اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باند تهیه و توزیع لوازم یدكی تقلبی متلاشی شد



 

 

 

رئیس ‌پلیس آگاهی تهران از كشف مقادیر قابل ‌توجهی لوازم یدكی تقلبی در حال بسته‌بندی در جنوب تهران خبر داد و گفت كه با دستور مقام قضایی ۹ مغازه كه لوازم تقلبی می‌فروختند، امروز پلمب می‌شوند.


سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس‌ پلیس آگاهی تهران بزرگ روز گذشته در یك نشست خبری با اشاره به این خبر گفت: به دنبال گزارش‌های مردمی در ارتباط با این كه در یك گاراژ در منطقه نازی‌آباد تهران افرادی با وارد كردن لوازم یدكی تقلبی، این لوازم را با مشخصات یك شركت بزرگ قطعه‌سازی معتبر داخل كشور بسته‌بندی می‌كنند، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و ماموران با كنترل نامحسوس محل، مقادیر قابل‌ توجهی انواع لوازم یدكی به همراه كارتن و برچسب‌های مربوط به شركت معتبر لوازم یدكی را كشف و ضبط و در این ارتباط چندین نفر به همراه مالك محل را دستگیر كردند.


سرهنگ محمدیان تصریح كرد: در مرحله بعد و پس از هماهنگی با مقام قضایی، عرضه‌كنندگان این لوازم تقلبی شناسایی و چندین محل نیز كه در زمینه فروش لوازم مسروقه از جمله سیستم انژكتور و رادیوپخش خودرو فعال بودند، شناسایی شدند كه پس از دستور قضایی و هماهنگی با اداره اماكن ۹ مغازه صبح امروز (دوشنبه) پلمب خواهند شد و بر سردر این مغازه‌ها پلاكارد نیز نصب می‌شود.



رئیس‌ پلیس آگاهی تهران اضافه كرد: مبارزه با خریداران اموال مسروقه از اولویت‌های ماموریتی پلیس آگاهی بوده و با این افراد بشدت برخورد خواهد شد و باتوجه به سوابقی كه این افراد دارند، عملا قادر به دریافت پروانه كسب نخواهند بود.


● تعقیب و گریز با سارق فراری از زندان


خبر مربوط به هدف قرار گرفتن یك سارق فراری از زندان نیز از جمله اخباری بود كه سرهنگ محمدیان با اشاره به پرونده متهم گفت: از ۳ ماه پیش و به دنبال چندین فقره شكایت از سوی صاحبان دفاتر اسناد رسمی در محدوده سركلانتری ششم مبنی بر سرقت اسناد و مدارك مشتریان و گشودن گاوصندوق، پرونده این شكایت‌ها به دستور بازپرس سپیدنامه در شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۴ برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع و با آغاز تحقیقات مشخص شد كارمند یك دفترخانه وقتی با فرد سارق روبه‌رو شده، با وی درگیر شده كه سارق حرفه‌ای فرار كرده است.



● مجرم سابقه‌دار


با به دست آمدن این سرنخ، ماموران با تحقیق از كارمند دفترخانه از طریق تصاویر سارقان حرفه‌ای در بانك اطلاعات مجرمین پلیس آگاهی، سارق تحت تعقیب به نام باقر ۳۴ ساله را شناسایی كردند و معلوم شد این فرد دارای ۸ فقره سابقه كیفری است و ده‌ها فقره سرقت در پرونده اتهامی وی وجود دارد، به طوری كه ادامه تحقیقات مشخص كرد متهم با قرار ۴ میلیارد ریالی به زندان منتقل و پس از چند ماه به بهانه مرخصی از زندان متواری شده است.



رئیس آگاهی تهران اضافه كرد: پس از جمع‌بندی اطلاعات مربوط به متهم، سرانجام وی در شهرستان اسلامشهر شناسایی شد و هنگامی كه به محاصره كارآگاهان درآمد، با خودروی خود اقدام به فرار كرد كه با تعقیب وی سرانجام متهم در شهر قرچك ورامین از خودروی خود پیاده و متواری شد كه ماموران نیز با هشدارهای متعدد سرانجام با استفاده از قانون به‌كارگیری سلاح، او را از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار داده و دستگیر كردند.



با انتقال متهم به بیمارستان و مداوای اولیه، وی تاكنون به ۱۰ فقره سرقت از دفاتر اسناد رسمی اعتراف كرده است كه در این ارتباط صاحبان دفاتر اسناد رسمی می‌توانند برای ارائه شكایت و شناسایی متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه كنند.



