اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باز هم حادثه در حج/درهای قطار خراب شد،زائران دچار خفگی شدند



روزنامه الریاض خبر داد: 204 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

 کمیته امدادرسانی شهری عربستان  اعلام کرد  حجاج در حال حرکت از مشعر عرفات به سمت مکه مکرمه بودند که به دلیل طولانی شدت مدت انتظار در پی خرابی درهای قطار، دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

 طبق اعلام این کمیته پنج نفر به بیمارستان منتقل شدند و بقیه هم درمحل درمان شدند.

حادثه چند روز گذشته سقوط جرثقیل و بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن 107 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.

همچنین حادثه آتش سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها و تخلیه 1500 نفر از حاجیان شد.ریزش کوه نیز چند زائر را مصدوم کرد.

اخبار حوادث - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
اگر دچار خفگی شدیم، چه کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتوبوس زائران ایرانی در عربستان دچار حادثه شد



اتوبوس حامل عمره‌گزاران ایرانی که برای عزیمت به ایران، مکه را به سمت فرودگاه جده ترک می‌کردند، صبح امروز دچار حادثه شد و 2 زائر ایرانی در این حادثه جراحت سطحی برداشتند.

به گزارش ایسنا، سحرخیز، مسؤول ستاد عملیات عمره در مکه مکرمه درباره‌ی این حادثه توضیح داد: اتوبوس حامل عمره‌گزاران ایرانی که صبح امروز (سه‌شنبه) زائران را از مکه به فرودگاه جده انتقال می‌داد، دچار حادثه شد و دو نفر از زائران ایرانی در این حادثه دچار جراحت سطحی شدند که با حضور مسؤولان ستاد عملیات عمره در مکه و نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در محل حادثه، مجروحان به سرعت به بیمارستان نور در کمربندی مکه انتقال داده شدند.

او ادامه داد: دو زائر آسیب دیده لحظاتی پیش پس از انجام امور درمانی در بیمارستان، به فرودگاه جده انتقال داده شدند تا از پرواز خود جا نمانند.

وی گفت: غیر از دو زائر مجروح شده، باقی زائران در سلامت کامل بسر می‌برند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، سحرخیز اظهار کرد: حادثه تصادف اتوبوس حامل زائران ایرانی حدود 8:30 صبح امروز به وقت عربستان رخ داد و این زائران که با کاروان دفتر خدمات زیارتی «طلایه هویزه شهریار» به سرزمین وحی اعزام شده بودند، با پرواز ساعت 16 (به وقت محلی) فرودگاه جده را به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ترک خواهند کرد.

اتوبوس حامل زائران ایرانی که صبح امروز دچار حادثه شد، مربوط به شرکت «الماسه» بود.

این گروه از زائران روز 27 دی‌ماه وارد سرزمین وحی شده بودند و امروز بعد از اقامت 10 روزه در عربستان به ایران بازمی‌گردند.

مسئول ستاد عملیات عمره در خصوص علت این حادثه گفت: این حادثه به علت سبقت غیر مجاز یک خودروی سواری از اتوبوس حامل زائران ایرانی رخ داد که بر اساس اظهارات زائران سرنشین این اتوبوس، راننده با مهارت توانست خودرو را کنترل کند تا تلفات این حادثه به حداقل ممکن برسد، اما اتوبوس دیگری از پشت با این اتوبوس برخورد کرد که متأسفانه 2 نفر از زائران دچار جراحت جزئی شدند. 

اخبار حوادث - ایسنا