اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باز هم نقض فرمان صریح رهبری وحمله به خانه کروبی



باز هم نقض فرمان صریح رهبری

حمله به خانه كروبی ؛‌ اقدام انقلابی یا آب به آسیاب دشمن ریختن؟! آقایان بدانند مملكت قانون دارد ،‌سیستم اطلاعاتی و امنیتی دارد‌ دستگاه قضایی دارد و از این رو ،‌ علیرغم تصور بعضی ها با جنگل بسیار متفاوت است ؛ و نیز فراموش نكنند كه سال گذشته ،‌بزرگترین ایرادی كه بر همین كروبی و موسوی می گرفتند این بود كه چرا در برابر قانون تمكین نمی كنند و می كوشند اعتراض خود به نتایج انتخابات را از راه های غیرقانونی و تجمعات و ... پیگیری كنند. حال چگونه خود همان مسیر را می روند؟!


در حالی كه روز جمعه ، اخبار حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز قدس ،‌مهم ترین خبر كشورمان بود كه بازتاب های بین الملیی فراوانی هم داشت ،‌ تجمع عده ای در برابر خانه مهدی كروبی ،‌كاندیدای انتخابات گذشته ریاست جمهوری و حمله آنها به خانه وی ،‌ دستاویز مناسبی برای رسانه های بیگانه بود كه با كمرنگ كردن اخبار مربوط به راهپیمایی روز قدس ،‌ رویداد یكی از كوچه های شمالی تهران را در صدر اخبار خویش قرار دهند و سپاسگزار مهاجمانی باشند كه برایشان خوراك خبری مهیجی فراهم آوردند ؛‌به ویژه آن كه این تجمع و درگیری ،‌به تیراندازی و مجروح شدن چند نفر هم منجر شد و البته بین رسانه های موافق و مخالف كروبی نیز دعوایی بر سر این كه مقصر چه كسی بود و اول چه كسی شروع كرد ، آغاز شد!


این كه در روز حادثه دقیقاً‌ چه رخ داد،‌ موضوع نوشتار حاضر نیست ؛‌ دفاع از كروبی یا نقد عملكرد وی در ماجراهای بعد از انتخابات نیز ،‌ دغدغه این مكتوب نیست ،‌ چه آن كه هر كسی و از جمله كروبی ،‌خود باید پاسخگوی رفتارهایش باشد.


آنچه باعث شد این چند سطر از سر دلسوزی برای جامعه و نظام و انقلاب به رشته تحریر درآید ،‌موضوعی به نام قانونگرایی است كه گویا به یك شوخی تكراری تبدیل شده است و تعریف عده ای از قانون ،‌ دقیقاً‌ همان چیزی است كه در مخیله آنها می گذرد و نه چیز دیگر!


واقعاً‌ جای درد و تأسف است كه بعد از سه دهه كه از انقلاب اسلامی و استقرار حكومت قانون در كشور گذشته است ،‌ مجبور هستیم در باب بدیهیاتی مانند اهمیت قانون و این كه اجرای آن ،‌برای جامعه مفید است و نباید آن را نقض كرد و ... سخن بگوییم.


در موضوع مورد بحث نیز حتی اگر از منظر كسانی كه شخصی به نام مهدی كروبی را "فتنه گر و خائن و عامل دست موساد و ..." می دانند به ماجرا نگاه كنیم ،‌ نمی توانیم بپذیریم كه عده ای فراتر از قانون ،‌بدون مجوز از وزارت كشور در مقابل خانه یك شهروند ( حتی یك شهروند بد!) تجمع كرده ،‌سنگ پرانده و بر دیوارهایش شعار نوشته و این اقدام را چندین شب ادامه داده اند.


حتی اگر كروبی مجرم باشد ،‌این وظیفه دستگاه های امنیتی و قضایی است كه با او برخورد كنند ،‌نه وظیفه اشخاص دیگر.

اگر قرار باشد هر كسی بخواهد با هر كسی كه مشكل دارد ،‌شخصاً‌برخورد و تسویه حساب نماید كه باید در دستگاه قضایی را تخته كرد و پلیس را منحل نمود و به جامعه ای بدوی و متوحش تبدیل شد و فرهنگ ایرانی - اسلامی را به موزه سپرد!


