اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت «هیتاچی» و «زیمنس» به ایران


یک مقام صنعت گاز کشور از سرگیری همکاری با شرکت زیمنس آلمان خبر داد و گفت: در روزهای آتی هیات از شرکت هیتاچی ژاپن قرار است برای مشارکت در در یک پالایشگاه گاز کشور به ایران سفر کنند.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام صنعت گاز کشور از سرگیری همکاری با شرکت زیمنس آلمان خبر داد و گفت: در روزهای آتی هیات از شرکت هیتاچی ژاپن قرار است برای مشارکت در در یک پالایشگاه گاز کشور به ایران سفر کنند.

حسن شمشیری در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع پالایشگاه گاز فجر جم، افزود: در روزهای آینده نمایندگان شرکت هیتاچی ژاپن برای راه اندازی یک واحد نیروگاهی در پالایشگاه گازی فجر جم به ایران سفر می کنند.

این مقام صنعت گاز کشور ادامه داد: این واحد با همکاری هیتاچی ژاپن و زیمنس آلمان طراحی و تجهیزات نیز توسط این شرکت ها تامین شده بود، اما به دلیل تحریم، این همکاری متوقف شده بود.

وی گفت: باتوجه به رفع تحریم ها، این شرکت های تمایل خود برای همکاری و حضور در ایران را اعلام کرده اند.

مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجرجم همچنین به همکاری با یک شرکت روسی اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت گرسیس روسیه، دانش فنی ساخت واحدهای شیرین سازی گاز با بهره گیری از فناوری های جدید (فناوری غشاء) بومی می شود.

شمشیری ادامه داد: شیرین سازی گاز در کشور هم اکنون از طریق محلوله ای شیمیایی آمین انجام می شود، این در حالی است سایر کشورها از فناوری جدید غشاء استفاده می کنند.

مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجرجم اضافه کرد: بر این اساس قرار است که یک واحد جدید به صورت آزمایشی (پایلوت) تا سال آینده در این پالایشگاه ساخته شود.

وی به برنامه این شرکت برای افزایش دریافت گاز از پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: سامانه های این پالایشگاه برای تصفیه گاز با یک هزار پی.پی.ام طراحی شده است، بنابراین برای دریافت گاز پارس جنوبی که بسیار ترش است باید سامانه ها تغییر کند.

شمشیری ادامه داد: بر این اساس اگر بتوانیم از فناوری جدید شیرین سازی در پالایشگاه فجرجم استفاده و گاز با ناخالصی بیش از پنج هزار پی.پی.ام پارس جنوبی را به یک هزار پی.پی.ام کاهش دهیم، امکان دریافت خوراک از این مخزن بدون تغییر در سامانه ها و تجهیزات پالایشگاه فراهم می شود.

شرکت پالایش گاز فجرجم در شهرستان جم و شرقی ترین نقطه استان بوشهر واقع شده است و با هشت واحد تصفیه، ظرفیت فرآورش ١٢٥ میلیون مترمکعب گاز در روز را دارد.


ویدیو مرتبط :
نصب کنترلر سی ان سی زیمنس ( زیمنس 808D ، زیمنس 802C )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت زیمنس به ایران


«زیگفرید روسووم» عضو هیأت رییسه شرکت «زیمنس» گفت: قرارداد جدید بین این کمپانی و شرکت ایرانی «مپنا» می تواند الگوی خوبی برای همکاری اقتصادی باشد و هر دو طرف از تجربه و دانش یکدیگر بهره مند شوند.

خبرگزاری ایرنا: «زیگفرید روسووم» عضو هیأت رییسه شرکت «زیمنس» گفت: قرارداد جدید بین این کمپانی و شرکت ایرانی «مپنا» می تواند الگوی خوبی برای همکاری اقتصادی باشد و هر دو طرف از تجربه و دانش یکدیگر بهره مند شوند.

وی در آیینی که پس از امضای قرارداد بین زیمنس و مپنا در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور مهندس «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و «عباس علی آبادی» مدیر عامل شرکت مپنا و نیز نمایندگان 70 شرکت ایرانی برگزار شد، در سخنانی افزود: قرارداد بین این دو شرکت بر پایه اعتماد متقابل به وجود آمد و می تواند زمینه ساز فرصت های بزرگتر برای دو کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه این همکاری بر اساس اعتماد متقابل صورت می گیرد، ابراز امیدواری کرد که وضع بُرد- بُرد برای هر دو طرف را فراهم سازد.

این عضو هیأت رییسه زیمنس افزود: ما خواستار یک همکاری پایدار و درازمدت هستیم و ایران پایگاه بسیار خوبی برای زیمنس به منظور خدمات رسانی به کشورهای همجوار تلقی می شود.

این همکاری همچنین می تواند الگوی خوبی برای دیگر مشارکت های اقتصادی بین ایران و آلمان باشد.

زیگفرید روسووم در پایان با تمجید از وزیر نیروی ایران، گفت: مهندسان ما در زیمنس تحت تأثیر دانش و اطلاعاتی که وی در زمینه انرژی دارد، قرار گرفتند.

روز چهارشنبه در جریان دیدار مهندس حمید چیت چیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان، قرارداد همکاری بین شرکت های مپنا و زیمنس در زمینه انتقال فناوری توربین های کلاس F به امضا رسید.

وزیر نیروی کشورمان که برای یک سفر سه روزه در آلمان به سر می برد را عباس علی آبادی مدیر عامل شرکت مپنا همراهی می کند.

چیت چیان همچنین روز جمعه در همایش مشترک در ارتباط با فاینانس و مسایل مالی و همچنین مراسم شورای اقتصادی حزب دمکرات مسیحی شهر فرانکفورت شرکت خواهد کرد.

وزیر نیرو در اردیبهشت سال گذشته نیز برای انجام مذاکرات چند روزه در خصوص سرمایه گذاری و اجرای طرح های مشترک در صنایع آب و برق به آلمان سفر کرده بود.