اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر:پیگیرمجوزحزب پیشرفت وعدالت نشده‌ام



 

 

مجوز حزب

 

هنوز برای تشكیل حزب " پیشرفت و عدالت" درخواست مجوز نكرده‌ایم. البته مجوز روزنامه را گرفته‌ایم كه هنوز منتشر نشده است/فراكسیون پیشرفت و عدالت بر اساس اساسنامه فراكسیون اصولگرایان شكل گرفت.

 

رئیس فراكسیون پیشرفت و عدالت، در پاسخ به سوالی كه به فعالیت كمرنگ این فراكسیون در مجلس اشاره داشت، گفت: این فراكسیون در حال حاضر فعال است.

محمدرضا باهنر دبیركل جامعه اسلامی مهندسان كه چندین ماه پیش اعلام كرده بود، به دنبال تشكیل حزب جدیدی با نام " پیشرفت و عدالت" است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا كه پیگیر آخرین وضعیت شكل‌گیری این حزب شد، گفت: هنوز برای تشكیل این حزب درخواست مجوز نكرده‌ایم. البته مجوز روزنامه " پیشرفت و عدالت" را گرفته‌ایم كه هنوز منتشر نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری كه به به فعالیت كمرنگ این فراكسیون در مجلس اشاره داشت و می‌پرسید كه تفاوت فراكسیون پیشرفت و عدالت با فراكسیون اصولگرایان چه بود كه منجر به انشعاب شما از این فراكسیون شد؟، گفت: فراكسیون پیشرفت و عدالت زیر مجموعه‌ای فراكسیون اصولگرایان است.

نایب رئیس و سخنگوی فراكسیون اصولگرایان با اشاره به اساسنامه این فراكسیون گفت: در این اساسنامه آمده است كه فراكسیون‌های دیگری در جوار فراكسیون اصولگرایان می‌تواند شكل بگیرد. البته زیر مجموعه‌های فراكسیون اصولگرایان نباید مصوباتی مخالف با مصوبات فراكسیون اصولگرایان داشته باشد.

باهنر كه انشعاب فراكسیون " پیشرفت و عدالت" از فراكسیون اصولگرایان را رد می‌كرد، تشكیل آن را منطبق با اساسنامه فراكسیون اصولگرایان دانست و تاكید كرد: فراكسیون پیشرفت عدالت در حال حاضر مشكلی ندارد و در حال فعالیت است.

اظهارات محمدرضا باهنر در مورد فعال بودن فراكسیون " پیشرفت و عدالت" در حالی مطرح می‌شود كه آخرین جلسات آن مربوط به زمان بررسی كابینه دولت دهم بوده و پس از آن هیچ خبری از فعالیت‌های این فراكسیون مخابره شنیده نشده است.


ویدیو مرتبط :
مختارنامه وعدالت علی(ع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از رايزني گسترده با باهنر تا ...



 

از رايزني گسترده با باهنر تا ...

 

حاشيه‌هاي سومين انتخابات هيات رئيسه در مجلس هشتم

از رايزني گسترده با باهنر تا شوخي نمايندگان در انتخاب رئيس


نمايندگان به شوخي نام محبي‌نيا و قاضي‌پور را به عنوان رقباي لاريجاني براي رياست مطرح كردندپس از آنكه شهاب‌الدين صدر به‌عنوان نايب رئيس دوم مجلس انتخاب شد، مراسم ديده بوسي با وي از سوي نمايندگان آغاز شد.

سومين انتخابات هيات رئيسه در مجلس هشتم، همچون ديگر انتخابات‌هاي مشابه داراي حواشي بسياري بود. حاشيه‌هايي كه از ساعات آغازين جلسه امروز با رايزني گسترده با باهنر آغاز شد و با شوخي در حين شمارش آراء پايان گرفت.
به گزارش خبرنگار ايلنا، صندلي محمدرضا باهنر نماينده تهران جزء پر مراجعه‌ترين صندلي‌ها در جلسه امروز و پيش از آغاز انتخابات هيات رئيسه بود.
سليمان جعفرزاده رئيس كميسيون اجتماعي با مراجعه به صندلي باهنر از وي درخواست كرد براي لحظاتي به ميان اعضاي كميسيون اجتماعي برود و باهنر براي دقايقي به مذاكره با اعضاي اين كميسيون پرداخت. باهنر براي دقايقي كوتاه به جايگاه هيات رئيسه رفت و به مذاكره با با لاريجاني پرداخت كه لبخند رئيس مجلس پس از لحظاتي ديده شد.
در هنگام راي گيري براي رياست مجلس، جهانبخش محبي‌نيا عضو هيات رئيسه از نمايندگان پرسيد كه آيا كانديدايي به جز آقاي لاريجاني براي رياست وجود دارد؟ كه كاظم جلالي نماينده شاهرود به شوخي خطاب به همكارانش گفت: روي من حساب نكنيد!
برخي از نمايندگان هم اسم نادر قاضي‌پور را فرياد مي‌زدند.
جلالي خطاب به جهانبخش محبي‌نيا گفت: شما هم كانديداييد؟ و سپس در ميان نمايندگان به شوخي فرياد زد: آقاي محبي‌نيا منصرف شده است!
پس از آنكه شهاب‌الدين صدر به‌عنوان نايب رئيس دوم مجلس انتخاب شد، مراسم ديده بوسي با وي از سوي نمايندگان آغاز شد.
شهاب‌الدين صدر نزد محمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس رفت و با وي به ديده بوسي پرداخت.
تعداد زيادي ازنمايندگان پس از اعلام اسامي و اراء نايب رئيسان مجلس، نزد مسعود پزشكيان رفته و با وي به ديده بوسي و گفت‌وگو پرداختند و شايد اين به علت راي بالاي وي در انتخاب نواب رئيسان بود. رئيس مجلس هم شخصا از جايگاه هيات رئيسه از او به دليل حضور در اين رقابت تشكر كرد...../تحلیل:ایلنا