اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بام ایران در آستانه یخ زدگی


هوای استان چهارمحال و بختیاری رو به سردی گذاشته است و هم اکنون دمای هوا در بسیاری از مناطق این استان افت شدید داشته است و مردم لباس گرم زمستانی خود را پوشیدند.

خبرگزاری مهر: هوای استان چهارمحال و بختیاری رو به سردی گذاشته است و هم اکنون دمای هوا در بسیاری از مناطق این استان افت شدید داشته است و مردم لباس گرم زمستانی خود را پوشیدند.

چهارمحال و بختیاری استانی کوهستانی با شرایط اقلیمی معتدل کوهستانی است که در نقاط مرتفع رشته‌کوه زاگرس قرارگرفته است.

اگرچه هنوز در این استان به فصل سرما و یخ‌زدگی نزدیک نشده‌ایم اما به نظر می‌رسد که سرما پیش از موعد وارد چهارمحال و بختیاری شده است و دمای هوا افت شدیدی داشته است.

از ابتدای هفته جاری دما در این استان کم‌کم کاهش‌یافته است و هم‌اکنون به کمترین میزان خود در طی سه ماه گذشته رسیده است.

دما در بسیاری از نقاط چهارمحال و بختیاری به دو درجه سانتی‌گراد رسیده که دما در همین منطقه در سطح زمین منفی یک تا منفی دو درجه است.

هم‌اکنون حداقل دمای شهرهای شهرکرد، بلداجی، گندمان دو درجه سانتی‌گراد توسط هواشناسی ثبت‌شده است و دمای شهرهای بروجن، سورشجان حدود سه درجه سانتی‌گراد ثبت‌شده است.

یکی از شهروندان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چند روزی است که هوا به‌شدت سرد شده است و به نظر می‌رسد که زمستان زودتر از موعد فرا رسیده است.

علی حسینی ادامه داد: شب‌ها هوا بسیار سرد می‌شود و این سرد شدن هوا در این موقع سال بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

دما در سطح زمین در بسیاری از مناطق استان به منفی ۲ درجه رسیده است

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دما در بسیاری به نقاط استان به دو درجه سانتی‌گراد رسیده است.

مهرداد قطره عنوان کرد: دمای اندازه‌گیری شده دو درجه سانتی‌گراد مربوط به ارتفاع یک تا یک و نیم متری از سطح زمین است.

وی عنوان کرد: دمای سطح کف زمین در حال حاضر در مناطقی که افت شدید دما داشته‌اند حدود منفی یک تا منفی دو درجه است.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش دما در برخی از نقاط استان مانند شهرکرد، بلداجی و... عنوان کرد: کشاورزان باید هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

خطر یخ زدگی محصولات کشاورزی


وی عنوان کرد: کشاورزان به‌ویژه ذرت کاران برای جلوگیری از خسارت یخ‌زدگی به محصولات کشاورزی خود باید اقدام به برداشت محصولات خود بکنند.

قطره در ادامه عنوان کرد: یخ‌زدگی محصولات کشاورزی می‌تواند خسارت قابل‌توجهی را به کشاورزان و باغداران وارد کند که کشاورزان باید نسبت به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده، بیان کرد: هوا استان چهارمحال و بختیاری طی روزهای آینده صاف تاکمی ابری پیش‌بینی می‌شود که با توجه به وزش باد احتمال مشاهده پدیده گردوغبار دو از انتظار نیست.


ویدیو مرتبط :
درمان سرما زدگی ناشی از یخ زدگی پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی در شبکه ج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبال ایران در آستانه نابودی اخلاقی



فوتبال ایران در آستانه نابودی اخلاقی

 

پنج شنبه شب مدیران فوتبال قطر در زوریخ با لابی‌های فراوان و رایزنی‌های گسترده موفق شدند بیست و یک عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال را متقاعد کنند تا جواز میزبانی رقابت‌های مهیج جام جهانی 2022 فوتبال را به این کشور اعطا کنند تا برای نخستین بار میزبانی رقابت‌های جام جهانی به یکی از کشورهای حاضر در منطقه خاورمیانه اعطا شود.

 

پس از این که سپ بلاتر در برابر دوربین‌های بزرگترین رسانه‌های خبری جهان نام کشور هشتصد هزار نفری قطر را از پاکت سفید رنگ میزبانان جام جهانی بیرون کشید،و با هیجان نام میزبان رقابت‌های جام جهانی 2022 را به زبان آورد بسیاری از منتقدان فوتبال ایران مدیران ورزشی کشور را سرزنش کردند که چرا ما به جای قطری‌ها میزبانی این رقابت‌های مهم و مهیچ را به دست نیاوردیم، با طرح این موضوع بسیاری از منتقدان سطحی نگر که به دنبال موج سواری از جریان به وجود آمده بودند  هم با تکرار این ادعا مدعی شدند فوتبال ما باید امروز به جای قطر میزبان جام جهانی می‌شد چرا که ما به مراتب از قطری‌ها لایق‌تر بودیم.

شاید در نگاه نخست سخن این افراد منطقی به نظر می‌رسید اما با کمی تامل  و تعمق روی این مساله این سوال برای افکارعمومی به وجود می‌آید که بر چه اساس و معیاری باید فوتبال ایران همانند قطر هشتصد هزارنفری چنین میزبانی مهمی را به دست آورد،وقتی در فوتبال ایران همه عوامل اجرایی در پی نظم گریزی و رجوع به مسائل غیر حرفه‌ای هستند چرا باید در چنین رقابتی فوتبال ایران به عنوان مهم میزبانی مهم‌ترین رویدادی جهانی فوتبال دست پیدا کند و در کورس با مدعیان نام آشنای دنیای فوتبال چهره پیروز به خود بگیرد.

