اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باز شدن پای خاندان سعودی به 11 سپتامبر



اخبار,اخباربین الملل,حملات هوایی یازده سپتامبر


 اخبار بین الملل -  باز شدن پای خاندان سعودی به 11 سپتامبر

یکی از متهمان هواپیما ربایی حادثه یازده سپتامبر، در اعترافات خود گفت عربستان سعودی هزینه آموزش خلبانان هواپیما ربایی یازده سپتامبر را پرداخت کرده است.

به گزارش فارس، روزنامه «دیلی میل» روز دوشنبه (امروز) نوشت یکی از محکومان حادثه یازده سپتامبر در دادگاهی در آمریکا عنوان کرد که خاندان آل سعود برای انجام حملات هوایی یازده سپتامبر، هزینه‌های مالی کرده است.

«زکریا ماساوی» که یک تبعه فرانسوی است و به جرم ربایش هواپیماهای یازده سپتامبر دستگیر شده، اذعان کرد یکی از شاهزادگان سعودی هزینه آموزش خلبانی وی و نوزده تروریست دیگر را برای ربایش هواپیما پرداخت کرده است.

موساوی همچنین اعتراف کرد این شاهزاده سعودی آگاهانه با فعالیت‌های تروریستی وی همکاری می‌کرد. موساوی ادامه داد سران عربستان سعودی در نقشه‌های حملات تروریستی اسامه بن لادن همکاری داشته و در توطئه سرنگون کردن هواپیمای «بیل کلینتون» رییس جمهور اسبق آمریکا مشارکت کرده‌اند.

وکلای عربستان سعودی هر مداخله‌ای در ماجرای یازده سپتامبر را از سوی این کشور رد کرده و با اشاره به گفته مقامات آمریکایی یادآورد شدند آمریکا همواره عربستان را متحد مهمی در مبارزه با تروریسم می‌داند.

موساوی یکی از محکومان پرونده یازده سپتامبر آمریکاست که بعد از دستگیری، با حکم دادگاه فدرال ایالت «اوکلاهاما»ی آمریکا، به حبس ابد محکوم شده است. وی تاکید کرده که برای اثبات اعترافات خود، مدارک مرتبطی در دست دارد که ارائه خواهد کرد.


 اخبار بین الملل -  فارس


ویدیو مرتبط :
مظلومیت آقا رسول الله و جاهلیت خاندان آل سعودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش برای کشاندن پای ایران به ماجرای 11 سپتامبر :‌ تمرین هواپیما ربایی در ایران انجام شده بود!



 

تلاش برای کشاندن پای ایران به ماجرای 11 سپتامبر :‌ تمرین هواپیما ربایی در ایران انجام شده بود!

 

انتشار کتابی جدید درباره حمله به برج های دوقلو

تلاش برای کشاندن پای ایران به ماجرای 11 سپتامبر :‌ تمرین هواپیما ربایی در ایران انجام شده بود!

 كتاب تازه منتشر شده " THE ELEVENTH DAY " ( روز یازدهم) كه توسط دو نویسنده آمریكایی به نام " آنتونی سامرز" و " رابین سوان " منتشر شده ، حاوی مدارك و اسنادی است كه در گفتگو با اعضای كمیته تحقیق حادثه یازدهم سپتامبر ، اعضا و تحلیلگران سازمان های سیا و موساد و سه پناهنده ایرانی به آمریكا به دست آمده است.

ایراد اتهام به ایران در حالی است که كمیته ویژه كنگره برای تحقیق درباره حادثه 11 سپتامبر كه پس از این حادثه و برای بررسی عوامل به وجود آورنده این حادثه تشكیل شده بود ، به صراحت اعلام كرده است كه ایران هیچ نقشی در انجام این حملات نداشته است.

اما نویسندگان این كتاب جدید با ادعای اینكه جورج دبلیو بوش رییس جمهوری سابق آمریكا 28 صفحه از گزارش این كمیته را از انتشار عمومی منع كرده ، تلاش كرده اند تا رییس جمهوری سابق امریكا را متهم به مماشات درباره شواهد دست داشتن كشورهای خارجی به ویژه عربستان و ایران در این حادثه كنند.

همچنین نویسندگان این كتاب با ادعای اینكه حزب الله لبنان از این حملات اطلاع داشته است تلاش كرده اند تا ایران را به عنوان یكی از عناصر پشت پرده این حملات معرفی كنند.

در این كتاب ادعا شده كه عماد مغنیه از اعضای ارشد حزب الله لبنان در سال 1993 با اسامه بن لادن و ایمن الظواهری دیدار داشته است. همچنین در این كتاب ادعا شده یك سال پیش ازاین حادثه و در سال 2000 عماد مغنیه با جمعی از اعضای تیم تروریستی حادثه 11 سیپتامبر به ایران سفر كرده اند.

در این كتاب ادعا شده كه "احمد القمدی" یكی از 19 تروریستی كه حملات 11 سپتامبر را انجام دادند به همراه عماد مغنیه در سال 2000 سفری به بیروت داشته و در آنجا با سفیر عربستان در بیروت دیدار داشته است . 

همچنین در این كتاب ادعا می شود كه " خالد المیهدهار " و " نواف الحزمی" دو تن دیگر از تروریست ها قبل از انجام حملات 11 سپتامبردر سفری به مالزی از سفارت ایران در كوالالامپور دیدار كرده اند.

در این كتاب ادعا شده كه تروریست های القاعده تمرین عملیات ربایش هواپیماها را در ایران انجام داده اند.

آمریکا در سال 2001 با متهم ساختن القاعده به دست داشتن در این اقدام تروریستی به افغانستان حمله کرد.

نویسنده های این كتاب شواهد خود درباره دست داشتن عربستان در این حادثه را حتی قوی تر از شواهد مرتبط با ایران دانسته اند . 

در این كتاب ادعا شده كه دوشاهزاده عالی رتبه سعودی پولهای كلانی به بن لادن داده اند تا در درون خاك عربستان عملیات تروریستی انجام ندهد و در مقابل در هر گوشه ای از جهان كه تمایل دارد دست به انجام چنین حملاتی بزند.

این كتاب به اظهارات مقام ضد تروریستی اف بی آی " جان او نیل" استناد می شود كه پیش از انجام حملات 11 سپتامبر گفته بود : "همه سوال ها و همه پاسخ ها و كلید بی اثر ساختن بن لادن در عربستان سعودی است."

این دو نویسنده آمریكایی ادعا كرده اند كه " عمر البیومی" مامور مخفی سرویس اطلاعات عربستان پیش از انجام حملات 11 سپتامبر با دو تن از تروریست های القاعده كه در این  حمله نقش داشتند ، در شهر لوس آنجلس آمریكا دیدار داشته است.

این كتاب به اقامت دو مقام مذهبی اهل سعودی در هتل ماریوت نیویورك شب قبل از حمله 11 سپتامبر كه اتفاقا دو تن از تروریست های 11 سپتامبر هم در آن شب در آن هتل اقامت داشته اند ، انگشت تردید گذاشته است.

در این كتاب جورج دبلیو بوش متهم شده كه اسناد دست داشتن ایران و عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر را نادیده گرفته است. 

نویسندگان كتاب " روز یازدهم " منابع دقیق اسناد و اطلاعاتی را كه در كتاب ارایه داده انداعلام نکرده اند...../تحلیل:عصرایران