟



وزیر علوم,احمدی نژاد, عزل رئیس دانشگاه

مقاومت وزیر علوم در برابر دستور رئیس جمهور برای عزل دو رئیس دانشگاه

آیا احمدی نژاد کابینه اش را ساقط می کند؟

از آنجا که احمدی نژاد ثابت کرده که در ماه های منتهی به انتخابات ، در صدد آرام نگه داشتن فضا نیست ، دور از ذهن نخواهد بود که او ، از این "فرصت" برای ساختن ماجرایی دیگر استفاده کند و حاشیه ای دیگر درست کند ؛ حاشیه ای که در کنار سایر حواشی ساختگی ، به او کمک خواهد کرد تا در آخر دولت خود ، حواس مردم را از پاسخگویی نسبت به عملکرد هشت ساله اش ، معطوف به ماجراهایی کند که برای مردم نه آب می شود و نه نان.

عصرایران - با برکناری وزیر کار توسط مجلس شورای اسلامی ، برخی از حقوقدانان در تحلیل اصل 136 قانون اساسی ، بر این باور بودند که کابینه از حد نصاب افتاده است و باید وزرای کابینه ، مجدداً از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

اصل136 قانون اساسی جمهوری اسلامی می گوید: " رئیس‏ جمهور می‏ تواند وزرا را عزل‏ کند و در این‏ صورت‏ باید برای‏ وزیر یا وزیران‏ جدید از مجلس‏ رای‏ اعتماد بگیرد، و در صورتی‏ که‏ پس‏ از ابراز اعتماد مجلس‏ به‏ دولت‏ نیمی‏ از هیأت‏ وزیران‏ تغییر نماید باید مجدداً از مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برای‏ هیأت‏ وزیران‏ تقاضای‏ رای‏ اعتماد کند."احمدی نژاد و کامران دانشجو

اما با تفاسیری از این قبیل که چون بخشی از تغییرها به ادغام وزارتخانه مربوط می شده است ، بحث رأی اعتماد مجدد به کابینه ، مسکوت گذاشته شد.به نظر می رسد علت اصلی این مسکوت گذاشتن ، آرامش بخشی به شرایط کشور در ماه های منتهی به انتخابات حساس ریاست جمهوری بوده است.

اینک اما بار دیگر اختلافی در کابینه رخ نموده است. محمود احمدی نژاد ، بار دیگر وارد مقوله عزل و نصب در درون وزارتخانه ها شده و از وزیر علوم خواسته است رؤسای دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس را برکنار کند!

آن طور که گفته می شود ، وزیر علوم زیر بار این دستور نرفته است و رئیس جمهور نیز ، نامه خود به وزیر در خصوص دستور به برکناری را رسانه ای کرده است.اگر وزیر علوم ، بعد از چند روز مقاومت در برابر دستور احمدی نژاد ، عقب بنشیند و رؤسای این دو دانشگاه مهم را برکنار کند یا این دو رئیس ، استعفا کنند ، بحران بالا نخواهد گرفت ولی اگر هیچ کدام از این دو اتفاق نیفتد ، آنگاه باید منتظر یک واقعه مهم بود.

واقعه احتمالی اول ، سکوت احمدی نژاد در برابر بی توجهی به دستورش است. او رئیس جمهوری است که ثابت کرده هرگز تاب تحمل حرف مخالف در دولتش را نداشته است و وزرای بسیاری را فقط به این دلیل برکنار کرده که نظر کارشناسی آنها ، مخالف با نظر محمود احمدی نژاد بوده است.حال اگر چنین شخصی در برابر شکسته شدن دستورش -که رسانه ای هم شده است- سکوت کند و از کنار ماجرا با مماشات بگذرد ، اتفاق مهم و البته عجیبی رخ داده است.یادآور می شود کامران دانشجو ، در جریان انتخابات 1388 ، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور بوده است.

اما اتفاق مهم دوم ، برکناری وزیر است. البته در دولتین احمدی نژاد ، برکناری وزرا ، امری عجیب نیست ؛ آنچه این بار قضیه را جدی تر می کند ، این است که اگر یک وزیر دیگر هم برکنار شود ، دیگر با توجیهات قبلی نمی توان کل وزرای کابینه را از رأی اعتماد مجدد بی نیاز دانست.