گذشته از این ها ،‌ متاسفانه افرادی كه چنین اقداماتی را شكل می دهند ،‌داعیه پیروی از ولایت را دارند و این خود ،‌بزرگ ترین جفا به ولایت است.


مزید یادآوری اینان ،‌ به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره می كنیم كه در 19 دی سال گذشته در جمع مردم قم بیان داشتند و رسماً‌،‌علناً‌ ،‌صراحتاً‌ و با بیانی بلیغ و به زبان فارسی ،‌هر گونه اقدام فراقانونی و خودسری را منع كردند ؛ عین سخن ایشان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری چنین است:


« می خواهم عرض بكنم جوانهاى عزیز مراقب باشند، مواظب باشند كه هرگونه كار بى رویه‌‌‌اى، كمك به دشمن است. اینجا جوانها تلفن میكنند - میفهمم من، میخوانم، غالباً تلفنها و نامه ها را خلاصه می كنند، هر روز مى آورند، من نگاه میكنم - مى بینم همین طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانى؛ گاهى هم از بنده گله میكنند كه چرا فلانى صبر میكند؟ چرا فلانى ملاحظه میكند؟

من عرض میكنم؛ در شرائطى كه دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امكاناتِ خود درصدد طراحى یك فتنه است و میخواهد یك بازى خطرناكى را شروع كند، باید مراقبت كرد او را در آن بازى كمك نكرد. خیلى باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خودش با قاطعیت وارد شد.


دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هیچگونه تخطى از قانون، بایستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگیرد؛ اما ورود افرادى كه شأن قانونى و سمت قانونى و وظیفه ى قانونى و مسئولیت قانونى ندارند، قضایا را خراب میكند. خداى متعال به ما دستور داده است: «و لایجرمنّكم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى».

بله، یك عده‌‌‌‌اى دشمنى میكنند، یك عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج میدهند، یك عده اى از خباثت‌‌‌كنندگان پشتیبانى میكنند - اینها هست - اما باید مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضایا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى كه از آنها بیزار هم هستند، لگدمال میشوند؛ این نباید اتفاق بیفتد.


من برحذر میدارم جوانهاى عزیز را، فرزندان عزیز انقلابىِ خودم را از اینكه یك حركتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چیز بر روال قانون. » (لینك منبع)


حال این سوال مطرح است كه با این دستور ولی فقیه ،‌ كسی كه خود را مطیع ولایت می داند ،‌ به خود اجازه می دهد كه به هر دلیلی هم كه باشد ،‌ به اقدامات خودسرانه و فراقانونی ادامه دهد؟

پاسخ قطعاً‌منفی است ،‌مگر آن كه بپنداریم این افراد ،‌ در اظهار تبعیت از ولی فقیه ،‌ صداقت ندارند و از این كه فرمان و توصیه و نصیحت رهبری بر زمین بماند ،‌ ناراحت نمی شوند.


آقایان بدانند مملكت قانون دارد ،‌سیستم اطلاعاتی و امنیتی دارد ،‌ دستگاه قضایی دارد و از این رو ،‌ علیرغم تصور بعضی ها با جنگل بسیار متفاوت است ؛ و نیز فراموش نكنند كه سال گذشته ،‌بزرگترین ایرادی كه بر همین كروبی و موسوی می گرفتند این بود كه چرا در برابر قانون تمكین نمی كنند و می كوشند اعتراض خود به نتایج انتخابات را از راه های غیرقانونی و تجمعات و ... پیگیری كنند. حال چگونه خود همان مسیر را می روند؟!

راستی آیا اینان می دانند كه با حركات خودسرانه اخیر خود ،‌ چقدر برای رسانه های بیگانه خبرسازی كرده و رسماً آب به آسیاب آنها ریخته اند؟


آیا درك این نكته كه « اگر همه چیز از مجرای قانونی پیش برود و دستور رهبری مبنی بر عدم خودسری رعایت شود جامعه بهتری خواهیم داشت» ، ‌آنقدر سخت است كه هنوز كه هنوز است باید شاهد چنین وقایعی باشیم؟.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
اعترافات صریح رابط کروبی با سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی قفل قهوه‌خانه‌ها این طوری باز می شود


 قفل قهوه‌خانه‌ها باز شد!