امروز مدیران فوتبال قطر به دنبال برگزاری ایده‌آل بازی‌های جام جهانی 2022 به سر می‌برند تا بتوانند پس از برگزاری این مسابقات بافکارعمومی را متقاعد کنند که آنها توانایی میزبانی بازی‌های المپیک را نیز دارند اما در فوتبال ایران مدیران ما به دنبال این هستند که چگونه بازیکنان متخلف خود را از پشت میله‌های بازداشتگاه بیرون بکشند تا این ستاره‌های کاغذی بتوانند برای بقای آنها روی صندلی مدیرعاملی در مستطیل سبز توپ بزنند و گلزنی کند تا مبادا پایه‌های کرسی مدیریتی آنها به لرزه در نیاید.

نگاه مدیران ما به مقوله فوتبال به قدری مبتدیانه است که رسیدن به جایگاه فعلی قطر آرزویی محال برای علاقمندان به فوتبال ایران است؛ چرا که هنوز مدیران فوتبال ایران نتوانسته‌اند به این درک برسد که برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا قبل ازهر کاری اصول اخلاقی و رفتاری دنیای فوتبال را رعایت کرد تا بتوان در میان قدرت‌های شاخص فوتبال دنیا شروع به رقابت کرد.

امروز در فوتبال ایران همه به دنبال کسب موفقیت و کسب نتیجه هستند تا به واسطه آن عمر مدیریتی خود را افزایش دهند و از انتقادات بی رحمانه منتقدان در امان بمانند در حالی که واقعیت فوتبال در هیچ کجای جهان به این شکل نیست، چون اگر قرار به اجرای این رویه باشد هرگز نمی‌توان با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها در فوتبال مقابله کرد، نگاه نتیجه‌گرا در فوتبال همه اصول اخلاقی را قربانی موفقیت می‌کند؛ به همین دلیل مدیرانی که به دنبال کسب نتایج هستند باید چشم بر تمام واقعیت‌های تلخ و تکان دهنده فوتبال ببندند تا به هدف دلخواه خود دست پیدا کنند، اتفاقی که متاسفانه در فوتبال ایران به شکل فراگیر در اکثر باشگاه‌ها در حال اجرا است.

امروزه در دنیای حرفه‌ای دنیا فوتبال تنها راه حلی که می‌توان با در پیش گرفتن آن قله‌های موفقیت را به راحتی فتح کرد رجوع به سیستم مدیریتی نوین فوتبال است،یعنی این که همه چیز با نظم و انضباط حرفه‌ای در جایگاه خود قرار گیرد تا هدف نهایی محقق شود اما در فوتبال ایران چنین سیستمی هرگز اجرا نمی‌شود چون هیچ کسی به معنای واقعی کلمه به اصول حرفه‌ای پایبند نیست، تنها فاکتوری که در فوتبال ایران جلوتر از تمامی اصول حرفه‌ای دنیا پیش می‌رود نظام پرداختی و دریافتی باشگاه‌ها با بازیکنان و مربیان است.

نکته جالب اینجاست که ستاره‌های کاغذی فوتبال ایران که همه ساله به دلیل سیستم بیمار حاکم در فوتبال ایران میلیون‌ها تومان از بودجه موجود در فوتبال ایران را به حساب شخصی خود واریز می‌کنند کوچک‌ترین اهمیتی به مسائل فنی، اخلاقی و انضباطی نمی‌دهند چون می‌دانند که مدیریت ناموفق فوتبال باشگاهی ایران آنها را به هر قیمتی زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند بی بندو باری‌های آنها برای هواداران بی گناه فوتبال ایران نمایان شود!به همین دلیل ستارگان کاغذی فوتبال ایران بدون هیچ انگیزه‌ای برای درخشش در میادین رسمی ترجیح می‌دهند به جای زندگی پاک و سالم به مسائل غیر اخلاقی رجوع کنند و پول باد آورده خود ناشی از قراردادهای سرسام آور را با خوش‌گذارنی‌های و میهمانی‌های آنچنانی با افرادی معلوم الحال به هدر دهند.

برای اثبات این مطلب می‌توان به ماجرای بازداشت چند فوتبالیست نام آشنا در میهمانی شبانه چند شب پیش یکی از خیابان‌های شمالی تهران اشاره کرد، جایی که سه ستاره فوتبال ایران و یک مربی لیگ برتری از سوی ماموران پلیس امنیت تهران بازداشت و روانه بازداشتگاه شدند.هر چند آنها این بارهم زیاد پشت میله‌ها نماندند و با وثیقه‌های آنچنانی آقایان مدیر خیلی زود از بازداشتگاه بیرون آمدند اما این مساله نشان می‌دهد که چرا فوتبال ایران اینگونه دچار عقب افتادگی شده است و کشوری هشتصد هزار نفری بیخ گوش ایران میزبانی رقابت‌های جام جهانی را برعهده می‌گیرد.

بدون تردید آنهایی که تا دیروز با جوزدگی بسیار فریاد می‌زنند چرا ما به جای قطر به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب نشدیم حالا به این مطلب پی برده‌اند که تا زمانی که تفکر مدیران ما به بیرون کشیدن ستاره‌های خود از پشت میله‌های بازداشتگاه معطوف شده نمی‌توان میزبان جام جهانی شد.../عصر ایران