اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازی با معیشت مردم در چهارراه استانبول!/ آقایان! چرا سکوت کرده اید؟!





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازی با معیشت مردم در چهارراه استانبول!/ آقایان! چرا سکوت کرده اید؟!

ی انتخاب : در حالی روز گذشته خبرگزاری‌های رسمی کشور ، تغییر نرخ ارز را در صدر اخبار خود قرار داده بودند، چهره جنجالی مجلس نیز در نطق میان دستور خود از جابه جایی 11 هزار میلیارد تومان از جیب ملت به کیسه افراد خاص خبر داد.

احمد توکلی در جلسه علنی مجلس با انتقاد از سامان نیافتن بازار ارز، به روند رو به رشد قیمت دلار در هفته‌های اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه بانک مرکزی دو هفته است از ارایه ارز به بازار خودداری می‌کند، تأکید کرد: با این روند 11 هزار میلیارد تومان پول از جیب ملت به کیسه افراد خاص ریخته شده است.این در حالی است که همزمان رئیس کل بانک مرکزی در همایش بانکداری اسلامی نیز از رانت خواری برخی وارد کنندگان از ارز دولتی خبر داده و گفته است: برخی با ارز دولتی کالا وارد می‌کنند، اما آن را با نرخ ارز آزاد به مردم می‌فروشند.

واقعیت این است در هشت ماه اخیر وضعیت بازار ارز نابسامان بوده و آنچه متولیان اقتصادی بویژه رئیس کل بانک مرکزی وعده داده‌اند، تاکنون عملیاتی نشده است.

در این میان چراغ سبز برخی از اعضای اتاق بازرگانی به دلار 3 هزار تومانی، زمینه‌ای را ایجاد کرد تا فرصت طلبان بازار شایعات را داغ کنند.

این عوامل سبب شده تا با برگشت فرصت طلبان و دلالان خیابانی به بازار ارز و بورس بازی آنان نرخ یورو و دلار با نوسان قیمت مواجه باشد.

اما در این میان آنچه مورد غفلت قرار گرفته است « معیشت » مردم است، زیرا شواهد نشان می‌دهد به بهانه نرخ ارز قیمت بسیاری از اقلام حتی محصولاتی که تولید آنها به خارج وابستگی ندارد همچنان نردبان ترقی را طی می‌کند؛ موضوعی که در اظهارات احمد توکلی نیز تبلور یافت، جایی که گفته بود « در 6 روز گذشته 144 تومان بر قیمت هر دلار اضافه شده است و معنی‌اش این است که اگر ما در روغن نباتی وابستگی به خارج از کشور داریم و در علوفه و خوراک و دام و طیور به خارج متکی هستیم، متاسفانه این اجناس گران می‌شود و اگر این اجناس گران شود شیر و گوشت و مرغ گرانتر می‌شود.»

اما نکته قابل تأمل این است در حالی که قیمت دلار به 2600 تومان رسید، متولیان از وزیر اقتصاد گرفته تا معاون ارزی بانک مرکزی کوچکترین واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند!

در این شرایط مردم از مسؤولان اقتصادی انتظار دارند با اتخاذ تمهیدات مناسب ضمن برخورد با فرصت طلبان، آرامش معیشتی را به آنان هدیه کنند؛ خواستی است که بدون شک برای اقتصاد ایران چندان سخت نیست ./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
تور استانبول بلیط هواپیما استانبول هتل استانبول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان: 5 هفته سکوت کردم /4 امتیاز از 5 بازی قابل قبول نیست



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فردا نشست ویژه مدیرعامل پرسپولیس با ژوزه

رویانیان: 5 هفته سکوت کردم /4 امتیاز از 5 بازی قابل قبول نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: 5 هفته سکوت و حمایت کردم و حالا چون دربی در پیش است سعی می‌کنم موضع‌گیری نکنم اما روند کنونی باید متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، محمد رویانیان گفت: کادر فنی و بازیکنان تیم باید انتظارات به حق هواداران را برآورده کرده و برای جبران مافات در دربی نتیجه بگیرند. شکست مقابل داماش در شرایطی که تیم حریف 10 نفره شده بود، نتیجه تلخی است و قطعا چنین جایگاهی در جدول رده بندی شایسته تیمی که بهترین‌ها را در اختیار دارد نیست.

وی افزود: این درست است که تیم پرسپولیس به واسطه تغییرات عمده در ترکیب بازیکنان و همچنین بهره گیری از مربی خارجی نیاز به زمان دارد تا به هماهنگی کامل برسد اما این که پرسپولیس در پنج بازی اول فصل، چهار امتیاز کسب کند نیز نمی‌تواند از دیدگاه بنده و هواداران پرسپولیس قابل قبول باشد.

رویانیان تصریح کرد: قول داده بودم پنج هفته اول سکوت کنم و به قولم نیز عمل کردم. طی این مدت سعی کردیم حمایت همه جانبه‌ای از تیم داشته باشیم. در حال حاضر نیز با توجه به اهمیت دربی و زمان کوتاه باقی مانده تا این بازی، نمی‌خواهم اظهارنظر یا موضع گیری دیگری داشته باشم اما تاکید می‌کنم که کادر فنی و بازیکنان می‌بایست انتظارات به حق هواداران را برآورده کنند و بدانند که ماموریت این مجموعه شاد کردن دل هواداران بوده، نه اینکه شاهد این نتایج باشیم.

رویانیان در ادامه گفت: نتیجه نگرفتن تیم به رغم حضور بهترین‌ها در پرسپولیس قطعا دلایلی دارد. در این باره روز سه شنبه (فردا)نشستی ویژه با مانوئل خواهم داشت و از ایشان خواهم خواست تا گزارش جامعی از وضعیت کنونی تیم، مشکلات موجود علل عدم نتیجه گیری، عملکرد بازیکنان و راهکارهای خروج از این وضعیت را به ما ارائه کند.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: ما هم به اندازه هواداران پرسپولیس ناراحت هستیم اما لازم است تاکید کنیم با توجه به اهمیت دربی امیدوارم که هواداران دلسوز پرسپولیس هوشیار بوده و چه قبل از دربی و چه در حین بازی حمایت قاطعی از تیم داشته باشند. به طور حتم رفع مشکلات موجود، مسائل روحی و روانی و تقویت تیم برای حضوری مقتدرانه در دربی باید در برنامه‌های ما و هواداران باشد. بازیکنان و کادر فنی هم باید بدانند که برای بدست آوردن دل هواداران و فراموشی نتایج پنج هفته اخیر می‌بایست در دربی از اعتبار پرسپولیس دفاع کرده و نتیجه‌ای کسب شود که زمینه ساز موفقیت‌های بعدی تیم باشد.

رویانیان در پایان گفت: پنج هفته سکوت و حمایت کردم و حالا هم چون دربی در پیش است سعی می‌کنم موضع گیری دیگری نداشته باشم اما روند کنونی می‌بایست متوقف شده و تغییر کند تا انتظارات هواداران برآورده شود. ما برای برآورده شدن این انتظارات تلاش‌های خود را خواهیم کرد و امیدواریم دربی پایانی بر این نتایج باشد./فارس