● شناسایی كلاهبردار


فرمانده پلیس آگاهی تهران همچنین از دستگیری یك شیاد كلاهبردار خبر داد كه این متهم پس از كرایه خانه با پیش‌پرداخت پایین و اجاره بالا به واگذاری ملك مورد اجاره اقدام كرده بود كه پس از طرح شكایت از سوی یك مالباخته، این متهم به نام رضا ۳۲ ساله شناسایی شد و ماموران توانستند پس از چند شبانه‌روز كنترل محل، او را در حالی كه قصد فرار از بالكن محل مخفیگاه خود را داشت، دستگیر كنند.



با انتقال متهم و اعتراف وی به كلاهبرداری، برادران متهم سعی داشتند رضایت شاكی را جلب كنند كه در مرحله بعدی از تحقیقات،۲ پرونده كلاهبرداری دیگر از متهم درخصوص خرید خودروی پروتون و لوازم خانگی مطرح شد.



سرهنگ محمدیان تصریح كرد: با توجه به این كه احتمال كلاهبرداری‌‌های دیگر این متهم وجود دارد، بازپرس پرونده با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم بدون پوشاندن چهره، از مردم خواست چنانچه از متهم فوق شكایت دارند، به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه كنند.

 

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
باند بزرگ ضرب و توزیع سکه های تقلبی توسط مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و متلاشی شد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشک جوان سرکرده باند توزیع اسکناس و داروی تقلبی + عکس



پزشک جوان با همدستی هفت مرد تبهکار شبکه توزیع اسکناس‌های جعلی و داروهای تقلبی را راه‌اندازی کرد. سرکرده باند بابت اقدامات مجرمانه همدستانش به آنها حقوق می‌داد.

به گزارش جام جم، ماموران پلیس امنیت شهرستان جویبار در آخرین روزهای سال گذشته و با گزارش های مردمی در جریان فعالیت شبکه خرید و فروش چک و اسکناس های جعلی قرار گرفتند. ماموران پس از چهار ماه عملیات ویژه در این زمینه، سرانجام هفته گذشته با کسب سرنخ هایی توانستند سه عضو این باند را شناسایی کنند. ماموران با هماهنگی قضایی برای دستگیری اعضای باند به مخفیگاه آنها اعزام شده و نوزدهم تیر امسال هر سه متهم را هنگام خروج از مخفیگاهشان دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان به نام های رضا، بهزاد و رحیم، 99 قطعه اسکناس 10 هزار تومانی جعلی کشف و خودروهای متهمان نیز توقیف و به پارکینگ پلیس منتقل شد.

متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی شهرستان جویبار منتقل شدند و پس از اظهارات ضد و نقیض، اعتراف کردند با همدستی یک پزشک به نام سیامک که تا چندی پیش ساکن تهران بوده و اکنون در یکی از محله های جویبار زندگی می کند و چهار نفر دیگر، یک باند را تشکیل داده و در زمینه تهیه و فروش اسکناس و چک های جعلی و نیز فروش داروهای قاچاق فعالیت داشته اند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، این پزشک سرکرده باند است و درازای اقدامات مجرمانه همچون فروش داروی تقلبی و توزیع اسکناس های جعلی به اعضای باند حقوق می دهد. با اعتراف هر سه متهم برای آنها قرار قانونی صادر شد.

 

اخبار,اخبار حوادث,داروی تقلبی


جستجوی پلیس برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه داشت تا این که روز بعد مخفیگاه سرکرده باند شناسایی شد و ماموران با دستگیری او، در خانه اش 1823 عدد آمپول دیکنوفناک، 20 عدد متادون، هزار عدد کپسول خارجی قاچاق و مقداری شیشه و پایپ همراه یک عدد قمه و شوکر کشف کردند.

 

اخبار,اخبار حوادث,داروی تقلبی


پزشک جوان با انتقال به اداره پلیس در بازجویی گفت: از مدتی پیش باندی را تشکیل دادم و در زمینه قاچاق انواع داروها و نیز تهیه و فروش اسکناس و چک های جعلی با همدستانم فعالیت داشتم. در این مرحله از تحقیقات مخفیگاه چهار عضو دیگراین باند که فراری بودند نیز شناسایی شد و آنها یکی پس از دیگری در عملیات جداگانه پلیسی دستگیر شدند.

سرهنگ سیدرحمان رضازاده، فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در این باره به جام جم گفت: متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

 

 اخبار حوادث  - جام جم