اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باورهای غلط در مورد نینجاها +عکس



 نینجاها, عکس نینجاها, مبارزان قدیمی ژاپنی

اگر می خواهید با بعضی از باورهای غلطی که در مورد مبارزان قدیمی ژاپنی به نام " نینجا" وجود دارد آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ما با شنیدن واژه " نینجا " به یاد مردان سیاه پوشی می افتیم که ناگهان از میان تاریکی ظاهر شده و دشمنان خود را از بین می برند و دوباره با همان سرعت در تاریکی شب محو می شوند. در این میان تصورات و باورهای غلط زیادی در مورد نینجاها وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این باورهای غلط در مورد این جنگاوران سیاه پوش آشنا کنیم.

 

نینجا ها افسانه ای هستند

بسیاری معتقد هستند که نینجاها در حقیقت قهرمانانی افسانه ای هستند که در داستان ها وجود داشتند. اما حقیقت در مورد نینجاها این است که تاریخچه این افراد به چیزی در حدود 800 سال قبل بر می گردد. در آن دوران نینجاها به منظور حفاظت از خود و خانواده هایشان در برابر حملات دزدان و گروه های سامورایی تعلمیات رزمی را فرا می گرفتند. در طول سالهای طولانی نینجاها در نقش محافظان شخصی و یا ٱدمکش های اجیر شده به کار می رفتند.

 


 

 نینجاها, عکس نینجاها, مبارزان قدیمی ژاپنی

 

 

نینجاها از ماسک استفاده می کنند

نینجاهای امروزی که بیشتر در نقش محافظان شخصی به کار می روند معمولا از کت و شلوار استفاده می کنند. باید گفت که استفاده از لباسهای سیاه و نقاب بیشتر در گذشته ها و مربوط به بحث استتار بوده است. یک نینجا معمولا زمانی از البسه سیاه بهره می برد که بخواهد در شب به انجام کار بپردازد.

 

 

 نینجاها, عکس نینجاها, مبارزان قدیمی ژاپنی


 

نینجاها می توانند غیب شوند

در بسیاری از فیلمهایی که در آن نینجا ها نشان داده می شوند به مسئله ای به عنوان غیب شدن اشاره می شود. اما حقیقت این است که ترک سریع صحنه نبرد یکی از توانایی های اصلی یک نینجا است. باید گفت که نینجاها برای رسیدن به این توانایی با استفاده از بمب های دودزا و یا پاشیدن خاک به چشم دشمنان خود دید دشمنان خود را برای چند لحظه مختل کرده و به سرعت محل را ترک می کردند.

 

 

 نینجاها, عکس نینجاها, مبارزان قدیمی ژاپنی



 

سلاح های نینجا

بسیاری تصور می کنند که نینجاها تنها از سلاح های سرد زمان ژاپن باستان استفاده می کنند. سلاح هایی مثل شمشیرهای ژاپنی و یا ستاره های فلزی که به عنوان سلاح های پرتابی از آن استفاده می شده است. باید گفت که نینجاها علاوه بر استفاده از این سلاح ها از قرن های گذشته با باروت نیز آشنا بوده و از آن برای تولید دود و همچنین بمب های انفجاری استفاده می کردند. نینجاهای امروز نیز علاوه بر عنوان سلاح های سرد برای کار با انواع سلاح های گرم نیز آموزش دیده اند.

 

 

 نینجاها, عکس نینجاها, مبارزان قدیمی ژاپنی



 

یک نینجا باید قوی و سریع باشد

در حقیقت باید به این مسئله اعتراف کرد که مسئله مهم برای یک نینجا استفاده صحیح از بدن است. این که شما بتوانید در لحظه مناسب به خوبی واکنش نشان دهید و در عین حال بتوانید حرکات دشمن را نیز به سرعت تشخیص دهید. بسیاری از نینجاها با تمرکز بر روی بدن خود و حرکات آن می توانند دشمنان خود را نابود کرده و از سرراه بردارند. چه شما پیر و یا جوان باشد ، لاغر و یا چاق و بلند یا کوتاه می توانید با تمرکز بر روی اندام خود به خوبی و سرعت کار خود را انجام دهید.

 

 

 نینجاها, عکس نینجاها, مبارزان قدیمی ژاپنی



 

یک نینجا شمشیر دشمن را با دست خالی می گیرد

در حقیقت باید گفت که نینجاها به صورت سنتی از سرعت بالای خود برای کنار کشیدن از مقابل شمشیر طرف مقابل استفاده می کند. باید گفت در زمانی که یک شمشیر به سمت شما می ٱید امکان دفاع در برابر ٱن با دستهای خالی وجود ندارد و بهترین کارهای ممکن یا تغییر سریع مکان و یا استفاده از سلاح برای حمله دشمن است./

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس العمل بدن در برابر رژیم های لاغری غلط



 

رژیم لاغری, چاق شدن, برنامه کاهش وزن

رژیم لاغری - امروزه تعداد افرادی که به دنبال رژیم های سریع و آنی برای لاغری می گردند کم نیست اگر شما هم از این رژیم پیروی می کنید به این مطلب توجه کنید.
بسیاری از افراد به ویژه بانوان اقدام به رژیم لاغری به روش شخصی می نمایند . سلایق شخصی در رژیم لاغری و غذایی هیچ توجیه علمی نداشته و اثرگذار نیست . چنین روش های خودسرانه نه تنها اقدامی بیهوده می باشد بلکه موجب تنش و بروز رفتارهای عصبی و کسالت روحی نیز می شود .

اولین و رایج‌ترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب می‌شوند محاسبه غلط کالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است. بدترین روش برای شروع رژیم غذایی، کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن است. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد، بلکه مستقیما به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.
 در این برنامه‌ها چربی بدن کاهش نمی‌یابد، بلکه در واقع تنها پروتئین از دست می‌رود که برای کلیه‌ها بسیار خطرناک است. هنگامی که این نوع رژیم‌ها موقتا قطع شوند فرد مجددا با افزایش وزن به صورت چربی مواجه می‌شود و اغلب می‌بینیم فرد حتی چاق‌تر از زمان قبل از رژیم شده است.

موضوع لاغری و بلعکس چاقی باید علمی و با شناخت از کنش و واکنش اندام های درونی بدن باشد . وقتی افراد کثیری از مکانیسم لاغری در سلول های بدن و این که چگونه و در چه شرایطی چربی می سوزد و یا چگونه توده عضلات و چربی در بدن شکل می گیرد شناختی ندارند ، بدیهی است تلاش برای لاغری یا چاقی بیهوده خواهد بود.
وقتی شخصی از چگونگی ترشح انسولین در بدن اطلاعی ندارد و از عملکرد انسولین در بدن آگاه نیست ، یا فرق چربی های مفید و چربی های بد را نمی داند ، رژیم لاغری وی جز سختی و عذاب چیزی دیگری را برایش به ارمغان نمی آورد.

نکته: گرسنه ماندن باعث می‌شود وزن بدن به دلیل ذخیره‌سازی چربی افزایش یابد. اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدیدنظر کنید. به جای گرسنگی یک برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین کنید و بیشتر به باشگاه بروید. از میوه‌جات، سبزیجات، حبوبات، گوشت‌های کم‌چرب و ماهی استفاده و سعی کنید ۴ یا ۵ بار در هفته طبق یک برنامه منظم ورزش کنید.

منبع:yic.ir