اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با این ربات مویتان را بشویید و ماساژ دهید!


یک شرکت ژاپنی موفق به ساخت یک ربات جدید شده که با 24 انگشت خود هم قادر به ماساژ دادن سر مشتریان است و هم می تواند به خوبی سر آنها را با شامپو شستشو دهد.

 خبرگزاری فارس: یک شرکت ژاپنی موفق به ساخت یک ربات جدید شده که با 24 انگشت خود هم قادر به ماساژ دادن سر مشتریان است و هم می تواند به خوبی سر آنها را با شامپو شستشو دهد.
 
 این ربات که توسط شرکت پاناسونیک ساخته شده، ربات Head Care نامیده شده و مجهز به حسگرهایی در هر یک از انگشت های خود است که ابتدا ابعاد سر مشتری را تشخیص می دهند و سپس بر اساس میزان نیاز بر روی سر شامپو می ریزند.



در ادامه سر مشتری شستشو داده شده و ماساژ داده می شود. در نهایت این ربات سر مشتری را با اسپری آب گرم شستشو می دهد و برای محاسبه دقیق میزان آب لازم هم از همان حسگرها بهره می برد.

 این ربات برای شستن دقیق موهای بلند از یک شیر آب خاص هم استفاده می کند تا هیچ کفی بر سر مشتری باقی نماند. در نهایت هم سر مشتری ماساژ داده می شود.

شرکت پاناسونیک مدعی است با توجه به دقت و حساسیت این دستگاه هرگز یک انسان نمی تواند به این دقت سر خود را شستشو دهد.


ویدیو مرتبط :
مغز خود را ماساژ دهید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انگشتان‌تان را ماساژ دهید،سردرد نگیرید



  ,ماساژ,ماساژ لاغری,سردرد,بیماری‌های روحی

 

انگشتان‌تان را ماساژ دهید،سردرد نگیرید

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: هنگام سردرد، انگشتان خود را ماساژ دهید.

به گزارش سرویس علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سعید آقاجانی، متخصص مغز و اعصاب ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: فشاردرمانی یا رفلکسولوژی یکی از شیوه‌های طب مکمل است که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه درمانی درمانگران با فشاردادن نقاط خاصی از کف پا و دست موجب افزایش ریلکسیشن، آرامش و تسکین بسیاری از دردها در بدن می‌شوند برخی از تکنیک‌های این شیوه درمانی قابل استفاده برای همه مردم است.

وی افزود: یکی از بهترین روش‌های تسکین سردردهای ناشی از خستگی و فعالیت‌ها روزانه استفاده از روش‌های فشاردرمانی است.

 

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه گفت: کلمه فشار درمانی به یک سیستم ماساژ یا فشار شفابخش استناد می‌کند که توسط انگشت‌ها به بدن وارد می‌شود.

دكتر آقاجانی گفت: طب سوزنی و فشاردرمانی هر دو از درمان‌های شفابخش شرق باستان هستند که بر روی صورت امپراطورها و ملکه‌های چین انجام می شدند. ولی خبر خوب این است که این روش اکنون نیز بر روی صورت مردم خسته قرن معاصر هم موثر است.

 

وی در ادامه گفت: برای ماساژ دست‌ها می توانید به ترتیب زیر عمل كنید؛

پشت دست‌ها را تا مچ محكم فشار داده و به آرامی‌ بازگردید و میان كف دست و انگشتان را فشار دهید.

هر انگشت را به تنهایی فشار دهید و با انگشت خود حركت چرخشی را اطراف مفاصل آن انجام دهید. انگشت را نگه دارید و آن را آهسته بكشید.

میان تاندون‌های پشت دست خود را با انگشت ماساژ دهید.

دست‌های خود را از كف دست تا انتهای مچ، با انگشت فشار چرخشی دهید.

كف دست خود را از نوك انگشتان تا مچ ماساژ دهید/باشگاه خبرنگاران