برکناری کامران دانشجو از وزارت ، مساوی است با بی اعتبار شدن کل کابینه و سقوط دولت. در چنان حالتی،رئیس جمهور باید، برای همه وزیرانش یک به یک رأی اعتماد مجدد بگیرد.از آنجا که احمدی نژاد ثابت کرده که در ماه های منتهی به انتخابات ، در صدد آرام نگه داشتن فضا نیست ، دور از ذهن نخواهد بود که او ، از این "فرصت" برای ساختن ماجرایی دیگر استفاده کند و حاشیه ای دیگر درست کند ؛ حاشیه ای که در کنار سایر حواشی ساختگی ، به او کمک خواهد کرد تا در آخر دولت خود ، حواس مردم را از پاسخگویی نسبت به عملکرد هشت ساله اش ، معطوف به ماجراهایی کند که برای مردم نه آب می شود و نه نان.

هم از این روست که در صورت مقاومت وزیر علوم در برابر دستور احمدی نژاد ، برخی این گمان را مردود نمی دانند که این ، یک سناریوی طراحی شده با هماهنگی خود کامران دانشجو باشد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات جنجالی دایی: افتخارم این است که روزی احمدی ‌نژاد برکنارم کرد و امروز وزیر این کار را کرد / کجای دنیا رئیس‌جمهور سرمربی تیم را مشخص می‌کند؟



اخبار,علی دایی,برکناری علی دایی


اخبار ورزشی - به انتخابات صورت گرفته دقت کنید آنها پاداش مصاحبه علیه من را گرفتند
دایی: افتخارم این است که روزی احمدی‌نژاد برکنارم کرد و امروز وزیر این کار را کرد/از بازیکنان می‌خواهم من را فراموش کنند

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: افتخارم این است که روزی احمدی‌نژاد مرا برکنار کرد و امروز وزیر ورزش چنین کاری با من کرد.

به گزارش ایسنا، دایی در حالی در ورزشگاه درفشی‌فر حاضر شده است که سایت باشگاه پرسپولیس او را برکنار شده و حمید درخشان را سرمربی جدید این تیم معرفی می‌کند.

پیام صادقیان، محسن بنگر، حسین ماهینی، علیرضا دغاغله، حمیدرضا علی عسگر و محمد عباس‌زاده از بازیکنان و جواد منافی و محمد دایی، دستیاران علی دایی نیز در ورزشگاه درفشی‌فر حاضر شده‌اند. 

 

 علی دایی که پس از برکناری‌اش در ورزشگاه درفشی‌فر خاضر شده بود در خصوص این مسئله اعلام کرد: این مسائل طبیعی است به نظرم هر سرمربی یک روز به تیم می‌آید و یک روز هم می‌رود به هر حال برای من هم این اتفاق رخ می‌داد. مگر من چند سال پیش راحت از پرسپولیس نرفتم. من دنبال این مسائل نیستم اما روش غلطی در پیش گرفته شده است.

وی ادامه داد:‌ با توجه به مسائلی که به وجود آمده بود از اسفند سال قبل می‌دانستیم که به دنبال این مسائل هستند از زمانی که من و آقای رحیمی آمدیم مشکلات از روز اول آغاز شد من سال قبل حرف‌هایی زدم که از همان موقع آقایان نمی‌خواستند افرادی چون ما به کار خود ادامه دهیم و حالا این موضوع را عملی کردند. همه جور کاری کردند از روزی که تیم برای این فصل تشکیل می‌شد همه کار انجام دادند. من به تصمیم آنها احترام می‌گذارم اما روش غلطی است مگر من با سایت‌ها و رسانه‌ها قرارداد داشتم که باید برکناری‌ام را در سایت‌ها و رسانه‌ها ببینم متاسفانه این روش غلط است. اگر می‌خواهند برکنار کنند نامه‌ای بزنند و این امر را اعلام کنند.

سرمربی سابق سرخ‌پوشان تاکید کرد:افتخار می‌کنم روزی که از تیم ملی رفتم احمدی‌نژاد مرا کنار گذاشت و حالا وزیر ورزش چنین کاری انجام داد. سر من برود همیشه حقیقت را می‌گویم.

دایی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کسی که نمی‌داند فوتبال چیست و معلوم نیست از کجا آمده و فقط به صرف پول داشتن و به قول آقایان در وزارت به سه تیم ایرانی کمک می‌کند به پرسپولیس می‌آید همین اتفاقات هم باید بیفتد و برای پرسپولیس تصمیم می‌گیرد. همه چیز برعکس شده اما من تابع مدیرعامل باشگاه هستم.

وی افزود:‌اگر روزنامه‌ها را بخوانید همه این اتفاقات پیش‌بینی شده بود پرسپولیس این هفته بازی دارد و با تمام وجود دوست دارم برنده شود، سه بازی آینده پرسپولیس در تهران است ما سختی‌ها را پشت سر گذاشته بودیم و تیم در حال رسیدن به آرامش بود. خودم زیاد دوست ندارم صحبت کنم چرا که پرسپولیس می‌تواند موفق باشد شما به انتخاباتی که صورت گرفته فقط نگاه کنید. آنها پاداش مصاحبه و حرف زدن علیه من را گرفتند و به خاطر این انتخاب تبریک می‌گویم. برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم به تمام این بچه‌ها معتقدم اما شما در این هفته‌ها می‌بینید ما بهتر بازی می‌کردیم. در مقابل تراکتورسازی که شکست خوردیم از لحاظ فنی عملکرد بهتری داشتیم اکنون وقت صحبت نیست در 5 ماه گذشته نه تنها من بلکه علیرضا رحیمی و بچه‌ها هم فشار زیادی متحمل شدیم.

دایی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: فقط از این ناراحتم که چرا شخصی که در کار تراکم و ماده 100 است در مورد من صحبت می‌کند. از قبل همه چیز معلوم بود و الان دیگر راجع به آن حرف نمی‌زنم.

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که حمید درخشان و حمید سیاسی در حال آمدن به تمرین پرسپولیس هستند گفت: از این مورد خبر ندارم تا موقعی که حکم دارم و به صورت رسمی به من نگویند از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شدم کنار بچه‌ها هستم. هر زمان نامه رسمی بدهند مطمئنا کنار می‌روم. همانطور که چند سال قبل هم خیلی راحت این کار را انجام دادم. شما در مدت جدایی‌ام یک مصاحبه از من ندیدید و اکنون هم مصاحبه‌ای از من نمی‌شنوید. من عاشق این مردم هستم و از آنها حلالیت می‌طلبم شاید نتوانستیم خیلی خوب نتیجه بگیریم.

دایی در ادامه بار دیگر اعلام کرد کجای دنیا رئیس‌جمهور سرمربی تیم را مشخص می‌کند.

وی در مورد اینکه به صورت خودجوش پولی به حساب بازیکنان ریخته شده است، یادآور شد: پولی که به حساب تیم ریختند بسیار ناچیز است مطمئن باشید از این به بعد که ما می‌رویم شاید اتفاقات دیگری بیفتدو حداقل از این خوشحالم که بچه‌هایم به حق و حقوقشان می‌رسند. این بچه‌ها موفق می‌شوند و از آنها می‌خواهم علی دایی را فراموش کنند.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: از آن چیزی که فکر می‌کردم رحیمی مردتر است. او خیلی بزرگوار است. بعضی کسانی که تازه در فوتبال پیدایشان شده و ادعای مدیریت دارند بهتر است امثال رحیمی در کشور به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد.

وی در مورد اینکه آیا فکر می‌کند روزهای خوبی در انتظار پرسپولیس باشد، تاکید کرد: من برای این تیم دعا می‌کنم و بدانید که پرسپولیس را تشویق می‌کنم تا موفق باشد ما روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم. هم اکنون زمانی بود که تیم به هماهنگی فنی رسیده بود و داشت کار خود را پیش‌ می‌برد. در هر صورت تابع تصمیم مسئولان باشگاه هستم و سرمربی را هم مسئولان باشگاه برکنار می‌کنند. من مطیع هستم اما هر موقع که به صورت رسمی این برکناری را اعلام کردند مخلص همه آنها هم هستم.

دایی تصریح کرد: علی دایی به کسی باج نمی‌دهد و زیر پرچم کسی به جز آقا امام حسین خم نمی‌شود. مجیزگوی کسی نیستم و همیشه حق را می‌گویم. مطمئنم بازیکنان نتایج خوبی کسب می‌کنند چون بازیکنان خوبی هستند آنها علی دایی را فراموش کنند. از هواداران حلالیت می‌طلبم و به کسانی که هدایت تیم رابه عهده گرفتند تبریک می‌گویم. امیدوارم به تیم کمک کنم آنها پاداش مصاحبه‌هایی را که انجام دادند می‌گیرند. مطمئنه باشید گذر زمان همه چیز را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: این اتفاقات در ورزش رخ می‌دهد اما روش کار صحیح نیست و این مسئله زنگ خطری برای تمام اهالی ورزش و کسانی است که در فوتبال بوده‌اند. اینکه افرادی که اصلا در این فضا نبوده‌اند و به قول وزارت ورزش فقط پول داشته‌اند باید بیایند و برای این رشته تصمیم بگیرند.

 اخبار ورزشی -  فارس،ایسنا